Najväčšia automobilka na svete, koncern Volkswagen Group, oznamuje, že urýchľuje svoje plány v oblasti elektromobility. Chystá sa pritom vyrábať podstatne viac elektromobilov, pričom nezabúda ani na ďalšie súvisiace veci.
Volkswagen Group sa aktuálne opäť nechal počuť, že sa chce stať svetovým lídrom na trhu s elektromobilitou. Tento svoj zámer sa rozhodol po novom podporiť zvýšenými investíciami do tejto oblasti, pričom sa chystá zvýšiť produkciu „čistokrvných“ elektromobilov z rodiny ID.
Do roku 2024 má oblasť elektromobility v rámci VW Group zhltnúť 33 miliárd €, z čoho pôjde až 11 miliárd na značku Volkswagen. Pôvodný cieľ v oblasti výroby elektromobilov z rodiny ID, a to 1 milión kusov do roku 2025, bol posunutý na rok 2023.
Do roku 2025 sa má pritom vyrobiť 1,5 mil. plne elektrických áut. Tzn. zvýšenie o 50 %. Od roku 2021 bude produkovať nemecká továreň v Zwickau 330 000 elektromobilov ročne. V príprave je aj výroba (modelov ID) na iných kontinentoch, a to konkrétne v Číne a USA.
Čistá elektrina a nabíjacia infraštruktúra
VW Group sa nezameriava len na elektrické automobily. V rámci svojej pomerne čerstvej dcérskej spoločnosti Elli už dnes poskytuje 10 000 odberateľom elektrickú energiu z obnoviteľných zdrojov a spoločne s predajcami vozidiel inštaluje vlastné nabíjacie stanice. Do roku 2025 má mať pritom v rámci svojich európskych showroomov a závodov 36 000 nabíjačiek.
VW Group tiež aktuálne potvrdil, že ich nová platforma MEB, vyvinutá špeciálne pre elektromobily, bude dostupná aj pre výrobcov áut mimo koncernu. Prvým z nich bude „aliančný“ Ford, pričom sa očakáva, že od roku 2023 na nej postaví v 600 000 elektromobilov, a to v priebehu 6 rokov. Podľa najnovších správ by mohla byť jedným z „MEB-modelov“ od Fordu menšia „verzia“ športového SUV Mustang Mach-E.
„Vlastné“ batériové články
Volkswagen ďalej pripomenul, že položil základy pre vývoj, testovanie a produkciu batériových článkov. Továreň na ich výrobu sa začne stavať budúci rok v Nemecku, pričom od roku 2023/24 má v spolupráci s Northvolt produkovať celkovo 16 GWh batérií ročne.
Zdroj: VW Group
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Volkswagen predstavil systém mobilného robotického nabíjania elektromobilov
VW ID.3 má čeliť masívnym softvérovým problémom. Výroba však pokračuje
VW zrejme odhalil náčrt chystaného „vstupného“ elektromobilu „do 20 000 €“
2 komentáre
Škoda, že sa nestali lídrom pred Teslou, radšej podvádzali, to sa s nimi povezie roky, nejaké PR plány sú oproti skutkom Tesly málo-máličko.
zatiaľ sú len lídrom v PR článkoch