Koncern Volkswagen Group nedávno oznámil, že pracuje na cenovo dostupných elektromobiloch veľkosti modelov Polo, resp. T-Roc, ktoré majú stáť do 20 000 €. Najväčším favoritom na výrobu má byť pritom závod na Slovensku.
Ako sme už informovali, automobilka SEAT bola poverená, aby v spolupráci s VW vybudovala novú platformu pre elektromobily segmentu A a B. Spočiatku sa mohlo zdať, že prvými modelmi postavenými na tejto platforme budú nástupcovia malých metských elektromobilov (segment A) Volkswagen e-up, Škoda Citigo-e a SEAT e-Mii.
Segment B do 20 000 €
Aktuálne však bolo opätovne potvrdené, že nimi budú elektrické trojičky, od spomínaných značiek, s veľkosťou modelov ako VW Polo či T-Roc (segment B). V tomto kontexte znie proklamovaná cena pod 20 000 € už veľmi zaujímavo, pričom by mohlo ísť o úspešné modely.
Slovensko favoritom
Vzhľadom na transformáciu automobilového priemyslu smerom k elektromobilite si závod, ktorý dostane na stratosť výrobu týchto či jedného z týchto modelov, môže zabezpečiť svoju budúcnosť. Preto poteší, že podľa Handelsblatt je údajne najväčším favoritom na výrobu modelu závod v Bratislave. A to obzvlášť z dôvodu silnej závislosti slovenskej ekonomiky od tejto priemyselnej oblasti. Nič však nie je zatiaľ oficiálne.
Pritom je možné, že by z pásov slovenskej továrne mohli schádzať všetky 3 koncernové trojičky značiek VW, Škoda a SEAT. Veď v Bratislave sa už vyrábajú koncernové trojičky VW up (vrátane elektrickej verzie), Škoda Citigo a SEAT Mii. Tento rok tu pritom bude spustená výroba ich vynovených elektrických variantov.
V Nemecku by bol model stratový
Spomínanému riešeniu nahráva aj fakt, že pôvodne sa mal model od VW vyrábať v nemeckom Emdene, avšak to si automobilka po prepočítaní výrobných nákladov a stratovému výsledku mala rozmyslieť. Hlavným dôvodom, prečo by mala byť Bratislava najväčší favoritom na výrobu modelu, sú nižšie mzdy našich zamestnancov.
To je síce smutné, na druhej strane si tým môže bratislavský závod zabezpečiť do budúcnosti minimálne terajšie pracovné miesta. Veď firemní stratégovia vidia potenciál na výrobu nového modelu v objeme 200 000 ks ročne. Ten by sa mal pritom začať produkovať v roku 2023.
Zdroj titulného ilustračného rendra: Autoexpress
SÚVISIACE ČLÁNKY:
VW: Nová e-značka, zlúčenie Škody a SEAT či zoštíhlenie značiek
Podarí sa vybudovať slovenskú národnú sieť nabíjacích staníc na 3. pokus?
Šéf VW: Tesla je lídrom, my však máme zbrane na jej porazenie
Jeden komentár
Bieli otroci v BA móžu dál montuvať po prepočítaní nákladov majú na pár rokov o robotu vystaráno.