Vietnamská automobilka VinFast predstavila 3 elektromobily. Chystá sa aj do EÚ

2

Ambiciózna vietnamská spoločnosť Vinfast, ktorá sa chce stať globálnou automobilovou značkou, predstavila hneď tri elektromobily naraz. A chystá sa aj do Európy.

Automobilka Vinfast vznikla len v roku 2017. O 2 roky na to sme sa dozvedeli, že jej zakladateľ Pham Nhat Vuong, najbohatší muž juhovýchodnej Ázie, do nej v ďalšej fáze investuje 2 miliardy $. Cieľom je pritom vytvoriť globálnu značku a vybudovať servisnú sieť.

Vietnamská automobilka bude musieť podľa vlastných slov vyrábať minimálne 100 000 vozidiel ročne, aby bola nákladovo konkurencieschopná. Vinfast pritom plánuje celkovú výrobu 500 000 vozidiel za rok. A to do roku 2025.

Spoločnosť vietnamského miliardára má v rámci elektromobility naplánované elektrické skútre, autobusy a osobné automobily. Doma má podľa vlastných slov vybudovaný najmodernejší továrenský komplex v juhovýchodnej Ázii. Vo svete, konkrétne v Nemecku, USA a Austrálii má zas zriadené výskumno-vývojové centrá. A u protinožcov aj testovacie stredisko.

No a aktuálne, po prvých spaľovacích modeloch, predstavili Vietnamci svoje prvé 3 elektromobily. Ide o SUV-čka nižšej strednej, strednej a luxusnej triedy, ktoré nesú názvy Vinfast VF31, VF32 a VF33. Podľa tlačovej správy pôjde o inteligentné vozidlá s najmodernejšími technológiami.

Bohaté technologické vybavenie, vrátane LIDARu, zabezpečí v závislosti od modelu a verzie autonómne riadenie 2 až 3. Ďalšie obsiahnuté technológie zahŕňajú OTA aktualizácie, umelú inteligenciu či hĺbkové učenie.

Špecifikácie

VF31 Standard/PremiumVF32 Standard/PremiumVF33 
Dĺžka4 300 mm4 750 mm5 120 mm
Rázvor2 611 mm2 950 mm3 150 mm
Výkon85/150 kW150/300 kW300 kW
Krútiaci moment190/320 Nm320/640 Nmzrejme 640 Nm
Batéria42 kWh90 kWh„až 106 kWh“
Dojazd„do 300 km“neznámy„až 550 km“

Dostupnosť

Objednávky na najmenší model Vinfast VF31 budú vo Vietname spustené v máji, pričom prvé dodávky zákazníkom sú naplánované na november. Väčšie modely VF32 a VF33 si budú môcť objednať aj Európania a Severoameričania, a to od novembra. K prvým zákazníkom v Európe, USA a Kanade majú doraziť v júni budúceho roka. Ceny zatiaľ nepoznáme.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Turecká štátna automobilka TOGG predstavila prvý elektrický model „C-SUV“
Poľská elektromobilka Izera predstavila prototypy SUV a hatchbacku
„Aliexpress“ a najväčšia čínska automobilka založili „elektromobilku“ a predstavili prvé modely

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

  1. Tak tá VF33 vyzerá naozaj dobre. Lenže sa bojím, že ten dojazd 550 km je určite podľa NEDC. Navyše určite riadne nadnesený. Takže dizajnovo super. Rozmerovo super. Technologicky netuším.

  2. Výrobcovia v Ázii pribúdajú ako huby po daždi! Vinfast VF31, VF32 a VF33 vyzerajú zaujímavo až atraktívne! To čo vidíme, sú však zrejme 3D modely, nie reálne vyrobené a tvrdým testom podrobené autá. „Do Európy“ sa už chystá toľko výrobcov BEV, že lode budú stáť fronty na vykládky v EU prístavoch !!! 🙂

    Poznámka: A kto bude pre tieto BEV stavať a rozširovať nabíjacie stanice. Viete o nejakých projektoch sietí v EU „z východu“?! Tesla a EU výrobcovia BEV cez založené spoločnosti predsa len čo-to stavajú a podporujú!

Pridajte komentár