Koncern Volkswagen Group robí svoje pôvodné ambiciózne plány ohľadom elektromobility ešte ambicióznejšími. Navyšuje počet plánovaných elektrických modelov, ako aj predaných kusov a zameriava sa na emisnú neutralitu.
Nemecký gigant dnes oznámil, že do roku 2028 ponúkne 70 nových elektromobilov, namiesto pôvodne plánovaných 50. Upresníme, že vo svojej staršej tlačovej správe spomínal 50 modelov do roku 2025. Taktiež zvyšuje plán predaja vozidiel postavených na koncernových elektrických platformách z 15 miliónov na 22 miliónov.
Prvých 8 e-modelov
Volkswagen Group hovorí, že elektromobil Audi e-tron, ktorý je už vo výrobe, bude tento rok nasledovať elektrický športový sedan Porsche Taycan. Mainstreamovú elektromobilitu má v rámci koncernu započať kompaktný hatchback Volkswagen ID3, pričom prvú vlnu doplnia modely Volkswagen ID Crozz, SEAT el-Born, Škoda Vision E, Volkswagen ID Buzz a Volkswagen ID Vizzion.
4 dodávatelia batérií
Batérie do koncernových elektromobilov a plug-in hybridov budú dodávať 4 z 5 najväčších výrobcov batérií. A to LG Chem, SK Innovation, CATL a Samsung SDI. Volkswagenu „chýba“ len Panasonic, ktorý spolupracuje na výrobe batérií s Teslou, pričom nedávno oznámil aj spoluprácu s automobilkou Toyota.
Podpora solid-state batérií
VW Group tiež hovorí o podieľaní sa na výrobe batérií v rámci európskych produkčných závodov. Taktiež sa pozerá aj na technológie budúcnosti, pričom za jednu z nich považuje solid-state batérie. Z tohto dôvodu nadviazal spoluprácu so spoločnosťou QuantumScape, s cieľom zabezpečiť priemyselnú úroveň ich výroby.
Dekarbonizácia koncernu
Hlavným zámerom koncernu Volkswagen Group v rámci svojej dekarbonizácie je dosiahnutie neutrálnej bilancie CO2 do roku 2050. A to postupnými krokmi, ktoré začína realizovať už v tomto období. Zahŕňať to bude všetky oblasti od flotily vozidiel, cez výrobu až po administratívu.
Koncern chce do roku 2025 znížiť emisie CO2 v rámci flotily vozidiel o 30 % v porovnaní s rokom 2015, a to v celom životnom cykle. Z tohto dôvodu investuje do elektrifikácie svojho portfólia do roku 2023 30 miliárd €. Do roku 2030 majú tvoriť elektromobily v rámci koncernovej flotily 40 %.
Do roku 2025 by sa taktiež mali znížiť emisie CO2 v rámci všetkých výrobných zariadení VW, a to o 50 % v porovnaní s rokom 2010.
Zdroj (vrátane titulnej fotografie): VW
SÚVISIACE ČLÁNKY:
VW sprístupňuje svoju platformu pre elektromobily ďalším výrobcom
Automobilky investujú do elektromobilov minimálne 260 miliárd €. Ktoré najviac?
VW čelí vyhrážkam o zastavení dodávok batérií pre jeho elektromobily
4 komentáre
Upřímně ty prohlášení VW mě už nudí. S postupem času se to zdají být jen tlachy a nic se neděje. Navíc s podobným megalomanským prohlášením by měli přidat alespoň pár slov ke svému příspěvku k nabíjecí infrastruktuře. Zatím jen Tesla je jediná reagovat rozvojem nabíječek v souladu s rostoucí výrobou.
A VW jen potvrdil svůj laxní přístup k elektromobilitě aktuálně na autosalonu v Ženevě. Ta elektrická bugina rozhodně nemá nic společného s masovou výrobou. Na druhou stranu tyto prohlášení masovou skupinu jistě velice zaujmou, protože většina lidí elektromobilitě nerozumí. Takže účel to splní:)
Také stále netrpělivě čekám na jakoukoliv konkrétní informaci, zejména o cenách. Moc bych si přál vyměnit svého osmiletého Golfa za elektrické auto i o třídu nižší. Ovšem jak psal čtenář přede mnou, stále je to tlachání o ničem. Psal jsem také dotaz na české MŽP, jestli chystá pro fyzické osoby podporu prodeje, bohužel i zde se neobtěžovali odpovědět.
Martin, myslim ze este jedno spalovacie auto zoderes, kym bude od VAGu adekvatna el. nahrada…
V koncerne asi začali hulit lepší matros, tak hneď je aj tých vision viac. Či sa to skutočne uskutoční, ukáže až čas, ale zatiaľ však u mňa 0 bodov.
„Veď kúpte si radšej dvojku nafticku, elektromobily sú aj tak nepouzitelne, my sme vám to hovorili:-)“