Vodíková Toyota Mirai novej generácie dostala prvé cenovky

5

Toyota Mirai 2. generácie sa začne vyrábať už budúci mesiac. Japonci pritom hovoria, že novinka bude lacnejšia a ponúkne vyšší dojazd či viac miesta ako súčasný model.

Prvá generácia modelu Toyota Mirai, poháňaná palivovými článkami na vodík, je na trhu už od roku 2015. Odvtedy do októbra minulého roka sa predalo približne 10 000 kusov. S úplne novým Miraiom postaveným na novej platforme TNGA (pohon zadnej nápravy) však má Toyota podstatne ambicióznejšie plány.

Svedčí o tom oznámená produkčná kapacita 30 000 kusov ročne. Japonská automobilka teda očakáva podstatne väčší dopyt. A to aj vďaka cca o 30 % vyššiemu dojazdu (ten zatiaľ nebol homologovaný) v porovnaní s prvým modelom. To by malo znamenať dojazd okolo 650 km podľa cyklu EPA. A to sa vzhľadom na súčasnú vodíkovú infraštruktúru naozaj hodí.

Nový Mirai má až 3 nádrže na vodík, ktoré majú dokopy väčší objem ako Mirai prvej generácie. Novinka sa pritom zväčšila aj po rozmerovej stránke. Veď disponuje „mierami“ 4 975 x 1 885 x 1 470 x 2 920 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor), zatiaľ čo 1. generácia ponúka 4 890 x 1 815 x 1 535 x 2 780 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor).

Z hľadiska rozmerov je tak novinka bližšie k Tesle Model S, pričom súčasný model je bližší Tesle Model 3. Veľmi dôležitou informáciou je, že Toyota Mirai 2 ponúkne 5 miest na sedenie, čo nebola v prípade „pôvodného“ modelu samozrejmosť.

Nemecké ceny

Je pomerne netypické, že sme spoznali skôr prvé cenovky a výbavu nového vozidla ako jeho základné parametre. Toyota totiž viac špecifikácií svojej novinky zatiaľ neuviedla. A tak prejdime k základnej výbave a cenám.

V štandarde modelu Toyota Mirai 2 nájdeme napríklad 19″ zliatinové disky, zvukový systém JBL so 14 reproduktormi, multimediálny systém s navigáciou a 12,3-palcovým displejom podporujúci Apple CarPlay a Android Auto, „Smart-Key-System“, LED svetlomety, elektricky nastaviteľné a vyhrievané predné sedadlá či najnovšiu generácia systému Toyota Safety Sense.

Cena základnej verzie v Nemecku začína na sume 63 900 € (vrátane 19 % DPH). Lepšie vybavené varianty vyjdú na 66 900 € (Executive), resp. 73 900 € (Advanced).

Zdroj: Toyota

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Súboj technológií: Batérie vs. vodík – Tesla Model 3 vs. Toyota Mirai
Ultraľahké vodíkovo-batériové auto za 15 000 € od Nemeckého centra pre letectvo a vesmír
Slovensko chystá vodíkový autobus. Predstaví ho v Dubaji

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

  1. Vodik je absolutne bez sance kym nebude technologia, kedy si bude vodik vyrabat priamo auto z vody. Ta doba raz pride. Ale nie teraz….
    Mozno za 10-20 rokov vdaka kolonizacii Mesiaca a navstevy Marsu nieco vymyslime. Na Mesiaci aj Marse je vody dostatok a tak ziskavat z nej energiu by bolo velmi prospesne.
    Ano, viem ze to vieme aj dnes, ale to je stale nepouzitelne masovo v autach.

    • Ako zaujímavosť dobré ale ako praktické auto úplný nezmysel. Ani v zahraničí nie je poriadne kde tankovať. Nevidím žiadny dôvod kúpiť toto namiesto elektromobilu. Elektrické zásuvky sú skoro všade. Ani cenovo to nie je žiadna konkurencia. Ale hlavne tie nádrže. Pokiaľ Toyota nemá revolučný materiál ktorý znáša vysoký tlak a nekrehne tak tie nádrže dlho nevydržia. Vodík stále nemá zmysel pretože elektrické auto je už reálne použiteľné a načo kupovať niečo zaujímavé ak to zatiaľ nemá veľmi praktické využitie. Myslím že vodík by mohol nájsť uplatnenie v nákladnej doprave keďže tam treba dojaz a co najlepší pomer váhy k nosnosťi.

    • Aby si auto samo vyrábalo a komprimovalo do nádrže vodík z vody, ktorý sa v palivovom článku znovu premení na vodu, nie je riešenie. Tú energiu na výrobu vodíka, zrejme elektrickú, možno použiť na nabitie batérie EV, ktorá bude už o 5 rokov technicky oveľa vyspelejšia, a preto všetko jednoduchšie a lacnejšie ako vodíkový pohon. TESLA avizuje batérie s mimoriadne vysokou životnosťou. Ak sa zvýši na 2 – 3 násobok aj kapacita batérií, bude to mať vodíkový pohon veľmi ťažké, aby obstál v konkurencii!

  2. Jazdiť na vodík je cca 8 x drahšie ako na elektrinu.

    Podľa Real Engineering stojí v USA plné nabitie 75 kWh batérie elektromobilu Tesla Model 3, zaručujúce dojazd 500 km, zhruba 10 – 12 USD. V prepočte sú to náklady 2-2,4 centov/km. Naproti tomu natankovanie 5 kg vodíka do nádrže Toyota Mirai pre dojazd 480 km vychádza na 85 USD, čo predstavuje náklady 17,7 centov/km. To je zhruba 8x viac. Okrem toho – kto si cez noc natankuje vodík vo vlastnej garáži?

    …ennikn.sk/temy/vodik-ci-baterie-co-ma-vacsie-sance-v-elektromobilit…

Pridajte komentár