Slovák, ktorý šéfuje dizajnu vo VW, hovoril o smerovaní dizajnu „elektromobilov“ značky

12

Známy slovenský automobilový dizajnér Jozef Kabaň, ktorý pracoval pre Bugatti, Škodu, BMW, Rolls-Royce a aktuálne je šéfdizajnérom značky VW, hovoril o nedávno predstavenom koncepte elektromobilu Volkswagen ID. Life, z ktorého vzíde sériový sub-kompakt s cenou od 20 000 €, ako aj o dizajnovom smerovaní značky.

Volkswagen už pomerne dlhú dobu avizuje menší cenovo dostupný elektromobil s cenou od 20 000 €, ktorý sa zaradí pod modely ID.3 a ID.4. No a minulý mesiac sme sa konečne dočkali predstavenia jeho koncepčnej verzie.

Tá ponúka zaujímavý netradičný dizajn, ktorý je nezávislý od súčasných modelov nemeckej značky. A ako vysvetlil šéfdizajnér Jozef Kabaň pre portál Autoblog, to bolo aj ich zámerom. Jeho dizajnérsky tím totiž rozhodne nemal v pláne vytvoriť napr. zmenšeninu modelu ID.3.

V prípade modelu Volkswagen ID. Life bolo cieľom navrhnúť crossover s nadčasovým dizajnom, a to z prostého dôvodu. Kabaň totiž uvádza, že autá sú dnes konektívne a pravidelne dostávajú bezdrôtové aktualizácie (OTA), vďaka ktorým držia krok s dobou. A preto by bola škoda, keby im to kazil dizajn, ktorý čoskoro zostarne.

Dodal, že urobiť auto so silným charakterom neznamená, že musí obsahovať tony stylingových prvkov a doplnkov. A model ID. Life to má podľa neho dokazovať.

Čo ďalšie modely?

Spomínaný prístup k dizajnu má byť v rôznej miere aplikovaný aj v rámci ďalších modelov značky Volkswagen. Dizajn má byť nadčasový, autentický a čistý, pričom chcú používať „skutočné materiály“ a nie falzifikáty ako napr. falošné drevo a pod.

VW ID. Life je pritom dizajnovo „čistý“ aj v rámci interiéru. Funkcie vozidla sa ovládajú prostredníctvom dotykového panela na volante či do palubného systému integrovaného smartfónu alebo tabletu. Takže sa nekoná žiadna „displejománia“, ako je v ostatnej dobe v móde.

volkswagen id. life interier

Zdroj: VW

Každopádne sme veľmi zvedaví, ako bude VW ID. Life vyzerať v sériovej podobe. A naša zvedavosť sa týka aj dizajnu koncernových modelov od značiek Škoda a Cupra, ktoré vyrastú na rovnakých základoch. Podľa doterajších informácií sa totiž zdá, že ich dizajn by mal byť rôznorodý. Rozhodne by nemalo ísť o „jednovaječné trojičky“, ako tomu v podstate bolo v prípade mestských elektromobilov VW e-up, Škoda Citigoe a Seat Mii Electric.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Predstavený VW ID. Life predznamenáva vstupný koncernový elektromobil s cenou od 20 000 €
VW Group poodhalil dizajn elektromobilov, ktorým chce čeliť aj čínskym startupom
Toto je predzvesť cenovo dostupného mestského elektromobilu od automobilky Seat

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

12 komentárov

  1. Uvádza sa cena od 20-tis. eur,takže pre masy to nebude !? To tá čína pred tým za 8-tis.eur má aj pekný dizajn a keby aj cena narástla na 15-tis.eur tak by to bolo ok ! Stredový displej by mal biť štandart aj displej nad volantom,z bespečnostného hladiska. Tiež primerane velký kufor na bežné používanie.U toho číňana to je všetko pekne zladené .

  2. Ďakujem všetkým za diskusiu! Trochu provokácie v tomto jesennom chladnom počasí na rozprúdenie krvi a komentárov nezaškodí! Za všetkých zdravím Jožka Kabáňa do ďalekého VW, tam kdesi na západe Európy! …

Pridajte komentár