Toyota postaví prototyp mesta budúcnosti. Poslúži ako laboratórium nových technológií

0

Futuristické mesto Toyota, ktoré vyrastie na „zelenej lúke“, bude zahŕňať prevažne drevené budovy s fotovoltickými panelmi na streche, výlučne bezemisné autonómne automobily, prirodzenú vegetáciu a pestovanie rastlín pomocou hydropónie, technológie „Smart Cities“, vrátane umelej inteligencie a výrobu energie z vodíka.

Toyota odhalila na veľtrhu CES svoj zámer vybudovať na úpätí japonskej hory Fudži prototyp „mesta“ budúcnosti s rozlohou 175 akrov. Woven City, v preklade prepletené mesto, bude tvoriť plne prepojený ekosystém, poháňaný pomocou vodíkových palivových článkov.

V meste koncipovanom ako „obytné laboratórium“ budú trvalo žiť obyvatelia a výskumní pracovníci, ktorí tu budú testovať a vyvíjať rôzne technológie, napríklad v oblasti autonómnych systémov, robotiky, osobnej mobility, inteligentných domácností a umelej inteligencie v reálnom prostredí.

Obyvateľmi budú zamestnanci s rodinami a vedci

Toyota má v pláne osídliť Woven City zamestnancami a ich rodinami, manželskými pármi na dôchodku, maloobchodníkmi, hosťujúcimi vedcami a partnermi z iných firiem. Pre začiatok sa počíta s 2000 ľuďmi, pričom toto číslo má s ďalším rozvojom mesta narastať.

Toyota predloží otvorenú pozvánku na spoluprácu s ďalšími partnermi z komerčnej i akademickej sféry a vyzve záujemcov z radov vedcov a výskumníkov z celého sveta, aby sa so svojimi projektmi tiež zapojili do tohto jedinečného inkubátora v podobe reálneho prostredia.

Návrh mesta Woven City zverila Toyota dánskemu architektovi Bjarkemu Ingelsovi, generálnemu riaditeľovi spoločnosti Bjarke Ingels Group (BIG). Tím jeho spolupracovníkov v BIG sa môže pochváliť radom prestížnych projektov – od návrhu mrakodrapov v San Franciscu a Vancouveri cez World Trade Center č. 2 v New Yorku až po novú centrálu firmy Google.

Minimálny vplyv na životné prostredie

Súčasťou generálneho plánu mesta je tiež určenie spôsobu využitia jednotlivých komunikácií s rozdelením do troch kategórií: len pre rýchlejšie vozidlá, pre pomalšie prostriedky osobnej mobility v kombinácii s chodcami, resp. pre pešie korzovanie chodcov podobne ako v parku. Všetky tri typy ulíc sú vzájomne popretkávané tak, aby tvorili organickú sieť, ktorá prispeje k rýchlejšiemu testovaniu autonómnych technológií.

Mesto je navrhnuté ako plne udržateľné s budovami prevažne z dreva kvôli minimálnemu vplyvu na životné prostredie s využitím tradičných japonských stolárskych postupov v kombinácii s automatizovanými výrobnými technológiami. Strechy budú pokrývať fotovoltické panely na výrobu elektriny zo slnečného žiarenia; tá sa bude využívať spoločne s energiou vyrobenou pomocou vodíkových palivových článkov. Toyota má v pláne začleniť do celého mesta i prírodné prvky vrátane prirodzenej vegetácie a pestovania rastlín pomocou hydropónie.

Obydlia budú vybavené najmodernejšími asistenčnými technológiami, napríklad prvkami automatizácie domácností na pomoc v každodennom živote. Domácnosti budú využívať prostriedky umelej inteligencie na báze senzorov, ktoré budú sledovať zdravotný stav obyvateľov, plniť základné potreby a prispievať k zlepšeniu všedného života. Projekt bude príležitosťou ako bezpečne a presvedčivo nasadiť technológie konektivity v integrovanej a spoľahlivej podobe.

Autonómne vozidlá s nulovými emisiami

Na cestovanie obyvateľov po meste budú slúžiť len plne autonómne vozidlá s nulovými emisiami, pohybujúce sa po hlavných dopravných tepnách. Prepravu a dodávky tovaru naprieč celým mestom zaistia autonómne vozidlá Toyota e-Palette, ktoré poslúžia i ako flexibilné mobilné predajne.

Na stretávanie členov komunity budú k dispozícii parky v jednotlivých obvodoch, veľký centrálny park na odpočinok a tiež centrálne námestie.

Spustenie výstavby mesta je naplánované na začiatok roku 2021.

Zdroj: Tlačová správa (Toyota)

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Toyota Mirai môže jazdiť celý rok vďaka trusu jednej kravy
Chystané elektromobily od Toyoty ponúknu dojazd 300 až 600 km
Toyota začína testovať „solárnu batériu“ pre elektrifikované autá

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Pridajte komentár