Nová generácia vodíkovej Toyoty Mirai je úplne iná. Má veľkosť Tesly Model S

9

Odhalená bola 2. generácia vodíkového sedanu Toyota Mirai. Ide pritom o úplne iné auto, o čom svedčia aj jeho oveľa väčšie rozmery, nová platforma aj lepšia technika.

Prvá generácia modelu Toyota Mirai, poháňaná palivovými článkami na vodík, je na trhu už od roku 2015. Odvtedy sa predalo približne 10 000 kusov. S úplne novým Miraiom však bude mať Toyota určite oveľa vyššie ambície.

Novinka vznikla na „prémiovej“ platforme TNGA, pričom vodíková pohonná jednotka poháňa zadnú nápravu. Vďaka tomu má byť tento sedan vyššej strednej triedy charakteristický skvelou agilitou, vysokým jazdným výkonom, ale aj uhladeným a elegantným dizajnom.

K lepším jazdným vlastnostiam druhej generácie modelu Toyota Mirai má prispieť aj jej celkovo vyššia tuhosť a nižšie ťažisko, vďaka čomu vodič získa lepšiu spätnú väzbu od vozidla. Toyota tiež hovorí o lepšej ovládateľnosti. Novinku môžeme tiež považovať za plnohodnotnejšie vozidlo, keďže ponúka 5 miest na sedenie oproti 4-miestnej 1. generácii.

Dojazd: + 30 %

Vylepšení sa dočkal aj systém palivových článkov, čo spoločne s väčšou nádržou na vodík prinesie zvýšenie dojazdu cca o 30 %, a to v porovnaní so súčasným modelom. To znamená, že od novinky môžeme očakávať dojazd okolo 650 km na jedno natankovanie vodíka (podľa pomerne realistického cyklu EPA). Ďalšie informácie ohľadom pohonu zverejní Toyota neskôr.

O triedu vyššie

Ako sme už spomenuli, Toyota Mirai 2. generácie je podstatne väčším autom. Veď disponuje rozmermi 4 975 x 1 885 x 1 470 x 2 920 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor), zatiaľ čo 1. generácia ponúka 4 890 x 1 815 x 1 535 x 2 780 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor).Z hľadiska rozmerov je tak novinka bližšie k Tesle Model S, pričom súčasný model je bližší Tesle Model 3.

Úplne nový je aj dizajn interiéru, ktorý pôsobí „športovo-prémiovým“ dojmom. V rámci stredovej konzoly nájdeme pomerne veľký 12,3″ displej infotainmentu. Pred vodičom zas nájdeme digitálnu prístrojovú dosku, čo dnes už nie je žiadnym prekvapením.

Toyota Mirai 2 zažije svoju svetovú premiéru ako „finálny vývojový model“ tento mesiac na autosalóne v Tokiu. Tzn., že predstavené vozidlo by sa nemalo podstatnejšie odlišovať od sériovej verzie. Tá sa dostane na trh koncom budúceho roka.

Zdroj: Toyota

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Toyota chystá 10 elektromobilov a revolučné solid-state batérie
Lacné palivové články by vraj mohli nahradiť spaľovacie motory. Najskôr v hybridoch
Toyota začína testovať „solárnu batériu“ pre elektrifikované autá

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

9 komentárov

  1. Na trhu je od 2015, nie 2019. A je to nezmysel, premieňať elektrinu na vodík míňať elektrinu na obrovské stlačovanie a potom zase späť vodík na elektrinu, straty obrovské, total neekologické.

    • ANONYM: Vodikova, alebo benzinova bomba…ono to az tak daleko neni.. i ked je pravda, ze vodik vie unikat kade-tade 🙂 Bezpecnost/resp.nebezpecnost mi v tomto pripade nenahana vobec strach.. je to predsa len modernejsia technologia, zabezpecena omnoho viac, ako si myslime, my skalni pouzivatelia nasich spalovakov, ktore vybuchuju a horia pomerne casto, len sa o tom skryvaju statistiky 🙁 Skor by som suhlasil s prvym Anonymom: vyroba vodiku nie je vzdy jednoducha, i ked nejake mnozstvo vznika aj ako „odpadovy“ plyn pri spracovani/priprave inych plynov. V kazdom pripade, malo by to zmysel, keby malo mat auto dojazd aspon 2000km, kedze pumpy vodiku nie su za kazdym rohom, tak ako uz dnes nabijacky na EV, ktore pri hustote kWh/kg uz su na tom celkom fajn. A navyse je tu nezabudnutelny PLUS moznosti nabijania doma, alebo pred domom, co s vodikom tazko porovnavat :O

  2. pokial ne(vy)najdu vhodny (bezpecny,lacny) katalyzator na premenu/uskladnenie vodika tak to cele nedava zmysel… je velmi malo nebezpecnejsich veci ako stlaceny vodik ktory vie unikat aj cez kovovu stenu a je vysoko vybusny. Ale ako uplne slepu ulicku by som to zas nevidel… nejake naznaky uz boli

  3. Podla mna to nema zmysel. Budovat vyrobniky vodika, tankovat to, doprava vodika… Ze nad tym aj uvazuju. Radsej si nabijem auto doma cez zasuvku. A za 5 rokov bude elektromobil dostupny ako dnesne spalovaky. Tym myslim, bezne elektroauto s dojazdom nad 300km pod 25000. Aspon moj pohlad na vec.

  4. Máte pravdu, chalani. Vodík naozaj ťahá za kratší koniec. Aspoň v tejto chvíli.
    Ale! Vždy je tu nejaké ale.
    Vodík je síce vysoko výbušný, ale iba v zmesi so vzduchom (presnejšie s kyslíkom). Samotný nikdy „nešvihne“, podobne ako CNG (chemicky metán). Kľudne také nádrže hoďte do ohňa a nič. Na rozdiel od nádrže s benzínom, brrr! Iný ohňostroj!
    V tejto chvíli je to akotak vhodné pre lode, náklaďáky a podobne.
    Táto technológia je vo vývoji a až čas ukáže QUO VADIS.
    Ale položím jednu logickú otázku – prečo TOYOTA, jedna z najväčších (ak nie najväčšia) automobiliek na svete vráža tak neskutočné peniaze do vývoja tejto technológie? Žeby fakt nemali kam dávať prachy?
    No, asi niečo za tým bude. Zrejme asi majú informácie, na základe ktorých konajú…

    • To si nenapisal dobre. Vodik nepotrebuje ziaden ohen aby vybuchol. Staci mu na to len okolity vzduch a v nom obsiahnuty kyslik. Ved uz na chemii v zakladnej skole sa robia pokusy. Hovori sa tomu ze vodik steka. Vobec teda nemusis hadzat nadrze do ohna. Staci aby pri nehode nastal vacsi unik a ohnik si vyrobi sam.

Pridajte komentár