Mladá vietnamská automobilka Vinfast so silným kapitálovým základom má veľké globálne ambície, pričom základňu má už vybudovanú aj v Európe. A aktuálne zverejnila špecifikácie svojich menších elektromobilov Vinfast VF 6 a Vinfast VF 7.
Ako sme už informovali, automobilka Vinfast sa chce úplne vzdať svojej spaľovacej minulosti a stať sa čisto elektrickou značkou. Oznámila pritom globálne elektromobily, ktoré pokryjú „všetky relevantné segmenty“ – A, B, C, D a E.
Európania budú mať na začiatok k dispozícii SUV strednej triedy Vinfast VF 8 (segment D) a veľké 6/7-miestne SUV Vinfast VF 9 (segment E). Tieto modely mali byť na starom kontinente dostupné od druhej polovice minulého roku, zatiaľ sa však nezdá, že by sa dočkali čo i len prvé vybrané trhy. Na európskom webe značky je pritom stále dostupná len možnosť ich rezervácie.
Každopádne Vietnamci aktuálne strhli pozornosť na svoje menšie modely – elektrické crossovery VF 6 a VF 7 s väčším predajným potenciálom, ktoré sa majú podľa ich slov zaradiť do segmentov B (napr. k Hyundaiu Kona Electric) a C (napr. k VW ID.4 či Škode Enyaq iV). Vzhľadom na svoje zaradenie však ponúkajú nadštandardný rázvor, a to 2 730 mm, resp. 2 840 mm.
- Zdroj: Vinfast
- Zdroj: Vinfast
Známe špecifikácie
Čo sa týka ďalších rozmerov, model Vinfast VF 6 sa môže pochváliť hodnotami 4 238 x 1 820 x 1 594 mm (dĺžka x šírka x výška) a model Vinfast VF 7 hodnotami 4 545 x 1 890 x 1 636 mm.
Oba modely budú dostupné v dvoch variantoch. Menší model Vinfast VF 6 je vybavený len pohonom prednej nápravy, pričom pohonný systém poskytuje výkon 130 kW, resp. 150 kW a krútiaci moment 250 Nm, resp. 310 Nm. Batéria s kapacitou 59,6 kWh zabezpečí dojazd 399, resp. 381 km (WLTP) na jedno nabitie.
- Zdroj: Vinfast
- Zdroj: Vinfast
- Zdroj: Vinfast
„Kompakt“ Vinfast VF 7 bude k dispozícii ako „predokolka“ s výkonom 150 kW a krútiacim momentom 310 Nm a tiež „štvorkolka“ s výkonom 260 kW a krútiacim momentom 500 Nm. Ten to väčší model dostal aj väčšiu batériu (75,3 kWh), ktorá sa postará o dojazd 450, resp. 431 km (WLTP).
- Zdroj: Vinfast
- Zdroj: Vinfast
- Zdroj: Vinfast
Cena ani dostupnosť elektromobilov Vinfast VF 6 a Vinfast VF 7 v rámci Európy zatiaľ nie sú známe.
Zdroj: Vinfast
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektromobily Vinfast VF 8 a VF 9 odhalili európske špecifikácie a ceny
Elektromobily poľskej značky Izera vyrastú na platforme od čínskej automobilky Geely
Historicky prvý turecký automobil, elektrický TOGG C-SUV, sa začal vyrábať sériovo
5 komentárov
Vyzeraju v poho, aj priestorovo sa zdaju byt velkoryse.. Na novu automobilku by to ale chcelo poriadny marketing a zaujimave ceny. Inak si to sotva niekto kupi, ak na to v servise budu technici civiet ako na prizrak 😉
VF 6 pod 18k a VF 7 pod 20k by bol najlepsi marketing !
Pod 20 tisíc ani snívať! Odhadujem, že to bude 45 až 60 tisíc bez batérie, prenájom batérie 180-200 €/mesačne, pretože v máji 2022 boli oznámené ceny vyšších verzií bez batérie (prenájom batérie 150 €/mesačne):
Vinfast VF 8 Eco – 43 600/43 900 €
Vinfast VF 8 Plus – 50 500/50 800 €
Vinfast VF 9 Eco – 58 200/58 650 €
Vinfast VF 9 Plus – 63 150/63 600 €
https://www.teslamagazin.sk/vinfast-vf-8-vf-9-specifikacie-ceny-europa/
To máme za to, že sme ich za socíku zamestnávali a predávali im Babety, ktoré oni potom posielali do Vietnamu, aby sa zmohli !!!
Nuž uvidíme, čím chcú Vietnamci očariť Euro-pánov! ….
Prenajom, resp.moznost prenajmu baterie je zaujimavy biznis model. Renaultu to celkom islo so Zoe vo FR. Ale musi to mat hlavne fin.zmysel.
Teda ceny spalovakov (teda za VF 6 a 7 nieco okolo 20k) a nasledne prenajom baterky max.polovicu ceny, ktoru by sofer (ktory jazdi cca 50km denne) zaplatil za benzin. Teda presne 50km x 7dni x 7L benzinu (spotr.na 100km) deleno 100km a nakoniec x 1.6eur (cena L benzinu). To je 350km tyzdenne za 40eur z coho mesacne tankovanie stoji 160eur a teda cena prenajmu baterky musi byt max 80, eventualne 100eur, ked pocitame, ze na prenajatu baterku plati zaruka, ze pri poklese kapacity pod 80% ju napriklad opravia/vymenia v buducnosti. Samozrejme pre zachovanie ekon.zmyslu je nevyhnutna moznost domaceho nabijania za cenu 0.1eur/kwh = cca 2eur/100km.
Argument, ze „ak zdrazi elektrina je to v hajzliku“ -neberiem.
Lebo za
A) zdrazi i benzin.
B) Ak ma niekto na akekolvek nove priemerne auto (i spalovak), ma rovnako na fotovoltaiku, ktora mu vyrobi elektriku pocas 30r.za cenu 0.1eura za kwh. (Cena celej FV deleno vyrobene kwh pocas celej zivotnosti FV)