Pápež František dostal vodíkový papamobil značky Toyota 

1

Toyota, ktorá ako jedna z mála automobiliek verí, že vodíkové automobily majú zmysel v osobnej doprave, aktuálne získala veľmi dobrú reklamu. Pápež František totiž od Japonskej katolíckej biskupskej konferencie dostal papamobil postavený na základoch vodíkovej Toyoty Mirai.

Špeciálne upravená Toyota Mirai, ktorú dostal pápež František, je jedným z dvoch vozidiel, ktoré Toyota vyrobila pre Japonskú katolícku biskupskú konferenciu (CBCJ), a to pri príležitosti jeho minuloročnej návštevy Japonska.

Špeciálny papamobil, ktorý poháňajú palivové články na vodík, je dlhý 5,1 m a vysoký 2,7 m. Jeho dojazd má byť okolo 500 km. A to sú všetky technické špecifikácie, ktoré sme sa dozvedeli z blogového článku Toyoty. Musíme si teda pomôcť sériovým vozidlom Toyota Mirai. Je totiž pravdepodobné, že papamobil má identický pohonný systém.

Systém „Toyota Fuel Cell“ štandardnej verzie modelu Mirai s polymérovým elektrolytom v pevnom skupenstve produkuje maximálny výstupný výkon 114 kW. Do nádrže vozidla sa zmestí 5 kg vodíka, pričom tá sa doplna naplní cca za 5 min. Dúfame pritom, že CBCJ zabezpečila k vozidlu aj nevyhnutnú vodíkovú stanicu alebo aspoň že sa v blízkosti Vatikánu nachádza takáto stanica, aby bolo možné vozidlo využívať minimálne v „domácom“ prostredí.

Výkon elektromotora dosahuje 113 kW a krútiaci moment 335 Nm. Pomocná NiMH (Nickel–metal hydride) batéria má kapacitu 1,6 kWh.

Druhá generácia čoskoro

Toyota Mirai je na trhu už od roku 2014, takže neprekvapí, že Japonci chystajú druhú generáciu modelu. Na trh sa má dostať koncom tohto roka, pričom ide o značne zmenené vozidlo. Zaradí sa totiž o triedu vyššie, veď disponuje rozmermi 4 975 x 1 885 x 1 470 x 2 920 mm.

Japonská automobilka sľubuje dojazd, ktorý je v porovnaní s prvou generáciou vyšší o 30 %. To by malo znamenať, že zvládne okolo 650 km na jedno natankovanie.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Súboj technológií: Batérie vs. vodík – Tesla Model 3 vs. Toyota Mirai
Ultraľahké vodíkovo-batériové auto za 15 000 € od Nemeckého centra pre letectvo a vesmír
Batériová Tesla Semi vs. vodíková Nikola One: Porovnanie možných nákladov

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

Pridajte komentár