Nemecká spoločnosť Twike chce tento rok spustiť výrobu svojej „elektrickej žaby“ Twike 5. Tento netradičný elektromobil pritom nie je určený len do mesta, ako by sa mohlo zdať. Ponúkne totiž vysoký dojazd, pričom batériu je možné podporiť aj vlastnou silou, ako aj vysokú maximálnu rýchlosť. A netypické je aj riadenie.
Predchodcu elektromobilu Twike 5 vyvinul Švajčiarsky federálny technologický inštitút v Zürichu pred viac ako 36 rokmi. No a nemecká spoločnosť Twike aktuálne posunula pôvodné koncepčné vozidlo do novej doby, a to prostredníctvom elektrického pohonu.
Toto 2-miestne vozidlo s rozmermi 3 327 x 1 552 x 1 235 x 2 424 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor) a objemom batožinového priestoru 300 l (600 l bez sedadla spolujazdca), ktoré je kategorizované ako L5e, číže motorová trojkolka s hmotnosťou do 1 000 kg, môže byť podporené aj ľudskou silou. A to prostredníctvom pedálového generátora. Ďalšou zaujímavosťou je riadenie pomocou dvoch postranných pák, takže volant v ňom nenájdeme.
Na vozidlo s hmotnosťou cca 600 kg má Twike 5 pomerne vysoký maximálny výkon, a to 70 kW (nominálny výkon 45 kW), vďaka čomu ponúkne aj nečakane vysokú rýchlosť. A to 130, resp. 190 km/h v závislosti od batérie. Zákazníci budú mať na výber li-ion batériu s kapacitou 18 alebo 36 kWh.
Nemci pritom sľubujú dojazd 250, resp. 500 km (zatiaľ ide o odhad na základe cyklu WLTP). Twike 5 tak nie je vyslovene typickým mestským vozidlom s limitovaným dojazdom a maximálnou rýchlosťou. Diaľkové cesty bez dlhších prestávok však budú obmedzené „jednoduchším“ nabíjacím systémom, ktorý umožňuje rýchlosť nabíjania 0,75 km/min (230 V), resp. 4,5 km/min (400 V).
Čo sa týka bezpečnosti, o tú sa má postarať „modulárna bezpečnostná bunka, hliníkový priestorový rám, kompozitná bezpečnostná karoséria či 3-bodové bezpečnostné pásy.
Produkcia a cena
Twike 5 sa má dostať do výroby koncom tejto jesene, pričom vyrobených má byť len 500 ks. Cena vozidla zrejme nepoteší, pohybovať sa má totiž v rozmedzí 39 900 až 49 900 €, za čo sa dá kúpiť množstvo výborných elektromobilov kategórie M1. Twike 5 je tak určený najmä pre nadšencov netradičných vozidiel.
Zdroj: Twike
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektrický „transformer“ s nastaviteľnou šírkou a cenou 12 500 € je bližšie k výrobe
„Najrýchlejšie 3-kolesové auto sveta“ so šialenou cenou – Daymak Spiritus EV
Predstavená bola sériová verzia elektromobilu Microlino 2.0. Začne na cene cca 12 500 €
7 komentárov
To je opat vystrel do nicoho…Nemci sa nemaju v com sprchovat….a nie este dat za takuto blbost 40 tacov…
A to si predstavte zrážku tohto odpadu na svetových trhoch s novou globálnou verziou Wuling Hongguang Mini EV. Je nad slnko jasné, že EU tak zdegenerovala, až je to smiešne…
To čudo nemá ani teoretickú šancu na úspech.
Akoze nema sancu na uspech? Myslim ze tych 500 zberatelskych/recesnych zakaznikov si to najde. Cize bude uspech. Vedia preco neplanuju vyrobit viac… 🙂
Tak trošičku mi to pripomína Velorex (Vrchní prchni – já to dávám do čistírny,… tohle neublíží, tohle jenom leští, atď.), taká sranda na koliečkach, s jedným malým rozdielom: Velorex mal 2 kolesá vpredu a jedno vzadu, Twike 5 to má opačne…
Velebnosti, chce sa mi zvracet.
Dnes som chcel pokritizovať aj ja, ale vidím, že už dostali nakladačku od vsetkých ostatných, tak ja len … „amen“!
Toto škaredé kačiatko by som nechcel ani len stretnúť na ceste, nieto si ho ešte za tie šialené prachy kúpiť !!!