Ropná spoločnosť vybuduje na Slovensku 52 „ultra-rýchlych“ nabíjačiek

13

Oznámený bol ďalší projekt, ktorý prinesie Slovensku ďalšie nabíjacie stanice. Stojí za ním ropná spoločnosť OMV, ktorá je známa napr. sieťou čerpacích staníc. Aj vďaka financovaniu z EÚ pritom u nás vyrastie 52 „ultra-rýchlych nabíjacích staníc“ v rámci 11 lokalít.

Zdá sa, že nabíjacia sieť pre elektromobily na Slovensku by mohla byť na dostatočnej úrovni zabezpečená aj výhľadovo. Prispeje k tomu tiež aktuálne predstavený projekt, o ktorom prostredníctvom tlačovej správy informovala spoločnosť OMV Petrom a v rámci ktorého sa v 3 krajinách vybuduje celkovo vyše 400 „ultra-rýchlych“ nabíjacích bodov.

Projekt „Akcelerácia ultra-rýchleho nabíjania v strednej a východnej Európe“ bol schválený Európskou výkonnou agentúrou pre klímu, infraštruktúru a životné prostredie (CINEA). A vyžiada si investície vo výške cca 40 mil. €. 15 mil. € pôjde z európskych fondov prostredníctvom Nástroja na prepájanie Európy (CEF), 5 mil. € poskytne rumunská banka formou úveru a zvyšok zafinancuje OMV z vlastných zdrojov.

Cieľom projektu je vybudovanie cez 400 „ultra-rýchlych“ nabíjacích bodov do roku 2025. 328 z nich vznikne v rámci 80 lokalít v Rumunsku, 28 v rámci 7 lokalít v Maďarsku a 52 v rámci 11 lokalít na Slovensku. Z vyjadrení člena výkonnej rady OMV Radua Căprăua pritom vyplýva, že nabíjacie stanice sa budú budovať v rámci dôležitej dopravnej tepny TEN-T.

Čo sa týka výkonu nabíjacích staníc, všetky budú poskytovať 150 kW. Aj keď v tomto prípade sa už dá hovoriť o spodnej hranici tzv. „ultra-rýchlych“ nabíjačiek, už dnes je na trhu viacero modelov, ktoré podporujú podstatne vyššie nabíjacie výkony. A dá sa predpokladať, že takýchto elektromobilov bude pribúdať a že na trh sa budú dostávať elektromobily s ešte výkonnejším nabíjacím systémom.

Takže môže byť škoda, že aspoň časť z nabíjačiek neponúkne napr. výkon 350 kW. Každopádne 52 ks 150-kW nabíjačiek sa Slovensku určite hod. Naozaj veľká časť nabíjacích bodov u nás má totiž podstatne nižší výkon, pričom dominujú „pomalé“ AC nabíjačky.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Slovensko rozdá na nabíjacie stanice 10 mil. €. O dotácie môžu žiadať mestá a obce
Komfortné rýchle nabíjačky každých 60 km – návrh EÚ bol schválený
Konečne poznáme výkon prvých nabíjacích staníc Tesla Supercharger V4
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

13 komentárov

    • No a zase starý dobrý scenár.
      Z fondov eú staré technológie (alebo v blízkej budúcnosti) .Však prečo sa pozerať na veci s nadhľadom a predvídať, čo bude štandard o 10rokov.

      • Isteže, 400V už nie je úplný trhač asfaltu, ale momentálne skutočne ide skor o pocty a pokrytie.
        EU platí iba 50% tak sa nedivme ze sa na to ide s rozumom. Ked bude slušné pokrytie, tak môžu začať preteky v zbrojení.

    • Všetci, čo sú na 800V architektúre. Čiže hlavne Kia / Hyundai a k 200kW sa dostane aj 400V systém. Ja na ID5 mám maximum 175kW a keď sa človek ponáhľa, poteší každý kW.

    • Lenze oni ich nemaju v tejto dobe, a kym ich vybuduju o dva roky bude tych 150kw velmo malo.
      A druha vec cena 69c je nekonkurencna, napr. v PP 100m od nich je ZSE UFC pri McD za 29c, tak kto by siel na OMV?

  1. Len by som chcel upozornit, ze par tychto nabijaciek uz stoji (napr. OMV Poprad-Matejovce), a aktualna cena je 0,69 Eur / kWh. Malokto im bude nabijat za tuto cenu. Takze uz ostava len popriat rychle vybudovanie vsetkych 52 nabijacich stanic a rovnako aj poriadne znizenie cien. Inak to budu miesta duchov.

  2. Všetky siete čerpacích staníc by sa mali vo svojom vlastnom záujme orientovať aj na nabíjacie stojany.

    Problém s rýchlo stárnucou technikou nabíjania a jej výkonmi je fakt, ktorý tu je a bude dlhšiu dobu!!!

    Napriek tomu je potrebná každá investícia do siete nabíjačiek! A som za to vďačný aj za ostatných! 🙂

Pridajte komentár