Automobilka VW oficiálne predstavila špecifikácie faceliftovaného elektromobilu Volkswagen e-up 2020, ktorý prináša cca 2-násobný dojazd. Prezradila pritom aj cenu vozidla a tiež cenu mesačného nájmu.
Vynovený Volkswagen e-up skompletizoval „trojlístok“ koncernových mestských hatchbackov, do ktorého patria aj modely Škoda Citigoe iV a SEAT Mii Electric. Ide v podstate o totožné vozidlá, ktoré sa mierne líšia len dizajnom a znakom výrobcu.
Špecifikácie
5-dverový mestský hatchback disponuje rozmermi 3 600/1 645/1 492/2 417 mm (d/š/v/rázvor), pričom ponúka 4 miesta na sedenie.
Pôvodný model bol vybavený batériou s kapacitou 18,7 kWh, pričom ponúkal dojazd 160 km podľa zastaralého „optimistického“ cyklu NEDC. V novinke nájdeme batériu s kapacitou 36,8 kWh (využiteľná kapacita: 32,3 kWh), ktorá dokáže zabezpečiť dojazd 260 km podľa realistickejšieho cyklu WLTP. V konečnom dôsledku tak môžeme počítať s takmer 2-násobným dojazdom oproti predchodcovi.
- VW e-up „1“. Zdroj: VW
- VW e-up „1“. Zdroj: VW
VW pritom očakáva spotrebu 12,7 kWh na 100 km. Nový, resp. vynovený Volkswagen e-up 2020 taktiež podporuje DC nabíjanie, a to maximálnym výkonom 40 kW. Na takto výkonnej nabíjačke sa nabije na 80 % za 60 min.
Výkon elektromotora narástol o symbolický 1 kW na 61 kW. Vďaka nemu elektromobil zrýchli z 0 na 100 km/h za 11,9 s. Podstatne zaujímavejšia je však jeho akcelerácia na nižšie rýchlosti, a to vďaka krútiacemu momentu okolo 210 Nm, ktorý je dostupný od prvej otáčky. Veď SEAT uvádza v prípade jeho súrodenca Mii Electric zrýchlenie z 0 na metských 50 km/h za 3,9 s. Maximálna rýchlosť vozidla sa zastaví na „diaľničných“ 130 km/h.
2-násobný dojazd, ale nižšia cena
Mnohých určite zaujíma ako sa podpísala cca 2-násobná kapacita batérie na cene vynoveného modelu Volkswagen e-up 2020. Tá začína na nemeckom trhu na sume 21 975 €, pričom pôvodný model sa predával za sumu okolo 25 000 €. Celkom potešiteľná je aj cena mesačného prenájmu, a to 159 €. Dúfame preto, že takúto možnosť budú mať aj slovenskí motoristi.
Štandardná výbava
V rámci štandardnej výbavy nájdeme napríklad automatickú klimatizáciu, rádio systém s Bluetooth a DAB+, systém varovania pred opustení jazdného pruhu či dokovaciu stanicu pre smartfóny, ktorá rozšíri možnosti infotainmentu vozidla vďaka špeciálnej aplikácii, napríklad o mapy či možnosť plánovania nabíjania a ovládania HVAC systému.
Volkswagen tiež zverejnil záručné podmienky, ktoré sa vzťahujú na batériu vozidla – 8 rokov alebo 160 000 km. Nespomína však minimálnu garantovanú zostatkovú kapacitu počas tohto obdobia, resp. nájazdu. Novinka by mohla prísť na trh v podobnom období ako jej koncernový súrodenci, t.j. začiatkom budúceho roka.
Zdroj: VW, titulná ilustračná fotografia (pôvodný model e-up): VW
SÚVISIACE ČLÁNKY:
VW značne zlacňuje model e-Golf. Nástupca je za rohom
Honda predstavila dizajn a špecifikácie sériového elektromobilu „e“
VW potvrdil, že základná verzia elektromobilu ID.3 bude stáť pod 30 000 €
4 komentáre
Super, no chcelo by to ešte nejaké reálne testy, alebo aspoň tabuľku dojazd na diaľnici, mesto a okresky možno.. Rozmer batožinového priestoru a hlavne už vyriešiť tie príspevky na Slovensku, inak si to stále môže málokto dovoliť. I keď pri takejto cene už prichádza do úvahy skutočne návratnosť investície do 7rokov a možno aj skôr.
A tiež vysvetliť ten mesačný prenájom prosím.. To je dlhodobý, alebo je možné auto požičiavať na mesiac?
LUBO: To bude určite dlhodobý, resp. finančný leasing (čo je vlastne prenájom).
To by bolo super ten prenájom len by ho mali trocha okresať aby bol dostupný aj pre starších.