Vinfast VF 3 za 11 700 € je realitou. Spustené boli dodávky na domácom trhu

8

Mladá ambiciózna vietnamská automobilka Vinfast spustila dodávky svojho najmenšieho a najlacnejšieho elektromobilu Vinfast VF 3, ktorý by sa mal neskôr dostať aj na európsky trh. Dozvedeli sme sa pritom nové aj upresnené informácie.

Aj výrobcovia mimo Číny sa konečne začínajú púšťať do cenovo dostupnejších elektromobilov. A prvé z nich už prichádzajú na trh. Vrátane 3-dverového 4-mietneho „mini-SUV“ Vinfast VF 3, ktorého prvé kusy boli odovzdané domácim vietnamským zákazníkom 1. augusta, informoval výrobca prostredníctvom tlačovej správy. A to skôr, ako sa plánovalo.

vinfast vf 3 dodavky

Zdroj: Vinfast

Vinfast tiež uviedol, že 66 hodín po otvorení knihy objednávok v máji tohto roku evidoval 28 000 žiadostí. Model je tak pre tento rok v podstate vypredaný, keďže v roku 2024 plánuje Vinfast dodať 20 000 ks. „Globálny trh“ sa tak tohto elektromobilu nedočká skôr ako v budúcom roku.

Vinfast VF 3 – špecifikácie

Záujemcovia musia počítať s neveľkými rozmermi a striedmou technikou. Vinfast VF 3 totiž meria 3 190 x 1 679 x 1 652 (dĺžka x šírka x výška), má rázvor 2 075 mm a batožinový priestor má v základe symbolických 36 l, resp. 285 l po sklopení zadného radu sedadiel. Model VF 3 však prekvapuje zaujímavou svetlou výškou – 191 mm, a to aj vďaka 16″ diskom kolies.

Pohonný systém predurčuje toto vozidlo predovšetkým na mestské, príp. okresné cesty. Novinka od Vinfastu s pohonom zadnej nápravy totiž ponúka max. výkon 30 kW, max. krútiaci moment 110 Nm, zrýchlenie z 0 na 50 km/h za 5,3 s a na 100 km/h za 19,3 s a krátkodobú maximálnu rýchlosť 100 km/h pri SoC batérie nad 50 %.

Vinfast VF 3 je tiež vybavený LFP batériou s kapacitou 18,64 kWh, ktorá zabezpečí dojazd 215 km podľa starého „benevolentného“ testovacieho cyklu NEDC. Jej nabitie z 10 na 70 % pritom trvá 36 min. A na vozidlo sa vzťahuje záruka 7 rokov alebo 160 000 km (podľa toho, čo nastane skôr). V prípade batérie je záruka 8 rokov (bez obmedzenia počtu km).

Výbava, záruka a cena

Čo sa týka výbavy, výrobca spomína 10″ displej infotainmentu s podporou systémov Android Auto a Apple Carplay, airbag vodiča, predné kotúčové brzdy, ABS či asistenta núdzové brzdenia. Zdá sa teda, že prípadná verzia pre Európu sa predraží aj kvôli dodatočným bezpečnostným systémom, ktoré vyžaduje legislatíva EÚ.

Na vietnamskú cenu 322 mil. VND (cca 11 700 €) tak môžeme s najväčšou pravdepodobnosťou zabudnúť. Obstarávaciu cenu by však teoreticky mohla znížiť služba prenájmu batérie. Na domácom trhu totiž Vinfast predáva model VF 3 aj bez batérie (240 mil. VND / 8 700 €), pričom prenájom batérie vyjde na 900 000 až 2 mil. VND (cca 33 až 73 €) mesačne, v závislosti od nájazdu.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Najmenší elektromobil od Hyundaiu odhalil prvú cenovku
Vietnamské elektromobily Vinfast sa začali dodávať do Európy
Stellantis spustil výrobu cenovo dostupného elektromobilu z Číny. A v pláne je aj čínske SUV
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

8 komentárov

  1. vsade inde to ide s cenovo dostupnymi elektromobilmi……..len neschopna EU bude vsetko len komplikovat……a radsej sa tu budeme vyvazat na starych dovezenych šrotoch…..

  2. Predáva len vo Vietname, možno preto, že inde by si jej autá málokto kúpil. V USA boli zdieľané skúsenosti majiteľov také, že cena akcií spadla z cca 70 na cca 4 doláre.

  3. Pikantné je, že v prípade predaja tohto vozítka v EU sú aktuálne nulové importné tarify, alebo veľmi nízke. Ak dosiahnu primeranú kvalitu, je tu ďalší tlak na naše automobilky. Mimochodom fabriku tam plánuje aj BYD a celkom pekne môže obísť extrémne clá na autá vyrobené priamo v Číne.

      • Potom stratíme aj posledný vplyv v Ázii a hlavne dosah na surovinové zdroje. Vietnam je západný pivot v Ázii. V čom je EU špičková, tak to je robiť hlúpe nepremyslené opatrenia, ktoré ju poškodzujú.

        Odporúčal by som voličom, aby sa pýtali svojich zástupcov v EU, kde sú dopadové štúdie pri ich politikách, ktoré schvaľujú. Neexistujú! Robia sa až pri implantácii na národných úrovniach a potom je už neskoro. EU robí hlúpe strategické rozhodnutia a preto sme v úpadku a preto robíme aj v elektromobilite (nie len) chaotické a hlúpe rozhodnutia, ktoré nás poškodzujú.

Pridajte komentár