Volkswagen chystá 4 elektromobily. Akých modelov sa dočkáme?

0

Automobilka Volkswagen sebavedomo vyhlasuje, že chce byť lídrom v oblasti elektromobility. Do roku 2025 plánuje dosiahnuť ročné predaje elektromobilov o objeme jedného milióna kusov. Napomôcť jej k tomu má veľké množstvo elektrických modelov. Aktuálne vieme o 4 z nich, ktoré si predstavíme.

1. Volkswagen I.D. Neo

Volkswagen I.D. Neo bude prvým modelom z novej generácie elektromobilov. Jedná sa o kompaktný hatchback, ktorého koncept bol predstavený v roku 2016. Šéfdizajnér VW hovorí, že dizajn sériovej verzie sa nebude príliš odlišovať od konceptu. Týmto modelom chce nemecký výrobca konkurovať Tesle Model 3, pričom má byť lacnejší o 7 až 8 tisíc $. Ponúknuť má nasledujúce špecifikácie:

Typ: 5-dverový, 5-miestny hatchback
Pohon: elektrický, zadná náprava (viacprvková)
Rozmery (dĺžka x šírka x výška): 4100 x 1800 x 1530 mm
Rázvor náprav: 2 750 mm
Batožinový priestor (po sklopení zadných sedadiel): 980 l
Rozloženie hmotnosti (p:z): 48:52
Výkon: 125 kW (170 k)
Zrýchlenie (0 – 100 km/h): pod 8 s
Maximálna rýchlosť: 160 km/h
Dojazd: 400 až 600 km (NEDC) – rôzne batérie
Nabíjanie: na 80 % za 30 min (neskôr možná podpora 800V nabíjania)
Polomer otáčania: 9,9 m
Uvedenie na trh: 2019/2020

VIAC: Volkswagen I.D.: Všetko, čo vieme o pripravovanom konkurentovi Tesly Model 3

2. Volkswagen I.D. Crozz

Stredne veľké SUV Volkswagen I.D. Crozz bolo predstavené v apríli minulého roku. Jedná sa o koncernovú dvojičku Škody Vision E. Na trh má prísť rovnako ako model I.D. Neo v roku 2019. Vďaka ideálnemu rozloženiu hmotnosti a nízkemu ťažisku má ponúknuť jazdné vlastnosti ako Golf GTI. Podľa nemeckých médií má stáť okolo 40 000 €. Model by mal ponúknuť nasledujúce špecifikácie:

Typ: 5-dverové, 5-miestne SUV
Pohon: elektrický, obe nápravy
Rozmery (dĺžka x šírka x výška): 4 625 x 1 891 x 1 609 mm
Rázvor náprav: 2 791 mm
Rozloženie hmotnosti: 50:50
Výkon: 225 kW
Maximálna rýchlosť: 180 km/h
Dojazd: 500 km (NEDC)
Nabíjanie: na 80 % za 30 min (150 kW DC)
Kapacita batérie: 81 kWh
Uvedenie na trh: 2019

VIAC: Volkswagen I.D. Crozz: Všetko o bratovrahovi elektromobilu Škoda Vision E

3. Volkswagen I.D. Vizzion

Koncept modelu Volkswagen I.D. Vizzion zažil svoju premiéru na marcovom autosalóne v Ženeve. Hoci bol koncept prezentovaný hlavne ako vízia sedanu vyššej triedy, a to kvôli pomerne futuristickým technológiám na jeho palube, na “civilnejší” sériový model by sme nemali dlho čakať. Ten by mal od konceptu prebrať dizajn a pohonnú jednotku. Očakávame však kompaktnejšie rozmery aj verzie s nižšou kapacitou batérie. Špecifikácie konceptu:

Typ: 4-dverový, 4-miestny sedan
Pohon: elektrický, obe nápravy
Rozmery (dĺžka x šírka x výška): 5 163 x 1 947 x 1 500 mm
Rázvor náprav: 3 100 mm
Rozloženie hmotnosti: 50:50
Výkon: 225 kW
Zrýchlenie (0 – 100 km/h): 6,3 s
Maximálna rýchlosť: 180 km/h
Dojazd: 665 km (NEDC)
Kapacita batérie: 111 kWh

VIAC: Volkswagen predstavil model I.D. Vizzion, ktorý je konceptom sedanu vyššej triedy

4. Volkswagen I.D. Buzz

Koncept Volkswagen I.D. Buzz, ktorý je akousi elektrickou reinkarnáciou kultového “hippies” vanu T2, bol predstavený v januári 2017. Nemecký výrobca neskôr potvrdil, že na základe veľkého ohlasu sa rozhodol tento model vyrábať. Na trhu sa má objaviť v roku 2022. Bude dostupný ako 8-miestny van aj “Cargo” dodávka pre firmy. Ponúkať sa bude v dvoch výkonových verziách:

Základná verzia
Výkon: 200 kW
Zrýchlenie (0 – 100 km/h): –
Maximálna rýchlosť: 160 km/h
Dojazd: –
Kapacita batérie: 83 kWh
Rozmery (dĺžka x šírka x výška): 4 942 x 1 976 x 1 963 mm
Rázvor náprav: 3 300 mm
Nabíjanie: podpora 150 kW DC (minimálne)
“High-end”
Výkon: 275 kW
Zrýchlenie (0 – 100 km/h): pod 5 s
Maximálna rýchlosť: 160 km/h
Dojazd: 600 km (NEDC)
Kapacita batérie: 111 kWh
Rozmery (dĺžka x šírka x výška): 4 942 x 1 976 x 1 963 mm
Rázvor náprav: 3 300 mm
Nabíjanie: podpora 150 kW DC (minimálne)

VIAC: Hippiesácky VW zažíva reinkarnáciu do podoby inovatívneho elektromobilu

TIP: Škoda chystá 5 elektromobilov. Akých modelov sa dočkáme?

tesla magazin zdielanie

Share.

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár

 Staňte sa fanúšikom

Odber noviniek (raz za týžden)

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov

 

Odoslané!