Hlavný stratég automobilky Volkswagen hovoril o tom, koho považujú za konkurenciu v oblasti elektromobility. Nezabudol ani na Teslu a Elona Muska. VW Group pritom nenecháva nič na náhodu a chce si zabezpečiť vlastné batériové články. A to investíciou do „európskej gigafactory“ a spoločným podnikom.
Michael Jost, ktorý je hlavným stratégom VW, hovoril o elektrickej ofenzíve svojej značky. Jej budúcnosť v oblasti elektromobility vidí pozitívne, aj napriek neskorému štartu. A zdá sa, že z konkurencie si veľkú hlavu nerobí.
V prípade prémiových výrobcov ako BMW a Mercedes-Benz sa pýta, ako môžu byť dôležití z hľadiska prielomu v oblasti elektromobility. Naráža pritom aj na nižší objem ich produkcie (okolo 2 mil. áut ročne) a vysoké ceny. Ako konkurenta skôr vidí automobilku Toyota.
Tá pritom dlhé roky popierala význam batériou poháňaných elektromobilov, avšak nedávno ohlásila, že sa púšťa aj do tejto oblasti. Toyota môže podľa Josta stavať na celosvetovom dosahu a veľkom počte vyrobených vozidiel, ktorý je podobný koncernu VW (okolo 10 mil. áut ročne).
Prémiové automobilky sú podľa Josta dôležité pri „emocionalizácii“, ale nie sú rozhodujúcimi hráčmi z hľadiska „demokratizácie“. T.j. neponúkajú elektromobily, ktoré by boli dostupné pre masy. Ohľadom spoločnosti Tesla povedal: „Chceme poďakovať Elonovi Muskovi. Je jedným z veľkých vodcov. Uľahčil nám cestu. Bez šéfa Tesly by bol odpor určite väčší.“
Dôležitosť batériovej nezávislosti
Celý koncern Volkswagen Group si uvedomuje, že skutočná elektrická ofenzíva nebude možná, pokiaľ nebudú mať zabezpečené dostatočné množstvo batérií. VW sa pritom už teraz presviedča na vlastnej koži, že závislosť od dodávateľov batérií je veľkým rizikom.
Bloomberg v tejto súvislosti informuje, že spoločnosť Samsung SDI nebude schopná zabezpečiť plnenie dohody o dodávkach batérií pre VW. Predtým sa tiež objavili informácie, že LG Chem sa vyhráža Volkswagenu, že mu stopne dodávky batérií, ak začne vyrábať vlastné batériové články.
Podiel v „európskej gigafactory“ aj spoločný podnik
Aj zo spomínaných dôvodov sa koncern VW rozhodol, že investuje do švédskej továrne na výrobu batériových článkov Northvolt, a to okolo 900 mil. €. Tá by mala byť najväčšou továrňou svojho druhu v Európe vo vlastníctve „Európanov“. Investíciou si pritom zabezpečí 20 % podiel.
To však nie je všetko. VW sa totiž dohodol so spoločnosťou Northvolt aj na založení spoločného podniku (50:50). Ten bude pritom takisto vyrábať batériové články. Továreň vyrastie v Nemecku, pričom sa začne stavať budúci rok. Výroba by mala začať v roku 2023 či 2024. Jej ročná kapacita má byť 16 GWh.
Zdroje: VW, Ecomento; titulná fotografia:
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Čo si myslia o Tesle predstavitelia tradičných autobiliek?
Začala sa stavať najväčšia európska továreň na batérie. Dokáže konkurovať Tesle?
Tesla by si mohla sama vyrábať batériové „super-články“ s technológiou Maxwell
3 komentáre
Su to stale len reci, zatial su v oblasti elektromobilov riadne pozadu a tak im neostava nic ine len hovorit ako oni budu, oni mozu…. Teslu maju urcite pekne v zuboch.
100 % – ný súhlas. Ak sa na celý VW pozerám takým sedliackym rozumom, napadá mi v súvislosti s VW jedna otázka: Je to naozaj potrebné najskôr dostať poriadny výprask, aby došlo k prebudeniu do reality?
Mám na mysli „dieselgate“. Táto vec stála VW cca 30 mld. $. Ich to samozrejme nepoložilo, ale takáto nakladačka hodne bolí. Odrazu sú ako masielko – masívna elektrifikácia, vlastná baterkáreň, poďakovanie Elonovi atď. atď.
Žeby musel fakt každý najskôr dostať obrazne povedané „do zubov“, aby sa prebudil?
Nuž, asi je to tak…
WV si tak zehli problém veď eu tlačí na nich keď sa spitate akeho koľkej dilera áut tak vám povie že elektro mobil sa tasko predáva veď globálne oteplovanie je tiež blbosť príklad spaľovacim motor produkuje 120g CO2 na 1 km cyklista vyprodukuje 150g CO2 na km ináč elektro mobil je technológia stará 100 rokov takže nič nové v roku 1925 bolo viacej elektromobili ako benzínových aut to sa stane zase keď spaľovacie motory vytlačia elektro mobili do hrobu benzínu a nafte zdar