Vietnamská automobilka Vinfast vstúpi na prvé európske trhy budúci rok. Už teraz sa však pozerá na ďalšie krajiny starého kontinentu, kde by chcela expandovať. A tiež oznámila spoluprácu so spoločnosťou ProLogium, ktorá má byť prvou firmou vyrábajúcou sériové solid-state batérie.
Automobilka Vinfast vznikla len v roku 2017, pričom sa prvotne sústredila na spaľovacie vozidlá, ktoré postavila na základoch známych modelov ako BMW 5, BMW X5 či Opel Karl. V ďalšej fáze, ktorá zhltne 2 miliardy $, sa však zameriava na globálny trh a vlastné elektrické automobily.
Za vietnamskou automobilkou stojí Pham Nhat Vuong, najbohatší muž juhovýchodnej Ázie. Ten je podľa Wikipedie zakladateľom najväčšieho konglomerátu vo Vietname, ktorý sa zameriava na technológie, priemysel, nehnuteľnosti, maloobchod či rôzne služby. 53-ročný magnát uviedol, že jeho hlavným cieľom je vytvoriť z Vinfast-u globálnu značku.
Medzinárodná expanzia značky sa týka aj európskeho a severoamerického trhu, kde chcú Vietnamci uviesť prvé 2 elektrické SUV Vinfast VF e35 a VF e36 v polovici budúceho roka. V Európe sa na začiatok dočkajú zákazníci z Nemecka, Francúzska a Holandska.
Ako však informuje Reuters, viceprezident B2B predaja spoločnosti Vinfast, Emiel Hendriksen uviedol, že sa pozerajú na ďalšie európske krajiny ako Taliansko, Švajčiarsko, susedné Rakúsko, ako aj na Škandináviu. Príchod na tieto trhy je pritom naplánovaný na rok 2023.
Vinfast si stanovil cieľ, že v budúcom roku predá 15 000 elektromobilov. To však má byť len začiatok. Vietnamská automobilka bude musieť podľa vlastných slov vyrábať minimálne 100 000 vozidiel ročne, aby bola nákladovo konkurencieschopná. Vinfast pritom plánuje celkovú výrobu 500 000 vozidiel za rok. A to do roku 2025.
Čo sa týka prvých elektrických modelov, Vinfast začiatkom roka predstavil koncepty VF31, VF32 a VF33. Ide o SUV-čka nižšej strednej, strednej a luxusnej triedy. Bohaté technologické vybavenie, vrátane LIDARu, má v závislosti od modelu a verzie zabezpečiť autonómne riadenie úrovne 2 až 3. Ďalšie obsiahnuté technológie zahŕňajú OTA aktualizácie, umelú inteligenciu či hĺbkové učenie.
Zaujímavosťou je, že v marci Vinfast podpísal memorandum o porozumení s výrobcom solid-state batérií, spoločnosťou ProLogium, s cieľom urýchliť komercializáciu tohto nového druhu batérií vo Vietname.
Spoločnosti majú na základe memoranda založiť spoločný podnik na výrobu batériových packov s technológiou solid-state pre elektromobily Vinfast. Batériové články bude ProLogium vyrábať v jednom zo svojich ázijských produkčných centier, pričom sa v roku 2022 predpokladá dosiahnutie produkčnej kapacity 1 – 2 GWh. Solid-state batérie by sa mali v elektromobiloch Vinfast objaviť v rokoch 2023 – 2024.
Spoločnosť ProLogium už sériovo vyrába a dodáva solid-state batérie, tie sú však zatiaľ určené „len“ pre odvetvia ako elektronika, priemysel, medicína a IoT. Pracuje však aj na batériách nielen pre automobilový priemysel.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Do Európy mieri luxusný čínsky elektromobil Hongqi E-HS9. Známe sú aj prvé cenovky
Toto môže byť prvý sériový elektromobil s „revolučnou“ solid-state batériou
NIO ES8 prichádza na prvý európsky trh, kde bude lacnejšie ako v domovskej Číne
Jeden komentár
O schopnosti, zručnosti a pracovitosti nás postupne presvedčili Japonci, Kórejci a Číňania. Vietnamci nás presvedčili, že sú zdatní obchodníci na trhoviskách a vo večierkach. Bude tomu tak aj v automobilovej branži!? Zatiaľ môžeme mať len isté neisté tušenie …