- Koncern Volkswagen Group potvrdil na výročnej konferencii svoju ofenzívu v oblasti elektromobility – „Roadmap E“.
- VW bude mať po celom svete do roku 2022 16 tovární na výrobu elektromobilov.
- Do batérií pre svoje elektrifikované automobily investuje 20 miliárd €.
- 1 kWh má VW stáť menej ako 100 €. To je menej ako v prípade Tesly, ktorá kvôli znižovaniu cien batérií stavia najväčšiu továreň na svete – Gigafactory.
- Od roku 2019 má koncern Volkswagen Group predstaviť nový elektrifikovaný model každý mesiac.
- Do roku 2025 ma mať koncern Volkswagen Group v ponuke 80 elektrifikovaných modelov a do roku 2030 až 300.
Hneď v úvode sme si zhrnuli najzaujímavejšie výstupy z výročnej konferencie koncern Volkswagen Group. Tá len potvrdila primárnu orientáciu spoločnosti na oblasť elektromobility, a to v rámci plánu „Roadmap E“. V ďalšej časti článku sa však sústredíme na oznámenú cenu batérií. Jej výška by totiž mohla spôsobiť pokles cien elektromobilov na úroveň porovnateľných vozidiel s bežným pohonom.
1 kWh za menej ako 100 €
Šéf koncernu Matthias Müller informoval, že jeho spoločnosť má podpísané kontrakty s výrobcami batérií v celkovej sume 20 miliárd €. 1 kWh má vyjsť pritom VW na menej ako 100 €. Z odborných kruhov sa pritom ešte nedávno ozývali informácie, že ak sa podarí vyrábať batérie za 100 USD/1 kWh, nič nebude brániť tomu, aby sa ceny elektromobilov vyrovnali bežným „spaľovákom“.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Na Slovensku by sa mohli vyrábať elektromobily značky Porsche
VW predstavil 4. elektromobil z rodiny I.D. Model Vizzion je konceptom sedanu vyššej triedy
Skutočný dojazd elektromobilov VW e-Golf a e-up!, Renault Zoe a Opel Ampera-e otestovaný v zimných podmienkach
Takže tu máme dve rovnaké sumy, avšak rozdielne meny. Pre získanie lepšej predstavy tak uvedieme ďalšie čísla. Od roku 2010 do roku 2016 klesla priemerná výrobná cena za 1 kWh o 80 %. Koncom roka 2016 sa pohybovala priemerná cena za 1 kWh na úrovni 237 USD. Tesla tvrdila, že na začiatku roka 2017 dokázala vyrobiť 1 kWh za 178 € (vtedajší prepočet).
Lacnejšia kúpa ako výroba?
Neskôr Tesla vo svojich propagačných materiáloch prezentovala 35 % zníženie výrobných nákladov na batérie po zabehnutí produkcie v Gigafactory, t.j. 116 € za 1 kWh. To by znamenalo, že VW Group dokáže nakupovať batérie lacnejšie, ako ich dokáže Tesla v spolupráci s Panasonicom vyrábať. Pre porovnanie, General Motors údajne nakupoval v minulom roku batérie za 145 USD/1 kWh.
Prezentované „papierové“ ceny batérií nás však nemusia až tak trápiť. Najpodstatnejším faktorom pre spotrebiteľov bude koncová cena elektrických vozidiel. Budeme tak dúfať, že VW Group dokáže predávať nové generácie svojich elektromobilov podstatne lacnejšie ako tie terajšie. A konkurenčný boj sa snáď postará o „zvyšok“…
Zdroje: Volkswagen AG, Seeking Alpha, BNEF