Skutočný dojazd elektromobilov VW e-Golf a e-up!, Renault Zoe a Opel Ampera-e otestovaný v zimných podmienkach

0

Nemecký motoristický magazín Autobild otestoval dojazd cenovo dostupných elektromobilov v chladnom a vlhkom decembrovom počasí. A to konkrétne Volkswagen e-Golf, Volkswagen e-up!, Renault Zoe a Opel Ampera-e. Nepriaznivé počasie si podľa očakávania vybralo svoju daň.

Podmienky testovania

Test dojazdu elektromobilov Volkswagen e-Golf, Volkswagen e-up!, Renault Zoe a Opel Ampera-e prebehol v rovnakom čase a za rovnakých podmienok. Celková dĺžka testovacej trasy bola 143 km. V rámci nej prešli vozidlá 43 km po diaľnici (pri rýchlosti 130 km/h), 18 km v mestskej premávke a 82 km po okresných cestách (pri rýchlosti 70 km/h).

Vonku bolo 5 °C a vlhko, takže vodiči mali zapnuté vykurovanie (na 21 °C) a ventiláciu vzduchu, ako aj ohrev sedadla (max. 20 minút na úrovni 1). Zapnuté boli aj stretávacie svetlá. Pohon testovaných elektromobilov bol nastavený na režim Normal. Batérie boli nabité na 100 %, pričom interiér vozidiel bol vopred vykúrený.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Dojazd elektromobilov do značnej miery rastie. Za posledných 6 rokov o 56 %
Dojazd Tesly Model 3 otestovaný aj počas mrazivých podmienok. Aký pokles nastal?
POROVNÁVACÍ TEST: Tesla Model 3 vs. Nissan Leaf 2018 vs. Chevrolet Bolt/Opel Ampera-e

Výsledky testu

Na úvod chceme zdôrazniť, že výrobcovia vozidiel udávajú dojazd testovaných vozidiel podľa európskeho cyklu NEDC. Jeho výpočet prebieha v laboratórnych podmienkach a je dosť nepresný. Za ideálnych klimatických podmienok je skutočný dojazd zhruba o 25 % nižší. Za referenčný dojazd je teda vhodné považovať údaj NEDC znížený o 25 %.

  • Volkswagen e-Golf – dojazd podľa NEDC: 300 km, dosiahnutý dojazd: 208 km
  • Volkswagen e-up! – dojazd podľa NEDC: 160 km, dosiahnutý dojazd: 79 km
  • Renault Zoe – dojazd podľa NEDC: 400 km, dosiahnutý dojazd: 244 km
  • Opel Ampera-e – dojazd podľa NEDC: 520 km, dosiahnutý dojazd: 273 km

K dosiahnutým výsledkom chceme ešte dodať, že na dojazd elektromoiblov nepriaznivo vplýva najmä vysoká rýchlosť. A to o to viac, keď má vozidlo horšiu aerodynamiku. Podľa našich skúseností, za ideálnych klimatických podmienok, môže klesnúť dojazd aj na polovicu hodnoty NEDC. Ak plánujete elektromobil využívať najmä v rámci prímestskej a mestskej premávky, skutočný dojazd testovaných vozidiel bude teda určite vyšší.

Tak čo hovoríte na dosiahnuté výsledky?

Zdroj: Autobild cez Ecomento, titulná fotografia: autobild.de

tesla magazin zdielanie

Share.

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár

 Staňte sa fanúšikom Tesla Motors, elektromobility a inovácií

Upozornite ma raz týždenne na najzaujímavejšie články

 

Odoslané!