Megatováreň VW bude vyrábať 330 000 elektromobilov ročne. Aké modely?

1

Koncern Volkswagen hovorí, že jeho megatováreň v Zwickau sa transformuje na prvú, najväčšiu, najvýkonnejšiu a environmentálne najpriateľskejšiu „e-factory“ v Európe. Stáť to pritom bude 1,2 mld. €. Aké elektromobily sa v nej budú vyrábať?

Továreň Volkswagen Group v nemeckom Zwickau prechádza modernizáciou, pričom sa navyšuje jej kapacita. A to kvôli čoskorému spusteniu výroby elektromobilov. Produkovať sa tu pritom bude 330 000 elektrických áut 3 koncernových značiek ročne.

Podľa tlačovej správy VW má obrovská nemecká továreň s rozlohou 252 futbalových ihrísk (1,8 mil. m²) za sebou zaujímavú minulosť, pričom ju čaká aj veľmi zaujímavá budúcnosť. V časoch NDR sa tu vyrábal legendárny Trabant a od znovuotvorenia v roku 1990 prevážne VW Golf a Passat.

Odvtedy sa v Zwickau vyrobilo viac ako 5,5 mil. áut, pričom súčasná kapacita je 1 350 ks denne. Tá pritom stúpne na 1 500 vozidiel denne. Väčšina z týchto modelov bude časom plne elektrická. V roku 2021 má dosiahnuť produkcia elektromobilov objem 330 000 ks ročne. VW dodáva, že zamestnanosť v závode zostane stabilná, a to aj napriek tomu, že je výroba elektrických vozidiel menej komplikovaná.

3 elektromobily 3 značiek

VW už dávnejšie potvrdil, že v Zwickau sa budú vyrábať 3 elektrické modely od 3 koncernových značiek. Prvý z nich, kompaktný hatchback Volkswagen ID.3, začne schádzať z nových liniek už na jeseň. Dostupný bude pritom v 3 verziách, ktoré sa budú líšiť najmä kapacitou batérie a výkonom. Viac…

Vyrábať sa tu bude aj koncernové dvojča modelu ID.3, SEAT el-Born. Španielsky hatchback bude vychádzať z konceptu, ktorý disponuje výkonom 150 kW (204 k). Z 0 na 100 km/h zrýchli za 7,5 sekundy. O dopovanie elektromotora sa stará li-ion batéria, ktorá dokáže zabezpečiť dojazd 420 km (WLTP). Viac…

Aj 3. elektrický model zo Zwickau vyrastie na špeciálnej koncernovej platforme pre elektromobily MEB. Tentokrát však už nepôjde o hatchback, ale o SUV menom Audi Q4 e-tron. Vďaka 82 kWh batérii má ponúknuť dojazd cez 450 km (WLTP). Viac…

SÚVISIACE ČLÁNKY:
VW chce znížiť hmotnosť elektromobilov vďaka generatívnemu dizajnu
Ford ponúkne Európanom elektromobil, ktorý vzíde zo spolupráce s VW
VW ďakuje Tesle a Muskovi. Investuje takmer miliardu do „európskej gigafactory“

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

Pridajte komentár