Toyota začína testovať „solárnu batériu“ pre elektrifikované autá

1

Spoločnosti Toyota, Sharp a NEDO spojili svoje sily, aby mohli tento mesiac spustiť testovanie tzv. „solárnych batérií“ pre e-autá. Cieľom je zistiť ich prínos z hľadiska predĺženia dojazdu, zvýšenia efektivity či zníženia emisií CO2 a napomôcť k vytvoreniu nového trhu so solárnymi batériovými panelmi.

Solárne panely integrované do vybraných modelov značky Toyota nie sú žiadnou novinkou. Nová technológia solárnych batériových panelov je však podstatne účinnejšia, rozsiahlejšia a výkonnejšia. Navyše  umožňuje nabíjanie trakčnej batérie elektrifikovaných áut aj za jazdy.

Aj ďalšie značky

Na niečom podobnom pritom pracuje napríklad aj koncern Hyundai Motor, ktorý vyvíja hneď 3 verzie solárnych panelov pre 3 typy vozidiel (bežné autá, hybridy a elektromobily). Ešte v roku 2016 sa Elon Musk vyjadril, že časom by mala byť Tesla Model 3 dostupná aj so strešnými solárnymi panelmi, a to v rámci doplnkovej výbavy.

Navyše sa aktuálne začínajú objavovať „solárne elektromobily„, v rámci ktorých sú solárne články primárnym prvkom pohonnej jednotky. Batéria je pritom len doplnkom, ktorý predlžuje ich dojazd. Najambicióznejšími z nich sú modely Lightyear One a Sono Sion.

V rámci testovacieho projektu Toyoty sa bude využívať plug-in hybridný model Toyota Prius PHV. Ten je vybavený „solárnou batériou“, ktorá pokrýva jeho strechu, kapotu, dvere batožinového priestoru a ďalšie časti.

Podstatne vyššia účinnosť aj výkon

Účinnosť použitých solárnych článkov dosahuje vysokú hodnotu, a to 34+ %. Pre porovnanie, solárne články použité v rámci bežnej solárnej strechy vozidiel Toyota majú 22,5 % účinnosť. Trakčnú batériu testovacieho vozidla je pritom možné nabíjať aj počas jazdy.

Spomínaná bežná solárna strecha, ktorá je súčasťou doplnkovej výbavy modelu Prius PHV, nabíja počas jazdy iba pomocnú batériu. Tá slúži na napájanie palubných systémov, napr. navigačného systému.

Solárna batéria dosahuje výstupný menovitý výkon 860 W, čo je takmer 5-násobne viac ako v prípade bežnej solárne strechy. Počas jedného dňa by mala byť schopná nabiť batériu testovacej Toyoty Prius PHV energiou, ktorá zabezpečí maximálny dojazd 45 až 56 km.

Zdroj (vrátane titulnej fotografie): Toyota

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Toyota chystá 10 elektromobilov a revolučné solid-state batérie
Lightyear predstavil svoj solárny elektromobil s dojazdom do 800 km
Takto bude vyzerať sériový solárny elektromobil Sono Sion za 25 500 €

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

Pridajte komentár