VW značne zlacňuje model e-Golf. Nástupca je za rohom

5

Volkswagen začal zlacňovať svoj kompaktný elektrický hatchback e-Golf. Nižších cien by sa pritom mali dočkať všetky európske trhy, vrátane nášho.

Volkswagen e-Golf prišiel na trh v roku 2014. O roky neskôr sa dočkal pomerne veľkého faceliftu, ktorý priniesol o 50 % väčšiu batériu (35,8 kWh) či nárast výkonu (z 85 na 100 kW) a krútiaceho momentu (z 270 na 290 Nm). Väčšia batéria pritom znamenala zvýšenie dojazdu z 200 na 300 km (NEDC), resp. 231 km (WLTP).

Aktuálne však už nastal čas na odchod do dôchodku, pričom nástupca e-Golfu je už za rohom. Ten príde v podobe úplne nového modelu Volkswagen ID.3, ktorý bol vyvinutý čisto ako elektromobil. A to na špecializovanej platforme pre tento typ vozidiel – MEB.

Mínus 4 000 € v Nemecku

Elektrický Golf sa tak dostáva do „výpredaja“. Prvé zlacnenie bolo pritom hlásené z Nemecka a o niečo neskôr z Veľkej Británie. Podľa Electrive išla jeho cena v „domovine“ dole o 4 000 €, pričom aktuálne je dostupný za 31 900 €. Portál dodáva, že Volkswagen bude postupne znižovať cenu aj v iných európskych krajinách. Výška „zľavy“ sa môže v rámci jednotlivých trhov líšiť.

Podľa Carscoops zlacnel Volkswagen e-Golf na Britských ostrovoch o 2 765 GBP, čo je v prepočte cca 3 050 €. Tzn. novú cenu vo výške 27 575 GBP po štátnych dotáciách (3 500 GBP), čo je približne 30 500 €.

Pravdepodobne aj v SR

Zlacnenia by sme sa mali dočkať aj na Slovensku, keďže výpredajové ceny u nás pomerne nedávno zasiahli aj model e-up, ktorý prejde už čoskoro faceliftom. Ten prinesie podstatne lepší dojazd (250+ km – WLTP oproti 160 km NEDC). Tento model pritom v SR zlacnel o takmer 5 300 € (aktuálne už nie je k dispozícii).

Pohľad na slovenské ceny modelu Volkswagen e-Golf prezrádza, že vlna zlacňovania sa zatiaľ nášho trhu nedotkla. Jeho cena je 37 940 €, pričom VW už dlhšiu dobu ponúka bonus vo výške 2 000 €. Takže priestor na pokles ceny tu určite je.

Cena elektrického Golfu by u nás mohla klesnúť na necelých 27 000 €, a to v prípade 4 000 € zľavy ako v Nemecku a možnej štátnej dotácii vo výške 5 000 €, ktorej by sme sa mali dočkať ku koncu roka. Otázne však je, či to MH SR stihne, kým sa e-Golf vypredá.

Zrejme sa oplatí počkať

Treba mať však na pamäti, že nástupca Golfu, model Volkswagen ID.3, by mal ponúknuť viac za menej peňazí. Veď základný model má stáť podľa výrobcu do 30 000 €, pričom bude mať podstatne väčší dojazd (330 km WLTP). A lepšie budú aj iné kľúčové parametre.

Ďalším bonusom by mal byť vnútorný priestor, ktorý by mal byť na úrovni vozidiel segmentu D, teda napr. modelu Passat. Problémom však je, že aktuálne nevieme, kedy príde na trh. Prvej limitovanej edície s cenou „do 40 000 €“ (stredná verzia s plnou výbavou) sa pritom prví zákazníci dočkajú v júni 2020.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
VW zverejnil novinky o modeli ID.3, vrátane prvej cenovky
VW chce údajne investovať do Tesly. Čo na to nemecká automobilka?
Elektrické SUV Volkswagen ID. Crozz sa už testuje. Čo o ňom vieme?

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

    • WedroZhydrantu on

      Najlepsie by bolo keby stat trosku prispel k tomu ako inde vo svete. Ked uz tolko tlacia na emisie. Pokial sa tak nestane sa budu stale kupovat obycajne auta. Nie kazdy si to moze dovolit.
      Aj to srotovne co planuje ministerstvo bude taka fraska ze az. Napr sa nebude vobec vztahovat na hybridnu Toyotu, len plugin. Co je proste svinstvo. Ale co by clovek cakal ved sme na slovensku :))

  1. Emobilita sa pohne keď všetci pôjdu s cenami dole. Dotácie zo štátu sú nespravodlivé a nepodporujú ľudí ale korporácie, ktoré autá vyrábajú. Prečo by sme z našich daní mali podporovať súkromné firmy. Nórsko je v inej situácii. Tam majú zdroje z ropy a majú z čoho podporiť ľudí. Tam to neide z daní. Riešia si tým aj životné prostredie. Keby Elon Musk nezačal s výrobou Tesly tak by o elektromobiloch nebolo ani počuť.

Pridajte komentár