Šéf predaja Volkswagen Group hovorí, že koncern bude postupne zdražovať svoje benzínové a dieselové vozidlá. Uvádza pritom aj konkrétne sumy. Naopak, elektromobily majú byť cenovo dostupnejšie
Jednou z najväčších bŕzd masového rozšírenia plne elektrických automobilov sú ich podstatne vyššie obstarávacie ceny, v porovnaní s konvenčnými vozidlami. Rôzne štúdie, ale aj automobilky, napríklad Nissan, však hovoria o postupnom vyrovnávaní cien týchto typov vozidiel.
A to aktuálne naznačuje aj koncern Volkswagen. Prispeje k tomu aj zdražovanie bežných spaľovacích vozidiel. VW hovorí, že na svedomí to budú mať sprísňujúce sa emisné normy a nové emisné ciele. Ceny dieselových a benzínových áut od VW Group sa majú pritom postupne zvyšovať v priebehu nasledujúcich 4 rokov.
„Kvôli emisnej norme Euro 7 musíme zvýšiť ceny dieselových motorov približne o 2 000 až 2 500 €. A to najmä kvôli zvýšeným materiálovým nákladom. V prípade benzínových motorov je to o 1 000 € menej. Ak tomu treba prirátať ešte bežnú infláciu,“ hovorí šéf predaja Volkswagen Group, Christian Dahlheim, v rozhovore pre Automobilwoche.
Rast podielu elektromobilov
Dahlheim je presvedčený, že ich modelová ofenzíva v oblasti elektromobility a SUV segmentu im pomôže zvýšiť trhový podiel, pričom vyšší trhový podiel majú zaznamenať vo všeobecnosti aj elektromobily. Veľký potenciál rozvoja elektromobility vidí aj vďaka firemným zákazníkom, ktorí pri výbere vozidiel do svojich flotíl uvažujú o celkových nákladoch na vlastníctvo a nielen o obstarávacej cene.
Podľa Dahlheima boli doteraz považované za najlepšie riešenie v oblasti znižovania spotreby a emisií, v rámci veľkých firemných flotíl, hybridné vozidlá. To sa však má zmeniť, o čo sa majú postarať elektromobily, ktorých nákupná cena je síce vyššia, ale náklady na ich prevádzku a údržbu sú naopak podstatne nižšie.
Navyše cena elektromobilov má vďaka klesajúcim nákladom na komponenty a výrobu zabezpečiť ich všeobecne lepšiu dostupnosť v rámci všetkých segmentov. Tento fakt, spolu s novou technológiou, ktorá robí z elektromobilov vozidlá na každodenné použitie, má presvedčiť nielen firemných ale aj súkromných zákazníkov ku kúpe.
Zdroj: Ecomento, titulná fotografia: VW
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Volkswagen spoluzakladá Európsku batériovú úniu
Nissan tvrdí, že elektromobily dorovnajú ceny spaľovákov v roku 2024
BNEF: Ceny elektromobilov by mohli klesnúť na úroveň bežných áut už o 7 rokov
18 komentárov
Len si zdrazujte ved slovac aj tak nemá na nové auto
Hlavne ze elektromobil ma vyfuk v elektarni 🙂 aka je to ekologia ?
Mohol by si svoj demagogický výrok trochu špecifikovať?
Ďakujem.
Ako chcú európske automobilky expandovať s elektromobilu tou? Nie je to cele podvod a postavené na zdraženie elektrickej energie?
Predstavte si budovanie nabíjací h staníc na území Afriky? Austrálie? Južnej a severnej Ameriky? V Európe neexistuje domácnosť v rodinnom dome kde by bola vybudovaná elektroinštalácia na 29A prípojku potrebnú na nabije ie? Kde budú nabíjať elektromobily ľudia v panelákoch? Na tých 10nabijacich staniciach po Slovensku? Nabíjanie a rýchlo nabíjanie nie je 5minutove tankovanie? Alebo si EÚ myslí, že prechodné si občania EÚ kúpia dve autá jedno zelené na elektrinu a jedno na bežné fosílne palivá?
Či zamyslel je taky ze si spomalí e život nabíjaním?
Však to je choré od základného kameňa elektromobily vo veľkom? Kam pôjde milióny ton odpadu z batérií do mora alebo do Afriky? Už teraz vyrába Európa auta hlavne pre svoj trh, teda do EÚ? Kto na tom zarobí Nemecko? A ostatne štáty v EU to akože majú kupovať? Už v súčasnosti je cena nových európskych áut pre väčšinu jej obyvateľov nedostupná? Alebo je cesta jasná stredná a východná Európa bude aj naďalej kupovať jazdený zo západnej Európy?
Európska únia tak ako USA sa ženú do záhuby vďaka budúcim social ym rozdielom a nerovnosti. Práve tam už je dnes Francúzsko?…….
Plne s vami suhlasim
Bingo, máte absolútnu pravdu
Nieje to ziaden podvod, ale dalsi vyvojovy krok. Alebo viete o inej alternative za ropu? Ropa pomalicky dochadza to je fakt a podobne ako svojho casu pri prechode z konskych sil aj tu sa musi vybudovat infrastruktura a vylepsit technologia. Pamatate sa na prve auta zo spalovacim motorom? Aj elektroauta presli obrovskym skokom vpred. Z aut, ktore mali dojazd max 50-100km tu mame auta ktore uz dokazu prejst na jedno nabitie skoro 500km. Podobne cast nabijania sa skratil, posledne tesly 3 stahuju tento cas nabijania na uz celkom unosnu uroven. A masivnejsim nasadenim klesne aj ich cena. Tiez pumpy nespadli z neba ale bolo ich treba postupne vybudovat. Co sa znecistenia tyka, mate pravdu zalezi na zdroji energie, ale aspon takto smog dostaneme z miest. Inak emisie z aut so spalovacim motorom tiez nepochadzaju len zo samotnej prevadzky, ale tu je skodlivost zivotnemu prostrediu od ich tazby cez prepravu ropy, cez samotnu vyrobu benzinu a nafty. Skuste sa prejst pri Bratislavskom Slovnafte pri plnej prevadzke a uvidite resp. ucitite ako velmi je tato vyroba ekologicka. Elektrinu na Slovensku nastastie vieme vyrobit ovela ekologickejsie. Je fakt ze baterie stale vyuzivaju materialy, ktore niesu velmi ekologicke ale to sa caso zmeni a okrem toho sa casto tieto materialy recykluju.
To čo ste napísal je absolútna pravda.Úplne s Vami súhlasím. A myslim si že nebudem sám.
Vidno, že si „odborník“ a máš to zmáknuté :-)))
29A prípojka sa ti asi snívala, že? Nemáš o tom, čo si napísal, ani šajnu.
Milióny ton z čoho, prosímťa?! Aha z ropy. Tak to ano. Litiove baterie majú životnost v elektromobile asi 10 rokov a potom môžu ďalších 10 rokov pracovať v stacionárnom úložisku. A čo bude za 20 rokov, ked už teraz sa dajú recyklovať z 95% !??? Ty to vieš?
Tie elektro mobily, to nie je tiez výhra. Na výrobu batérií sa používajú aj ťažké kovy a co potom ak sa upotrebia,kde ich budú odkladať-tam,kde ich ľudia neuvidia. Na skládky podobné ako jadrový odpad. Teda človeka nútia si kúpiť iba také auto ako oni chcu, človek uz si nemôže vybrať a preto je to smutné.
Mozeš byt konkretnejší s tými ťažkými kovmi? Malá nápoveda, mangán, kobalt, nikel a litium nepatria medzi ťažké kovy. Som zvedavý, čo napíšeš.
Keď chceš šíriť múdrosti, tak si to najskôr naštuduj.
Ťažký kov je napr. olovo a to sa používa vo vašich rakovinometoch a úspešne sa recykluje.
Teraz mudruj.
Ej ale vás tu nabehlo trolov prašivých… Už tu drístate tie svoje polopravdy a výmysly.
Čuduješ sa? Veď každý deň fetujú vyfukove plyny zo svojich sračkometov. Je jasné, že im z toho už je…
Bingo, máte absolútnu pravdu
Ja som chcel povedať že tie elektro.. sú sprostosť.
Lebo VW, BMW, Daimler, Renault-Nissan, Tesla, GM, Čína – oni len tak bez prieskumu a vývojových štúdií investujú do elektromobility miliardy. My tu na Slovensku vieme viac, mohli sa nás opýtať.
1. elektrarne maju pri vyrobe energie ovela vacsiu ucinnost ako spalovacie motory v autach.
2. na bezne jazdenie okolo100km denne, co je asi 15kw energie, elektromobil nabijete cez noc z beznej 230v zasuvky.
3.elektromobily sa nabijaju hlavne v noci, ked je ostatna spotreba energie nizsia.
4. v tom pripade je strata casu na nabijanie pre vas asi 20sekund denne.- vlastna skusenost.
5.bezna zivotnost baterie presahuje bez problemov 10 rokov, potom sa da recyklovat alebo pouzit na stacionarne ulozisko energie, potrebne na vyrovnavanie sietí. V nasom 8rocnom elektromobile ma este stale kapacitu cez 80percent povodnej hodnoty.
Informácia pre všetkých, ktorí si myslia, že elektromobil má výfuk v elektrárni. Na Slovensku sa 32% elektriny vyrába vo vodných elektrárňach, 25% v jadrovych, 11% obnovitelné zdroje, a nakoniec 31% fosílne zdroje z ktorých polovica tvorí zemný plyn.
A čo je pre vaše úbohé argumenty horšie je fakt, že na výroby 1 litra nafty alebo benzínu treba 1,3kWh tej istej elektrickej energie ktorú používate aj doma. Takže ak sa nevyrobí 6 litrov nafty (priemerná spotreba spalováku na 100km), tak sa usporí tolko elektrickej energie na ktorú prejde malý mestský elektromobil 100km a velký elektromobil 50km !!!!!!!!!!
Máte ešte, ropní úchyláci, ďalšie múdrosti ? ?