Známy slovenský automobilový dizajnér Jozef Kabaň, ktorý pracoval pre Bugatti, Škodu, BMW, Rolls-Royce a aktuálne je šéfdizajnérom značky VW, hovoril o nedávno predstavenom koncepte elektromobilu Volkswagen ID. Life, z ktorého vzíde sériový sub-kompakt s cenou od 20 000 €, ako aj o dizajnovom smerovaní značky.
Volkswagen už pomerne dlhú dobu avizuje menší cenovo dostupný elektromobil s cenou od 20 000 €, ktorý sa zaradí pod modely ID.3 a ID.4. No a minulý mesiac sme sa konečne dočkali predstavenia jeho koncepčnej verzie.
Tá ponúka zaujímavý netradičný dizajn, ktorý je nezávislý od súčasných modelov nemeckej značky. A ako vysvetlil šéfdizajnér Jozef Kabaň pre portál Autoblog, to bolo aj ich zámerom. Jeho dizajnérsky tím totiž rozhodne nemal v pláne vytvoriť napr. zmenšeninu modelu ID.3.
V prípade modelu Volkswagen ID. Life bolo cieľom navrhnúť crossover s nadčasovým dizajnom, a to z prostého dôvodu. Kabaň totiž uvádza, že autá sú dnes konektívne a pravidelne dostávajú bezdrôtové aktualizácie (OTA), vďaka ktorým držia krok s dobou. A preto by bola škoda, keby im to kazil dizajn, ktorý čoskoro zostarne.
Dodal, že urobiť auto so silným charakterom neznamená, že musí obsahovať tony stylingových prvkov a doplnkov. A model ID. Life to má podľa neho dokazovať.
Čo ďalšie modely?
Spomínaný prístup k dizajnu má byť v rôznej miere aplikovaný aj v rámci ďalších modelov značky Volkswagen. Dizajn má byť nadčasový, autentický a čistý, pričom chcú používať „skutočné materiály“ a nie falzifikáty ako napr. falošné drevo a pod.
VW ID. Life je pritom dizajnovo „čistý“ aj v rámci interiéru. Funkcie vozidla sa ovládajú prostredníctvom dotykového panela na volante či do palubného systému integrovaného smartfónu alebo tabletu. Takže sa nekoná žiadna „displejománia“, ako je v ostatnej dobe v móde.
Každopádne sme veľmi zvedaví, ako bude VW ID. Life vyzerať v sériovej podobe. A naša zvedavosť sa týka aj dizajnu koncernových modelov od značiek Škoda a Cupra, ktoré vyrastú na rovnakých základoch. Podľa doterajších informácií sa totiž zdá, že ich dizajn by mal byť rôznorodý. Rozhodne by nemalo ísť o „jednovaječné trojičky“, ako tomu v podstate bolo v prípade mestských elektromobilov VW e-up, Škoda Citigoe a Seat Mii Electric.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Predstavený VW ID. Life predznamenáva vstupný koncernový elektromobil s cenou od 20 000 €
VW Group poodhalil dizajn elektromobilov, ktorým chce čeliť aj čínskym startupom
Toto je predzvesť cenovo dostupného mestského elektromobilu od automobilky Seat
12 komentárov
Tento dizajn je tak základne jednoduchý, že ho musel mať Jožko Kabáň hotový za hodinu …..
Peťko, vytvoriť jednoduchú vec je to najzložitejšie. Scápať dokopy zložitú zlátanú chu…ovinu je veľmi jednoduché. To by si určite zvládol aj ty za 20 minút…
Tu ide o nové myšlienky a nápady. Ále, tebe to vysvetľovať nebudem. Poznáš to o tom hrachu, ktorý sa hádže na stenu, nie?
Nechcem vrrrtat ale ID Life ako by z oka vypadol Honde e 🙂
Ak chcel VW urobiť nadčasový dizajn, tak sa dostal do klubu tých, čo chcú urobiť nadčasový dizajn. Chcem povedať, že tých nadčasových dizajnov asi nie je veľmi veľa.
… nie je veľmi veľa možných.
Petko ty si este jednoduchsi… asi preto, ze ta urobili za par minut…
Asi tak, ako aj všetkých ostatných! …
ajajaj,ako to,ze tam nedal dopredu aj dozadu bubnove brzdy<? mal by si davat bacha,aby nedostal padaka…
Uvádza sa cena od 20-tis. eur,takže pre masy to nebude !? To tá čína pred tým za 8-tis.eur má aj pekný dizajn a keby aj cena narástla na 15-tis.eur tak by to bolo ok ! Stredový displej by mal biť štandart aj displej nad volantom,z bespečnostného hladiska. Tiež primerane velký kufor na bežné používanie.U toho číňana to je všetko pekne zladené .
Davas tomu slovencinovi pekne na picu…
Píše sa na pizzu !!!! ….. 🙂
Ďakujem všetkým za diskusiu! Trochu provokácie v tomto jesennom chladnom počasí na rozprúdenie krvi a komentárov nezaškodí! Za všetkých zdravím Jožka Kabáňa do ďalekého VW, tam kdesi na západe Európy! …