Elektrické kombi od VW ponúkne dojazd okolo 700 km, potvrdil výrobca

4

Mnohí záujemcovia o elektromobily stále čakajú na elektrické kombi. No a tento doteraz v podstate ignorovaný segment pomôže naštartovať aj VW s chystaným modelom Volkswagen Aero B. No a ten okrem iného ponúkne aj zaujímavý dojazd. A to okolo 700 km.

Volkswagen nám už dávnejšie ukázal koncept elektrického sedanu strednej triedy ID. Vizzion a o niečo neskôr jeho prepracovanú „kombi“ verziu ID. Space Vizzion. No a dnes už vieme, že sa dočkáme aj sériovej verzie. Tá sa aktuálne označuje ako Volkswagen Aero B a na trh má prísť budúci rok.

VW predstavil prvé skice plánovaného elektrického kombi ešte v roku 2019, pričom sľuboval dojazd 590 km (WLTP). Vývoj však napredoval a dočkali sme sa aj koncepčného modelu, v prípade ktorého predstavitelia VW spomínali dojazd 700 km (WLTP).

A nedávno dojazd okolo 700 km potvrdil pre Auto, Motor und Sport aj Thomas Ulbrich, člen predstavenstva značky VW zodpovedný za technický vývoj, o čom informoval web Ecomento. Ulbrich pritom poznamenal, že podľa neho už vyšší dojazd nemá zmysel. A dodal, že súčasné elektromobily od VW s dojazdom 420 až 550 km sú už dnes veľmi vhodné na každodenné používanie. Preto má byť rozumnejšie investovať do technológie rýchleho nabíjania.

Ulbrich tiež uviedol, že prinesú aktualizácie softvéru pre svoje elektromobily postavené na platforme MEB, ktoré umožnia maximálny nabíjací výkon cez 145 kW. A dodal, že postupne sa máme dočkať výkonu až 200 kW. Toto číslo pritom nie je žiadna novinka, keďže v apríli šéfka predaja a marketingu pre produkty z rodiny VW ID, Silke Bagschik, prezentovala plány ohľadom vylepšenia platformy MEB, v rámci ktorých sa spomínal aj nabíjací výkon 200 kW.

Najskôr v Číne

Čo sa ešte týka elektromobilu Volkswagen Aero B, prvé vozidlá majú byť dodané v 2. polovici budúceho roka, a to čínskym zákazníkom, uviedol ešte v marci šéf VW Ralf Brandstätter. Kedy sa dočkajú Európania zatiaľ nie je známe.

Druhá polovica roka 2023 nie je až tak ďaleko, a tak v pomerne dohľadnej dobe by sme sa mohli dočkať predstavenia „predprodukčnej“ verzie modelu Aero B, vrátane ďalších špecifikácií. Do tej doby si musíme vystačiť s plánovanými špecifikáciami, ktoré VW zverejnil ešte v roku 2019. A to:

  • dĺžka: 4 958 mm, rázvor: 2 964 mm
  • koeficient odporu vzduchu 0,24
  • výkon: 202 kW (RWD), resp. 250 kW (AWD)
  • zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 5,4 s
  • maximálna rýchlosť: 180 km/h.
volkswagen aero b

Zdroj: Ralf Brandstätter/LinkedIn

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Rakúšania chystajú elektrické kombi s dojazdom 590 km. Pomôcť by im mohla aj Tesla
Audi A6 Avant e-tron s dojazdom až 700 km je predzvesť prvého elektrického „kombíka“ značky
Dojazd elektromobilu VW ID. Buzz, ktorý ide do predpredaja, konečne odhalený

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

  1. Tieto nadsene udernicke clanky akosi „zabudaju“ napisat okrem oslavnych reklamnych udajov od vyrobcov napriklad taky udaj, ktory zaujima kazdeho potencialneho zakaznika – cena… A uz vobec nehovorim o tom, ze „samozrejme“ chybaju informacie typu: ked si kupi take auto pol sidliska, kde budu vsetci nabijat ? Hadam nie pred obchodom na jednom stanovisku ? Ak je na sidlisku hoci len 300 domacnosti, a tychto elektro-auticok tam bude len 40, tak sa pytam kde budu naraz nabijat vsetci ??? Aj keby parkovali rovno pod balkonom a vyhodili z o okna predlzovacku, mate dojem, ze to je to prave riesenie ?? Isteze je to citit plan, ako dostat „von z aut“ co najviac ludi – aby sme sa oblukom vratili do cias, kedy mal auto na ulici nanajvys tak dvaja-traja papalasi a zvysok nech sa presnunie bud do hromadnej dopravy alebo na nebezpecne kolobezky.. Toto ma sancu fakt neskoncit dobre…

    • Preco by sa mali nabijat vsetky naraz? Ak ma auto dojazd 500-700km, tak ho pri priemernych slovenskych najazdoch staci nabijat 1x za tyzden, pripadne za 2 tyzdne.
      A vratit sa dozadu, kedy len par papalasov malo auto mi pride trochu spiatocnicke. Ja vidim skor opacny trend na zapade – a tym je, ze bohati ludia investuju do vzdelania.. A cim su viac vzdelani, tym menej chcu jazdit sebecky autami.
      Len ma mrzi, ze slovensko plne inteligentnych ludi sa chce spravat ako stado hlupakov, ktori musia vlastnit za kazdu cenu nejaky vrak. Teda cest vynimkam a verim, ze ich na tieto stranky chodi dost.
      Tym viac pozadu odporucam pouzit kalkulacku na vypocet celkovych nakladov za vlastnenie vozidla.

Pridajte komentár