VW: „Naše batérie pre elektromobily budú mať rovnakú životnosť ako autá“

5

„Centrum excelentnosti“ automobilky Volkswagen prezradilo novinky o batériách pre svoje pripravované elektromobily. Tie sa týkajú aj záruky a predpokladanej životnosti.

Batérie sú zrejme najkľúčovejším komponentom elektrických vozidiel. Veď ovplyvňujú ich dostupnosť, celkovú cenu, dojazd, ale aj životnosť a ekologickú stopu. A to si uvedomuje aj Volkswagen, ktorý sa podľa vlastných slov chce stať lídrom v oblasti elektromobility.

Záruka na batérie

Aby mohol patriť VW medzi lídrov, bude musieť presvedčiť masy zákazníkov, že batérie nebudú musieť meniť za ťažké peniaze po pár rokoch prevádzky vozidla, ako strašia niektorí „pseudo-odborníci“. Aj z tohto dôvodu poskytne Volkswagen na batérie svojich elektromobilov záruku 8 rokov alebo 160 000 km (platí to, čo nastane skôr), pričom garantuje, že kapacita batéria neklesne pod 70 %.

Batérie Tesla by mohli byť príkladom

To sú identické podmienky ako v prípade Tesly Model 3 so štandardnou batériou. Pritom ako vieme, v prípade „starších“ batérií používaných v Modeli S a X (8-ročná záruku bez obmedzenia počtom km) je degradácia batérie prekvapujúco nízka.

Veď po 200 000 km je to priemerne okolo 7,5 %, pričom na základe dát je predpoklad, že kapacita batérie neklesne pod 90 % ani po 300 000 km. A to naznačujú aj niektoré jednotlivé príklady z praxe, napríklad 13 % strata po 563 000 km. V laboratórnych podmienkach pritom Tesla namerala 20 % pokles kapacity po 800 000 km.

Batériové články pre batérie elektromobilov od Volkswagenu síce pochádzajú od iných výrobcov, avšak v kontexte spomínaných údajov a predpokladu, že VW nepodcení systém termomanažmentu batérie (TMS), sa javí vyhlásenie Franka Blomeho, šéfa Centra excelentnosti VW, o životnosti batérií na úrovni celého vozidla (zdroj: Carscoops), ako realistické.

Odporúčané nabíjanie

Blome pritom spomína aj známe opatrenia, ktoré majú zachovávať batériu v čo najlepšej kondícii. A to minimalizáciu nabíjania na DC rýchlonabíjačkách a nabíjanie batérie na maximálne 80 % jej kapacity. V prípade batérií Tesla sa ale napríklad ukazuje, že časté rýchlonabíjanie nedegraduje batériu tak zásadne, ako sa predpokladalo. Elon Musk pritom hovorí, že „nabíjanie na 90 % je stále v poriadku„.

Veríme, že životnosť dnešných moderných batérií od rôznych výrobcov, ktorí nezabudnú na dostatočný TMS, sa nebude zásadne líšiť od životnosti batérií spoločnosti Tesla. V takom prípade by boli obavy z častej a drahej výmeny batérií úplne neopodstatnené.

Budúcnosť batérií VW

Frank Blome sa tiež vyjadril k budúcnosti batérií do elektromobilov. Ten pripomína, že Volkswagen spolupracuje na vývoji tzv. solid-state batérií, ktorých elektrolyt nie je v tekutom ale pevnom skupenstve. A práve táto technológia sa považuje za revolučnú, pričom má zabezpečiť masový rozvoj elektromobility. Podľa Blomeho by mohli byť pritom solid-state batérie pripravené na sériovú výrobu medzi rokmi 2025 a 2030.

Zdroj titulnej fotografie: VW

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektrický hatchback VW ID.3 bude zrejme drahší ako predpokladal výrobca
Technológia slovenského startupu má predĺžiť životnosť batérií elektromobilov
Ďalší mýtus zborený: Recyklácia batérií e-áut funguje už dnes

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

  1. Konecne VW priznal ze robia auta na 160 000km. Teraz uz chapem preco sa majitelia VW cuduju ze moja Dacia s najazdom 300 000km este v pohode funguje.

    • To su iba doporucenia. Tak isto ako startovanie diesel motora v zime, a na nevytacat kym sa motor nezohreje. Navuse mali by konurencnu nevýhodu, každý výrobca ide na maximum

  2. No výborně, jak zde už nekdo napsal – teď vidíme, jak to Fuc.Vágen odrbava.
    Co me osobně se NElíbí – a to jsou ty prázdné bláboly těchto podvodníčků. Ta firma okrádá zákazníky a ti se nechají. Budme mít… pracujeme, naše technologie. Fu.kWágn nepřišel za posledních 50let s ŽÁDNOU prospěšnou inovací. A teď ti šmejdi jen porcují virtuální něco. Lidi pochopte – oni NEMAJÍ žádnou baterii, nemají žádné EV kde by taková záruka byla. A rozumného člověka preci nezajímá co budou dodávat za 5 nebo 10let. Za tu dobu se ram vystřídají 3 ředitelé!!! Hej srábci z Fuc-kWágnu – kde si můžu koupit váš výrobek se zárukou na baterii 8let? Aha, tak o cem se tu kur.. bavíme????

Pridajte komentár