Prezident automobilky Toyota sa nedávno vyjadril na tému spoločnosti Tesla. Vrátane jej trhovej hodnoty, ktorá je vyššia ako v prípade japonskej spoločnosti.
Prezident Toyoty a vnuk jej zakladateľa, Akio Toyoda, povedal, že síce môžu strácať na Teslu z hľadiska trhovej hodnoty, netreba však podceňovať skutočnosť, že oni doteraz vyrobili vyše 100 miliónov automobilov, píše Bloomberg.
„Tesla hovorí, že ich receptúra sa stane v budúcnosti štandardom, ale Toyota má skutočnú kuchyňu a skutočného kuchára,“ dodáva Toyoda. Tým mohol chcieť naznačiť, že trhová hodnota spoločnosti Tesla, je v vzhľadom na jej súčasnú produkciu nadhodnotená.
Tesla pritom z hľadiska trhovej hodnoty prekonala Toyotu v júni tohto roka a stala sa najhodnotnejšou spoločnosťou, ktorá vyrába (aj) automobily. V tejto súvislosti dodávame, že Tesla nie je len automobilkou, keďže sa zameriava napríklad aj na oblasť energetiky.
Aktuálne dosahuje trhová hodnota Tesly 415 miliárd $, zatiaľ čo v prípade Toyoty je to 191 miliárd $. Pri pohľade na produkčné čísla oboch spoločností za rok 2019 (367 000 vs. 10,74 mil.) sa teda môže zdať, že hodnota Tesly vyjadruje hlavne dôveru investorov vo veľmi úspešnú budúcnosť kalifornskej spoločnosti, ktorá sa nemá ani zďaleka týkať len elektromobilov.
Trhová hodnota vs. produkcia
Toyoda hovorí, že pokiaľ ide o cenu akcií, na Teslu strácajú. Z hľadiska produktov však má jeho spoločnosť ponúkať kompletné zákaznícke menu (Poznámka: Môže si však napríklad Európan kúpiť batériový elektromobil značky Toyota…?). Prezident japonskej automobilky ale tiež dodal, že vo viacerých oblastiach sa majú od Tesly čo učiť. Napríklad v rámci ziskovosti batériových elektromobilov, aktualizácie softvéru a produktov pre obnoviteľnú energiu.
„(Tesla) v skutočnosti nevyrába niečo, čo je reálne, ľudia si kupujú iba recept. My máme kuchyňu a kuchára, pričom pripravujeme skutočné jedlo,“ neodpustil si však Toyoda na záver. Narážal tým na to, že investori Tesly si aktuálne kupujú jej akcie za cenu, ktorá odráža až jej možnú úspešnú budúcnosť alebo napr. na to, že viacero avizovaných produktov je zatiaľ možné len rezervovať? Ťažko povedať…
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Divízia Tesla Energy by vraj mohla mať hodnotu biliónov dolárov
Elon Musk: „Elektromobil Tesla môže zarobiť majiteľovi v rámci Robotaxi až 30 000 $ ročne“
„Tesla poistenie“ by mohlo spoločnosti priniesť obrovské príjmy
16 komentárov
Prosím, opravte si v 4. odseku slovo „nehodnotnejšou “ na „najhodnotnejšou“.
Ďakujem za upozornenie.
V článku mate viac krát toyoDa, to tam to ‚d‘ dávate schválne? Nejaký Joke ktorému som neporozumel?
Áno, „d“ tam je schválne, nakoľko prezident spoločnosti Toyota sa volá Akio Toyoda.
Toyota vyraba iba hybridy…a Hybrid je slepa ucka…pre vodica nic prinosne…kedze dalej financuje drahy a narocny servis spalovacieho auta…Toyota takto vlastne klame vodicov…Co sa technologii tyka…Toyota voci Tesle je daleko technologicky pozadu…TESLA je TOP znackou sveta…kto na nej jazdil vie o com hovorim…Toyotu by som nechcel ani za nic…Vyjadrenia majitela Toyoty obsahuju horku žlč a zavist a nic viac…
Netáraj, pre ľudí žijúcich na sídlisku bez garáže bude hybrid ešte dlhé roky správna cesta…
TOYOTA je fajn. Sám jednu vlastním, hybridnú. Je vynikajúca.
Ale oháňať sa tým, že sme vyrobili už 100 miliónov áut…
Minulosť môže byť krásna, ale je to minulosť. Treba hľadieť do budúcnosti, nie do minulosti!
Koľko mobilov vyrobila NOKIA, koľko fotoaparátov KODAK…
Dobre povedané. Sú to klasické reklamné kecy. Skoro každá automobilka sa len trápi a nevie vyrobiť kvalitný elektromobil ktorý by mohol smelo konkurovať Tesle. Zatiaľ vidíme len pokusy kde sa šetrí na nesprávnych miestach a potom zvolávacie akcie atď. Ale najväčší problém je softvér ktorý v elektromobile hrá veľmi dôležitú úlohu. A tu všetky ostatné automobilky totálne zaostávajú. VW group by vedel rozprávať a ID.3 v podstate stále ide na beta verziu a obávam sa že budú opravovať iba chyby a efektivita sa veľmi zlepšovať nebude. Prvé testy ID.3 ukazujú že práve efektivita je ďaleko za Teslou a dojazd nie je ani zďaleka taký dobrý ako by mal byť. Ale je ťažké priznať že mám problém a bude veľmi ťažké dohnať konkurenciu. A bude treba kopa peňazí času a hlavne na začiatku to bude skôr stratová vec.
Tvoje prirovnanie je odveci, pretože Kodak aj Nokia sú príkladom úspešných firiem, ktoré v určitom období zaspali na vavrínoch a nedokázali predvídať trendy vývoja v ich segmente, čo u Toyoty ani náhodou neplatí.
Je rok 2020 a infotainment Toyoty vyzera na dnesne pomery strasne biedne.Od krajiny akou je Japonsko coby „elektronicka krajina“ by som cakal podstatne lepsie zvladnuty tento infotainmnet. Ano hybridy maju zmaknute skvele ale ten zvysok elektroniky a v niektorych pripadoch aj interier zaostava peknych par rokov pozadu.
Niektorí ľudia používajú auto na presun z miesta A do miesta B a úroveň infotainmentu je im ukradnutá, je pre nich dôležité, ako pohodlne a spoľahlivo danú úlohu zvládne a v tom patrí toyota k špičke.
A co je take na tej tvojej Toyote vynikajuce ?!…ze si ju nedokazes nabijat…pretoze Toyota to zamerne takto vyrobila…ze si nadalej platis servis spalovacieho motora, vymenu oleja, filtrov sviecok, remenov a podobnych muzejnych exponatov ?! Ze namiesto 2 euro na 100 km ta vyjde cesta na 6 ci 7 euro na 100 km?…to je vynikajuce podla teba ?!…Co sa mna tyka uz nikdy by som spalovacie auto nechcel a nekupil…kto ma cisty elektromobil…tak vie o com pisem !…Hybrid je slepa ulicka a odrbavka na vodicov zo strany automobiliek, ktore sa takto zufalo snazia zachovat si prijem zo servisu spalovakov !
A kde si ju máš nabiť, keď bývaš na sídlisku a nemáš garáž? Alebo chceš povedať že elektro je pre takýchto ľudí (ako napr. aj ja) tá správna cesta? To asi ťažko, za tie ceny aút aj rýchlonabíjania asi ťažko. Elektrika je dnes dobrá pre ľudí, čo majú RD, alebo aspoň garáž, ak bývajú na sídlisku, príp možnosť nabíjania v práci, to je bohužiaľ realita, ktorá sa síce mení k lepšiemu, ale ešte to nejaký čas potrvá a hybridy sú dovtedy dobrý medzičlánok…
Kde je Tesla a kde je Porsche Taycan
Vies Porsche len zufalo sa snazi ,,dobehnut,, TESLU…TESLA vyraba auta od 35.000 euro smerom hore…cize na TESLU si ,,dosiahne ,, aj stredna vrtstva obyvatelstva…ale na Porsche Taycan…snad oligarchovia, milionari…urcite nie stredna vrstva obyvatelstva…cena Porsche Taycan je okolo 200.000 euro…a pritom technologicky naozaj v NICOM Teslu neprevysuje…naopak…ma este co dobiehat !
Uvidime ako dopadne Tesla ked zacinaju pomaly predavat aj masovo nielen svojim fanusikom (nechcem povedat fanatikom), ktori im strpia prakticky cokolvek. Ked sa im zacnu kopit reklamacie, lebo normalny clovek im nebude tolerovat to nekvalitne prevedenie vyroby za tie prachy, ked urobia aj oni hw kiks a budu mat zvolavacku do neexistujuich servisov (buduci rok ma pripadat vyse 3000 vyrobenych aut na jeden servis), vsetko sa neda vyriesit cez OTA, az pridu prve zaloby za robotaxi ked niekoho zrazi ci sposobi hromadnu havarku, atd. to vsetko budu naklady ktore potiahnu ekonomiku Tesly dole. A akcie asi nepoletia hore ked zakaznici budu nespokojni lebo nemaju kde servisovat svoje drahe auto, ale mozno padnu na realnu hodnotu ked sa Tesla strretne s realitou.
Auto nieje mobil z Ciny za par eur ktory ked sa pokaz a nemam tu servis, tak srat na to vyhodim a kupim druhy. Tesla velmi zanedbava realny svet, zije vo virtualnom ale vsetko sa neda cez inet a softwarovo riesit.
Na to moze skaredo doplatit pri skutocne masovom predaji. Tam maju vyhodu Ti zavedeni dinosauri.
Obycajny clovek potrebuje spolahlive auto z bodu A do bodu B a mat servis poruke ktory rychlo opravi poruchu aby zas mohol jazdit denne. A nie mat najblizsi servis 500+km daleko s poradovnikom mesiace na opravu, lebo je to jeho jedine auto. Staci mu jednoduche oovladanie, nepotrebuje z auta kozmicku lod ako sucasny fanusikovsky zakaznici Tesly. Niesom si isty ci si Tesla neukrajuje v tomto privelke susto a ci nedoplati na prirychly rast produkcie so zanedbanim zvysku. Uvidime ako to dopadne ked preda miliony aut. Snad to Tesla nejako zvladne aj bez realnych financnych rezerv a nepolozi sa. Drzim palce.