Elektromobil chystá aj ostrovná Srí Lanka. Vega EVX vyzerá výborne

5

Už v roku 2015 sa objavil na scéne prototyp elektrického superauta Vega EVX od spoločnosti Vega Innovations, ktorá pochádza zo Srí Lanky. Zdá sa pritom, že na nadchádzajúcom ženevskom autosalóne by sme sa mohli dočkať predstavenia predprodukčnej či dokonca sériovej verzie.

To, že elektromobil Vega EVX pochádza z „exotickej“ krajiny, nie je rozhodne jeho najväčšou zaujímavosťou. Každopádne, Srí Lanka, ktorá leží juhovýchodne od Indie na ostrove Cejlón nachádzajúcom sa v indickom oceáne, nie je zrovna krajina, od ktorej by sme očakávali takýto počin. Preto palec hore, a to nielen za odvahu.

Zmeny v priebehu vývoja

Súčasný elektromobil od Vega Innovations sa v priebehu času dočkal dosť podstatných zmien. A to najmä z hľadiska výkonu, ktorý je teraz výrazne nižší, čo nemusí byť vôbec na škodu. Prvotné správy z roku 2015 hovorili o výkone až 900 konských síl, pričom dnes výrobca uvádza výkon 300 kW (402 koní).

O ten sa postarajú elektromotory poháňajúce obe nápravy, takže pôjde o „4-kolku“. Informácie ohľadom krútiaceho momentu nie sú podľa Insideevs úplne jasné, každopádne ten by mal dosahovať minimálne hodnotu 720 Nm. Je pritom možné, že takýto „kruťák“ dokáže vyprodukovať jeden motor, takže celkový by mohol byť podstatne vyšší.

V roku 2017 uverejnila spoločnosť Vega Innovations video, v ktorom ukazovala akceleráciu svojho elektromobilu. V rámci neho sme sa dozvedeli, že z 0 na 100 km/h zrýchli za 3,15 s. Išlo však o „holé“ vozidlo bez panelov karosérie. Aktuálne uvádza čas 4 s, a to z 0 na 60 mph (97 km/h).

LiFePo4 batéria

Pod „kapotou“ modelu Vega EVX nájdeme kvapalinou chladenú lítium-železo-fosfátovú batériu (LiFePo4) s článkami o energetickej hustote 220 Wh/l. Na dnešné pomery je pritom netradičný aj jej tvar, a to do „T“. Akumulátor pracuje pod napätím 500V, pričom má zabezpečiť dojazd 240 km.

Na podrobnejšie informácie si budeme musieť počkať zrejme do autosalónu v Ženeve, kde spoločnosť Vega Innovations predstaví svoj elektrický „športiak“ Vega EVX. Ten pritom začína 5. marca.

Zdroj: Insideevs

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Turecká štátna automobilka TOGG predstavila prvý elektrický model „C-SUV“
Za tento český študentský elektromobil by sa nemuseli hanbiť ani tradičné automobilky
Japonský vyzývateľ Tesly Roadster 2 má byť najvýkonnejším autom sveta

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

  1. Je to neskutočné, kto všetko prichádza s novými projektami elektromobilov. Na Srí Lanke musí byť toľko potrebnejších vecí ako je superšportové elektroauto!….. Tí najväčší bojujú a budú bojovať s technikou, ekonomikou a predajným úspechom !!! Kto si kúpi „krásku zo Srí Lanky“?

    • Nepochopil si dnesnu modernu dobu…zamysli sa nad tym…elektromobil je pomerne lahke vyrobit…a spalovaky ktore patria uz do muzea bolo nielen tazke vyrobit ale aj ekonomicky nakladne…

  2. Nuž ľahké a ťažké Apoliticky.. Ako sa to vezme, zas až také ľahké to nieje, keď vidno, čo všetko si musela preskakat nová automobilka tesla. A to, že odbehla tých dinosaurov neznamená automaticky, že výroba ev ide o polovicu rýchlejšie.. I keď by ma zaujímala naozaj taka štatistika, koľko treba času (man days) na výrobu kompletne celého spalovaku a elektro. A nemyslím tým, len finálne zloženie lega v „poslednej“ fabrike v reťazci. Ale všetko okrem developmentu a ťažby surovín.
    Možno by sme boli prekvapení, ako vysperkovali automobilky optimalizáciu výroby spalovakov za tie roky.
    Ale naučia sa to aj pri ev, keď ich konkurencia pozenie trošku.

Pridajte komentár