Volkswagen e-up je už možné objednať aj na slovenskom trhu. Koľko u nás stojí a ako je na tom po tejto stránke v porovnaní s koncernovou Škodou Citigoe iV? A mimochodom, Volkswagen e-Golf je u nás aktuálne dostupný za historicky najnižšiu cenu, a to vďaka obrovskej zľave.
Koncern VW predstavil tento rok mestské elektrické trojičky Volkswagen e-up 2020, Škoda Citigoe iV a SEAT Mii Electric. Ide v podstatne o identické vozidlá, ktoré sa líšia len v detailoch a úrovňou výbavy. A teraz už môže porovnať ceny Škody Citigoe iV a nového VW e-up „2020“, keďže bol u nás nedávno spustený predaj nemeckej novinky.
Asi nikoho neprekvapí, že elektromobil od VW je o niečo drahší ako „Škodovka“. Veď koncernová hierarchia „nepustí“. Nový Volkswagen e-up 2020 stojí na Slovensku podľa oficiálneho cenníka od 22 170 €. Výrobca však ponúka tzv. „Eco bonus“ vo výške 1 200 €, ktorý platí do 20. decembra 2019 alebo „do vypredania zásob“.
DOPLNENÉ! VW medzičasom zvýšil Eco bonus na 4 200 €, takže aktuálna cena modelu e-up 2020 je 17 970 €.
Naproti tomu Škoda Citigoe iV vyjde na našom trhu na 21 190 €, pričom výrobca poskytuje tzv. „Bonus štart“ vo výške 3 600 € (platí do 30.11.2019). Takže po zohľadnení spomínaných bonusov vyjde Citigoe iV na 17 590 € a e-up 2020 na 20 970 €. V prípade nemeckého elektromobilu si treba navyše priplatiť za disky z ľahkých zliatin, autorádio s digitálnym príjmom (DAB+) či multifunkčný 3-ramenný kožený volant. Toto všetko má pritom Škoda v štandarde.
- Zdroj: VW
- Zdroj: VW
Mega-zľava na VW e-Golf
Pre koho sú spomínané mestské modely malé, mohol by uvažovať o elektrickom hatchbacku nižšej strednej triedy VW e-Golf, ktorý je aktuálne na našom trhu dostupný za historicky najnižšiu cenu. Minulý mesiac sme vás informovali, že Volkswagen ponúka e-Golf za výpredajovú cenu, keďže budúci rok príde na trh jeho nástupca v podobe modelu ID.3.
Základnú cenu cez 37 000 € pritom znížil na 34 800 € a zároveň zvýšil Eco bonus na 5 000 €, čo znamenalo, že v septembri bolo možné kúpiť dosluhujúci Volkswagen e-Golf s dojazdom 231 km (WLTP) za 29 800 €.
Nemecká automobilka však tento mesiac aktualizovala cenník, pričom znížila základnú cenu na 32 980 € a zachovala spomínaný bonus vo výške 5 000 (platí do 31.10.2019) €. A to znamená, že e-Golf je u nás aktuálne dostupný za 27 980 €. MH SR pritom tento rok zverejní dotačnú výzvu na podporu nákupu elektrických vozidiel. E-Golf je tak „v hre“ o dotáciu vo výške 8 000 €.
- Zdroj: VW
- Zdroj: VW
- Interiér nového VW e-Golf (2018). Zdroj: VW
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Volkswagen naznačil cenu chystaného elektrického SUV „ID.4“
Mobilná aplikácia od VW porovná vaše auto s elektromobilmi značky
Novinky o chystaných „lacných“ elektromobiloch značky VW
11 komentárov
Áno presne tak
aj tak stale plati, ze z hovna bic neupleties…
No zas nový e-golf za 19 980 by nebol až taký zlý kauf… Ak by to bola reálna možnosť, tak asi najlepšia ponuka na trhu elektromobilov. Aj za cenu mnohých kompromisov pri karosérii typu hatchback…
eco bonus na novy eUP je 4200 a nie 1200 ako pisete v clanku, opravte si to
Zda sa, ze koncern dorovnal cenu. Kazdopadne, e-up ma podla mna trochu vyssiu pridanu hodnotu, takze som rad tejto zmene bonusu.Teraz este pockat na definitivne podmienky vyzvy na dotacie…
Nuz pri UPe treba priplatit za kolesa, volant, radio a ma zadny skleneny kufor a nespominaju ziadnu zaruku na bateriu.
Ale da sa priplatit 5r zaruka na auto, lenze +710 eur.
Citigo ma 8r zaruku na bateriu, ale zas na cele auto iba 2r a neda sa ani priplatit.
Skoda nema automaticke brzdenie a zda sa, ze ani tento e-UP.
Mam teraz pozicany Rapid a tie tvrde plasty (uplne vsade) … strasny low-end.
Citigo/UP je este nizsia trieda, tak ako to moze vyzerat tam …
Je to lowend, sedel som v Citigo iV na druhej strane som odchovaný na Felíciách a ak si mám predstaviť, že tieto malé autá strávia 95% času v meste s denným nájazdom do 30 km, cez víkend do 70-80 km a raz, dva-krát ročne 200km trip tak koho tie tvrdé plasty zaujímajú? Sedadlá sú ok aj vyhrievané, kožený vyhrievaný volant príjemný do rúk. Teda to čo človek drží je fajn a základný komfort tam je zabezpečený. Automatická klíma, príprava auta na diaľku cez appku (v lete chlad, v zime teplo), vyhrievané čelné sklo to sú také prvky čo výrazné drahšie autá nemajú a ja radšej uprednostním takéto prvky ako mäkčené plasty.
Vyzerá to tak, akoby si VW spočítal kvóty a začína panikarit a naháňať co2 na budúci rok.. A keďže pokuty by ich vyšli viac, voilà ECO Bonus.. Odrazu sa dá spustiť len tak 5000! Ale však prečo nie.. Nech sa to konečne rozhýbe s tými umelo udržovanymi vysokými cenami! Navyše s týmito pripravovanými dotáciami, to vyzerá tak, že by si snáď už aj takmer obyčajní Slováci mohli kúpiť konečne EV a pritom ešte ušetriť dukáty aj sa priblížiť aspoň niektorým západným štátom. Ale Nórsko to ešte nebude.. I keď pri našej jadrovej sebestačnosti a geografickej veľkosti (presnejšie malosti) štátu, to mala byť už dávno logická voľba ešte pred Nórskom. Veď úprimne, koľko ročne najazdite km a koľko z toho po meste? Go go Slováci!
Mohli by ste v novom clanku detailnejsie rozobrat rozdiely vybav citigoe iv a e-up nakolko je tam toho viac, napr. parkovacia kamera, vyhrievane sklo atd. v prospech vw a to som len na rychlo pozrel cennik + vo vw sa da volaco aj priplatit no napr. tie zliatinove airodinamicke disky v konfiguratore vw o moc krajsie ako plechace nevyzeraju nakolko zakrivaju skoro cele koleso.. atd. a moc farieb tam na auto na vyber tiez nie je.. na skode sk zas v konfiguratore nie je, ale da sa pouzit ten cesky..
Vw mi pride hodnotnejsi no skoda sa mi z vonka paci viac.. hlavne v tej zelenej farbe. Inak tie dvojfarebne kombinacie podla mna v tom ich prevedeni nemaju zmysel a farby sa daju spocitat na jednej ruke ale da sa vybrat. Skoda zlta standard a dalsie 3 zakladne: cervena,biela,zelena za priplatok. Metalicke modra, cierna, strieborna. VW „zvlastna“ modra standard a 2 zakladne: biela,cervena za priplatok. Metalicke modra, zlta/zlata, cierna.
Vie sa redakcia niekoho kompetentného opýtať, prečo stojí Citigo iV na Slovensku 21190 a v Čechách 16600? Lebo na Slovensku bude dotácia?