Toyota RAV4 už aj ako výkonný plug-in hybrid so slušným e-dojazdom

3

Toyota predstavila plug-in hybridnú verziu SUV-éčka RAV4 menom Toyota RAV4 Plug-in Hybrid. Japonská automobilka pritom tvrdí, že ide o najvýkonnejšie a „najekologickejšie“ vozidlo v triede. Ponúkne čisto elektrický dojazd, ktorý má vystačiť na bežné denné potreby väčšiny vodičov.

Svetovou premiérou nového modelu Toyota RAV4 Plug-in Hybrid na autosalóne v Los Angeles otvára Toyota novú dôležitú kapitolu v histórii modelu RAV4. Prvá plug-in hybridná „RAV-ka“ stavia na viac ako 20 rokoch skúseností, počas ktorých automobilka razila cestu hybridnému pohonu, aby prestavila vozidlo, ktoré má ambície byť výkonnejšie než ktorýkoľvek z konkurentov v danej triede, ale zároveň vykazovať i nižšiu úroveň emisií a spotreby paliva.

Postavenie Toyoty RAV4 Plug-in Hybrid na vrchole modelového radu RAV4 a pozícia vlajkovej lode medzi súčasnými hybridnými modelmi Toyota pramení z kombinácie vysokého výkonu a jazdných schopností, nízkej spotreby, dynamických vlastností podvozkovej platformy GA-K a jazdného správania na cestách aj v teréne so štandardne dodávaným systémom pohonu AWD-i (inteligentní elektrický systém pohonu všetkých kolies).

306 konských síl

Vďaka skúsenostiam získaným v rámci vývoja dvoch generácií modelu Prius Plug-in Hybrid má Toyota predpoklady i na výrobu svojho nového pohonu pre RAV4. So systémovým výkonom 306 k/225 kW má toto vozidlo potenciál ponúknuť zrýchlenie z nuly na 100 km/h za 6,2 sekundy (predbežné údaje podliehajúce konečnej homologizácii) a prekonať tak všetkých konkurentov s klasickým pohonom.

Okrem toho je na najlepšej ceste dosiahnuť najnižšie emisie CO2 a spotrebu paliva v danej triede: doterajšie údaje výrobcu (pred konečnou homologizáciou) podľa štandardnej metodiky WLTP uvádzajú emisie CO2 pod 30 g/km. Tejto úrovni údajne nedokáže konkurovať žiadne dnešné plug-in hybridné SUV strednej triedy s pohonom všetkých kolies.

Toyote sa podarilo účinne implementovať elektrickú výkonovú podporu na dosiahnutie podstatného nárastu výkonu v porovnaní so štandardnou Toyotou RAV4 Hybrid. Automobilka vyvinula nový vysokokapacitný lí-ion akumulátor a doplnila jednotku riadenia energie hybridného systému o menič pre zvýšené napätie. Pod kapotou pritom nájdeme rovnaký 2,5-litrový zážihový motor Hybrid Dynamic Force ako v štandardnom modeli RAV4 Hybrid.

Slušný e-dojazd

Rýchlou akceleráciou z miesta sa výhody PHEV pohonu nekončia. RAV4 Plug-in Hybrid bude tiež disponovať dlhším dojazdom v čisto elektrickom režime. Predpokladá sa, že dojazdová vzdialenosť (podľa metodiky WLTP) prekoná 60 km, čo má byť viac než je priemerná denná vzdialenosť dochádzania európskych majiteľov (50 km).

Nová Toyota RAV4 Plug-in Hybrid bude uvedená na slovenský trh v druhej polovici roku 2020.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Chystané elektromobily od Toyoty ponúknu dojazd 300 až 600 km
Lexus predstavil svoj prvý elektromobil. Je to kompaktný crossover z radu UX
Toyota Mirai môže jazdiť celý rok vďaka trusu jednej kravy

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

3 komentáre

  1. Tak toto je vozidielko. Výrobca žiaľ neprezradil veľa informácií, napríklad čo je to konkrétnejšie „nový vysokokapacitný akumulátor“, aj keď pri PHEV energetická hustota nie je až taký dôležitý údaj.
    Ale mimoriadne by ma zaujímala cena – aspoň plus mínus.
    V tejto chvíli je to asi trochu predčasná otázka…

  2. Souhlasím s předchozím ohodnocením Rav4, jediným a zásadním rozdílem mého pohledu na tohle auto je samotný koncept.
    Plně chápu možnosti, které nabízí hybridní pohon,ale jak bylo v článku uvedeno,průměrný nájezd v EU je 50 km.
    Baterie zajistí až 60 km dojezdu a z důvodu možné potřeby výjimečně delších tras je v Ravce namontován 2.5 l motor?
    Nebylo by jednoduší dát tam baterii s možností dojezdu 200 km a již neřešit tu kotelnu?
    Předpokládám, že cena se vyrovná ceně Mustangu Mach-E 4×4 a ten má avizován dojezd asi 400 km?!

    • Aj ja súhlasím s Vašim názorom, ale všetko má svoje miesto na zemi.
      Veď – zoberte si dva odlišné uhly pohľadu.
      1. Pracujem v Nemecku, asi 950 km od domu. Dobíjať EV v Nemecku je pohoda. Každý Lidl, Kaufland a spústa iných obchodov má nabíjačky gratis – štandardne 43 kW AC + 50 kW DC. Plus samozrejme kopa spoplatnených nabíjacích bodov. V Čechách a na Slovensku je to redšie, ale dá sa.
      Ale: Jazdím domov cca 1 x za 2 mesiace. A dojazd 400 km? (Na diaľnici menej.) Nabíjať cestou minimálne 3 – 4 x ? Trošku otravné. Trošku dosť.
      A 200 km dojazd – bez reálnej šance.
      Pre mňa je PHEV ideálne riešenie.
      2. A čo motoristi, ktorí nemajú možnosť nabíjať EV ani doma ani v práci? PHEV – taktiež ideálne riešenie.
      Je to proste prechod, ktorý spája výhody oboch systémov. Každý sa musí rozhodnúť, čo je pre neho to „pravé orechové“…

Pridajte komentár