Automobilka Volkswagen informuje, že napriek neočakávanej situácii, ktorú má na svedomí nový koronavírus, pokračuje vo svojich ambicióznych plánoch v oblasti elektromobility. Dodáva, že sa mení na technologickú spoločnosť zameranú na softvér.
Volkswagen prostredníctvom tlačovej správy hlási, že začína 2. fázu svojej stratégie TRANSFORM 2025+. V rámci nej má do roku 2022 ponúknuť elektromobily založené na platforme MEB vo všetkých kľúčových segmentoch.
Do roku 2025 chce nemecká automobilka dosiahnuť ročný predaj elektrických automobilov o objeme 1,5 milióna. Dlhodobým cieľom je dekarbonizácia flotily značky Volkswagen, ako aj celého koncernu Volkswagen Group, a to do roku 2050. Tento rok VW predpokladá, že zníži emisie CO2 v rámci svojej flotily o 25 % a splní nové emisné normy EÚ.
„Úspešne sme implementovali prvú fázu stratégie TRANSFORM 2025+. V druhej fáze urobíme z Volkswagenu číslo jedna v rámci elektromobility. A transformujeme svoje podnikanie na digitálne technológie,“ hovorí Ralf Brandstätter, prevádzkový riaditeľ VW.
„Car.Software“
Volkswagen ďalej uvádza, že sa mení na technologickú spoločnosť so zameraním na softvér. Okrem elektrifikácie totiž bude presadzovať aj masívnu digitalizáciu. Zameria sa pritom na 2 oblasti: implementáciu plánu digitálnej transformácie a založenie „Car.Software organizácie“.
V rámci celého podniku vybuduje nové digitálne kompetencie, pričom plánuje vytvoriť 2 000 nových „digitálnych“ pracovných miest. Niektoré z nich vzniknú v rámci organizácie Car.Software, ktorá prevezme zodpovednosť za automobilový softvér aj v rámci koncernu VW Group.
Všetky softvérové aktivity, od operačného systému vozidiel, cez digitálny ekosystém, až po nové mobilitné služby, sa zlúčia do novej skupiny. V rámci prvého kroku v tejto oblasti sa už spojilo okolo 3 000 digitálnych expertov. Do roku 2025 má pritom v rámci novo vytvorenej skupiny pracovať viac ako 10 000 softvérových inžinierov.
Zdá sa, že aktuálne softvérové problémy, ktoré sa týkajú ambiciózneho elektromobilu Volkswagen ID.3, ako aj nedávne softvérové problémy, týkajúce sa novej generácie modelu Golf, boli hlavným spúšťačom oznámených zmien a orientácie na softvér. VW pritom aj v rámci aktuálnej tlačovej správy uvádza, že dodávky modelu ID.3 odštartujú podľa plánu, a to v lete tohto roku.
Zdroj: VW
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Príchod VW ID.3 na trh sa vraj môže oneskoriť až o rok
VW avizuje ďalšie elektromobily. Onedlho predstaví sériové SUV „ID.4“
VW hovorí o lacných batériách s nižším obsahom kontroverzného kobaltu
6 komentárov
Nuž, tak nám neostáva nič, iba dúfať, že tentokrát to už bude seriózne. Mimochodom, nepredpokladal som, že takéto veci (digitalizácia) sa v dnešnej dobe musí oznamovať s takouto pompou.. Ale predsa len ide o dinosaura, takže to berme optimisticky i keď je to poriadne neskoro 😉
Veľké i menšie koncerny a firmy trpia na elefantizmus, ktorý si nakoniec odskáču radový zamestnanci, partneri a zákazníci. Tí čo to spôsobia, často odchádzajú so „zlatými padákmi“……
V mene pokroku želám VW, aby túto lapáliu zvládli čím skôr, a s čo najmenšími stratami!
Bud su to managerske kecy na oblbnutie akcionarov, alebo zaciatok konca.
„specialisti“ na softver… 🙂 hlavne na ten podvodnicky na ojebavanie emisii…
Výstižne! V oj…ni sú najlepší. Najväčšia hodnota pre akcionárov a sracky za stále väčšie ceny pre ľudí. Oficiálny trend
Je mi to také rehotné. Nie, že by som sa vysmieval z problémov iných (každý máme svoje problémy), ale načo robia, do kelu, takúto propagandu ako politici pred voľbami? Vraj 10 000 SW inžinierov… Však nech majú aj 100 tisíc, alebo milión, to je jedno.
Podstatné je niečo iné – podstatné sú výsledky!!!
Až nebudú platiť miliardové pokuty za vadný SW a nebudú sa im povaľovať tisícky áut na parkoviskách kvôli SW, potom môžu spätne hodnotiť – aha, urobili sme toto a toto…
Dovolím si jednu maličkú poznámku – možno by potrebovali jedného schopného manažéra – programátora, ktorý dokáže s prehľadom „ukočírovať“ tím ľudí k výsledkom. Prípadne si na to najať profi – firmu…