Volkswagen Group avizuje transformáciu smerom k udržateľnej doprave či obrovské investície do elektromobility a elektrických modelov. A prvé z nich už postupne prichádzajú na trh, pričom minulý rok sa im darilo dobre, čo nás samozrejme teší. Avšak nie všetko, čo nemecká spoločnosť ohľadom svojej e-mobility transformácie verejne vyhlasuje, musí byť pravda, aj keď to sa určite netýka len VW.
Nemecký analytik, inžinier, investor a prispievateľ portálu Cleantechnica, Alex Voigt, v úvode svojho článku, v ktorom tvrdí, že Volkswagen Group opäť zavádza verejnosť, píše, že jeho „každodennou prácou je analyzovať nemecký automobilový priemysel a pokúsiť sa pochopiť, čo je pravda a čo lož“.
A dodáva, že v priebehu rokov si uvedomil, že je obrovský rozdiel medzi tým, čo manažéri z automobilového priemyslu verejne vyhlasujú a čo robia v skutočnosti, čo nie je prekvapenie nielen pre neho. A to sa podľa Voigta týka aj koncernu Volkswagen Group.
Nemecký analytik sa pritom odvoláva na prieskum a štúdiu Greenpeace, ako aj uniknutý interný dokument od francúzskeho predajcu značky Volkswagen, ktorý de facto potvrdzuje niektoré zistenia neziskovej organizácie pre ochranu životného prostredia. Dobrovoľníci Greenpeace navštívili mnohých nemeckých predajcov, ktorí mali v ponuke elektromobil Volkswagen ID.3, pričom sa hrali na nerozhodnutých zákazníkov, ktorý hľadajú vozidlo.
17 z 25 dopytovaných predajcov im pritom odporučilo spaľovací model a len 1 elektrický model (ID.3). Zvyšok neodporučil žiadne vozidlo. Fiktívni zákazníci predajcom uviedli, že majú na vozidlo 35 000 € a že ohľadom konkrétneho modelu sú otvorení. A keďže sa v Nemecku na elektromobily vzťahuje dotácia 9 000 €, mohli si dovoliť model ID.3 s cenou do 44 000 €.
Malá motivácia k predaju elektromobilov
Toto zistenie nie je pritom na základe ďalších rozhovorov Greenpeace s predajcami VW ničím prekvapujúcim. Za VW ID.3 totiž nemecký koncern poskytuje predajcom predajnú maržu 6 %, zatiaľ čo v prípade spaľovacích áut má byť priemer 14 %.
Za predaj určitého počtu spaľovákov pritom dostávajú ďalšie bonusy, čo neplatí pre model ID.3. Predajcovia tak pochopiteľne nie sú moc motivovaní predávať tento elektrický hatchback veľkosti modelu Golf nerozhodnutým zákazníkom, ak im môžu predať ziskovejší spaľovací model, pokiaľ sa bavíme o vozidlách s podobnou cenou. Práve naopak.
VW sa voči tomu ohradil
Koncern VW Group sa voči zisteniam Greenpeace ohradil a pre 24auto.de uviedol, že predaj ID.3 je dokonca „podporovaný neúmerne veľa“. Na adresu predajných marží sa odmietol vyjadriť, a to kvôli „hospodárskej súťaži“.
Interný dokument, ktorý Voigt získal od francúzskeho predajcu značky však naznačuje, že výška marže, ktorú uvádza Greenpeace by mohla byť reálna, resp. ešte nižšia. Uniknutý dokument sa síce nevzťahuje na model ID.3, avšak ten je predmetnému modelu Volkswagen ID.4 veľmi blízky. A tak ohľadom ich marží by nemuseli byť zásadné rozdiely.

Zdroj: VW via Alex Voigt/Cleantechnica.com
Tento dokument pritom odhaľuje, že minimálne vo Francúzsku poskytuje VW na kompaktné elektrické SUV ID.4 „1ST“ základnú predajnú maržu 4,5 % a nulový bonus. Nemecký analytik v tejto súvislosti teda konštatuje, že VW nemá záujem o ďalšie urýchľovanie svojej transformácie a predaj elektromobilov plánuje len s ohľadom na splnenie európskych emisným požiadaviek.
„Niektorí to môžu nazvať dokonca klamstvom“
„Ak porovnáme uniknutý dokument s tvrdeniami a zisteniami Greenpeace, môžeme spravodlivo dospieť k záveru, že vyhlásenia Volkswagenu sú nekorektné a niektorí ich môžu dokonca nazvať klamstvom,“ píše ďalej Voigt a dodáva, že VW neprestal zavádzať verejnosť, čím narážal na „Dieselgate“.
VW sa teda podľa všetkého snaží predať len toľko elektrických vozidiel, koľko mu vystačí na splnenie emisných noriem EÚ (minulý rok sa mu to však nemuselo podariť). Dôvodom môžu byť nižšie marže pre samotného výrobcu a zrejme aj nižšie očakávané príjmy súvisiace so servisom ako v prípade spaľovacích áut.
VW pritom určite nie je jedinou tradičnou automobilkou s rovnakými snahami. Vyjadrenia nemeckého koncernu a viacerých jeho značiek ohľadom transformácie smerom k elektromobilite a podpory elektrických áut sú však „najhlasnejšie“.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Ideme pretekať s Teslou a chceme byť technologickou firmou, hovorí VW Group
Koncern VW má naplánovaný koniec výroby spaľovacích áut. „Chvíľu“ si počkáme
Nemci priznávajú, že v oblasti elektromobility a softvéru zaspali dobu
Koncern VW chystá 50 elektromobilov a navyšuje už tak rekordné investície
7 komentárov
Kto je raz „hajzel“, „hajzlom“ aj ostane. Viď „DIESELGATE“.
Je to proste v myslení. Keď je raz niekto „vychcálek“, tak to je stále tak.
Keď vás raz partner (alebo partnerka) podvedie, urobí to znovu. Má to tak proste nastavené v hlave.
VW by som nikdy v živote nechcel. A je mi úplne jedno, že je to najpredávanejšie auto v …
Je mi to fakt úplne jedno!
od fasistov snad nikto nic ine ani neocakaval… ja teda rozhodne nie…
Ja s tym plne suhlasím,ze niekto nas desatrocia taha za nos.Sucasne spalovaky maju 100 rokov stary konstrukcny zaklad,ktory planetu devastuje.A co sa tyka vizie ,automobily ako take caka zanik.Buducnostou su zatial elektricke osobne drony,aj formou zdielania,ci taxi.Neskor to bude este zaujimavejsie ,ale nepredbiehajme,lebo stale tu vladnu smradlave spalovacie sroty.Nie explozia,ale implozia ma buducnost
Co je na tom divne, ze cenou, nebonusmi aj marzami reguluju dopyt po EV v tej miere kolko su realne schopny v sucasnosti vyrobit a dodat. Ci maju fungovat ako Tesla, ktora pozbera objednavky do bludu s 1000e zalohou a potom ludia roky cakaju na realne dodanie auta? To mi pride ako vacsi podvod.
Dalej ked maju predajcovia (i vyrobca) plne sklady spalovakov sa im cudujete ze sa ich snazia zbavit ked im v tom stoja peniaze? Vacsi dealri v takom FR/D maju mozno aj stovky vozidiel na sklade, ked na SK ich maju aj desiatky na dvore.
Tiez VW nepovedali ze prejdu ciste na EV od zajtra, kazdemu takemu dinosaurovi rozumej pomalemu kolosu potrva kym hodi vyhybku na druhu kolaj,. tanker sa tiez neotoci opacnym smerom za 5 min. Startupom co zacali na zelenej luke vyrabat EV je lahke v malom lakat zakaznikov na EV a snazit sa vyrobit co to da. Na tych par kusov zozenu baterie aj v „elektre“, ale naco sa ma VW snazit prehovarat ludi na EV ked nema dost bateri na uz objednane kusy a vyrobne kapacity ma na dlho dopredu vytazene.
Uvidime casom kde je pravda, nieje vsetko len cierne alebo biele. Ale oproti inym fosilnym automobilkam vyzera ze predsa len nieco robia. I keby len koli nariadeniam EU, tak vzdy lepsie ako keby vykseftovali cisla s Teslou, aby nemuseli vyrobit EV ako podaktri… To nieje podvod?
Tesla neplače, že nemá baterky. proste si ich vyrába sama (s Panasonicom).
Tak o čo ide?
Trhová hodnota Tesly prudko stúpa.
Tak o čo ide?
Ľudia vďačne zaplatia zálohu, lebo dostanú to najnovšie, čo vývoj dal a chcú byť medzi prvými a nie čakať až na masové „zaplavenie trhu“ a potom snáď sa niečo ujde…
Tak o čo ti vlastne ide? O kritiku?
Poslúž si! Kľudne!
Je jasné, že aktívne blokujú BEV. Paradoxne korporácie žijú v socializme. Pre zbytok je k dispozícii tvrdý kapitalizmus. Platí pre nich úžasné: privatizácia zisku kapitalizácia strát. Pozrite toky dotácií, politické smerovanie… Vrcholom je ako nás predbehla v BEV komunistická Čina. Európa stratila schopnosť pragmatického strategického myslenia a následnej exekúcie plánov! Keď sa pozriete na Čínske ceny BEV majú tam fakticky paritu s ICE. A to aj u váženého VW v Číne. Klamú nás od rána do večera a od večera do rána!
Perfektny rozhlad,uplne s Vami suhlasim.Len skoda,ze narod uz mohol 50 rokov jazdit na lacnych EV.