Nemecký motoristický magazín Autobild otestoval dojazd cenovo dostupných elektromobilov v chladnom a vlhkom decembrovom počasí. A to konkrétne Volkswagen e-Golf, Volkswagen e-up!, Renault Zoe a Opel Ampera-e. Nepriaznivé počasie si podľa očakávania vybralo svoju daň.
Podmienky testovania
Test dojazdu elektromobilov Volkswagen e-Golf, Volkswagen e-up!, Renault Zoe a Opel Ampera-e prebehol v rovnakom čase a za rovnakých podmienok. Celková dĺžka testovacej trasy bola 143 km. V rámci nej prešli vozidlá 43 km po diaľnici (pri rýchlosti 130 km/h), 18 km v mestskej premávke a 82 km po okresných cestách (pri rýchlosti 70 km/h).
Vonku bolo 5 °C a vlhko, takže vodiči mali zapnuté vykurovanie (na 21 °C) a ventiláciu vzduchu, ako aj ohrev sedadla (max. 20 minút na úrovni 1). Zapnuté boli aj stretávacie svetlá. Pohon testovaných elektromobilov bol nastavený na režim Normal. Batérie boli nabité na 100 %, pričom interiér vozidiel bol vopred vykúrený.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Dojazd elektromobilov do značnej miery rastie. Za posledných 6 rokov o 56 %
Dojazd Tesly Model 3 otestovaný aj počas mrazivých podmienok. Aký pokles nastal?
POROVNÁVACÍ TEST: Tesla Model 3 vs. Nissan Leaf 2018 vs. Chevrolet Bolt/Opel Ampera-e
Výsledky testu
Na úvod chceme zdôrazniť, že výrobcovia vozidiel udávajú dojazd testovaných vozidiel podľa európskeho cyklu NEDC. Jeho výpočet prebieha v laboratórnych podmienkach a je dosť nepresný. Za ideálnych klimatických podmienok je skutočný dojazd zhruba o 25 % nižší. Za referenčný dojazd je teda vhodné považovať údaj NEDC znížený o 25 %.
- Volkswagen e-Golf – dojazd podľa NEDC: 300 km, dosiahnutý dojazd: 208 km
- Volkswagen e-up! – dojazd podľa NEDC: 160 km, dosiahnutý dojazd: 79 km
- Renault Zoe – dojazd podľa NEDC: 400 km, dosiahnutý dojazd: 244 km
- Opel Ampera-e – dojazd podľa NEDC: 520 km, dosiahnutý dojazd: 273 km
K dosiahnutým výsledkom chceme ešte dodať, že na dojazd elektromoiblov nepriaznivo vplýva najmä vysoká rýchlosť. A to o to viac, keď má vozidlo horšiu aerodynamiku. Podľa našich skúseností, za ideálnych klimatických podmienok, môže klesnúť dojazd aj na polovicu hodnoty NEDC. Ak plánujete elektromobil využívať najmä v rámci prímestskej a mestskej premávky, skutočný dojazd testovaných vozidiel bude teda určite vyšší.
Tak čo hovoríte na dosiahnuté výsledky?
Zdroj: Autobild cez Ecomento