Čínska značka „Majster sveta“ chystá elektromobil s dojazdom 800 km (NEDC)

1

Čínska „elektromobilka“ WM Motor má v ponuke 2 elektrické „SUV-čka“, ktoré predáva pod „sebavedomou“ značkou Weltmeister. Tieto elektromobily pritom pomerne čoskoro doplní aj sedan Weltmeister Maven, ktorý sľubuje dojazd 800 km.

Automobilka WM Motor si pre svoje elektromobily zvolila naozaj zaujímavú značku. Nemecké slovo „weltmeister“ totiž môžeme preložiť ako „svetový šampión“ či „majster sveta“. A sebavedomie jej nechýba ani v prípade nedávno prezentovaného koncepčného sedanu Weltmeister Maven.

Jeho sériová verzia sa má začať vyrábať už budúci rok, pričom má ponúknuť dojazd 800 km, a to podľa zastaralého „optimistického“ cyklu NEDC, ktorý sa v Číne stále používa. V rámci cyklu WLTP by to malo byť minimálne 600 km, takže sa stále bavíme o veľmi „zaujímavom“ dojazde.

A „sebavedomý“ nie je len názov značky a dojazd chystaného vozidla, ale aj vyhlásenie WM Motor o tom, že Weltmeister Maven ponúkne autonómne riadenie na úrovni 3, pričom pre konkrétne scenáre, ako napríklad v prípade parkovania, to bude úroveň 4.

Aerodynamický ako Tesla Model 3

Novinka bude vybavená pohonným systémom novej (už 3.) generácie, ktorý zahŕňa aj „vysokovýkonný a zároveň účinný motor“. Vďaka tomu a výbornej aerodynamike vyjadrenej koeficientom odporu vzduchu 0,23 (rovnako ako Tesla Model 3) sľubuje výrobca celkom slušnú efektivitu vozidla – 14 kWh/100 km (NEDC), keďže sa zdá, že pôjde o veľké vozidlo.

Elektrický sedan Weltmeister Maven ponúkne okrem iného aj softvérové aktualizácie či pokročilú konektivitu prostredníctvom technológie 5G.

Čínska automobilka má aktuálne vo svojom portfóliu dva plne elektrické modely typu SUV. Menší Weltmeister EX5 s dojazdom až 520 km (NEDC) sa predáva v prepočte za 19 500 až 26 000 € (po čínskych dotáciách). Väčší model Weltmeister EX6 ponúka dojazd 408 až 500 km (NEDC). Jeho cena začína na sume pod 25 000 € (po dotáciách).

Značku Weltmeister založil WM Motor spoločne s nemeckou brandigovou agentúrou, pričom v Nemecku sa nachádza aj technologické centrum automobilky. Výskum a vývoj vozidiel značky tiež prebieha v centrách v Číne a USA. Zdá sa teda, že tento „Majster sveta“ by mohol mať neskôr globálne ambície, aj keď expanziu mimo Číny, napr. do Európy, zatiaľ nepotvrdil.

Zdroje: WM Motor, cnTechPost, Electrive, ClennTechnica

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Čínsky e-sedan od BYD poodhalil európsku cenu. Ponúkne špeciálnu batériu
Nový čínsky elektromobil má mať batériu s najväčšou energetickou hustotou
Čínske e-SUV Aiways U5 dostalo európske špecifikácie. Na trh príde v lete

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

  1. Na tomto aute sa mi ohromne páči jedna vec: Ako sa výrobca sám seba nazval: MASTER SVETA!!!
    No super! Veď dobré sa predsa chváli samé, a či nie?
    Alebo – kto vás pochváli lepšie ako vy sami seba?

Pridajte komentár