Spoločnosť Toyota Motor Europe na výročnom podujatí „Kenshiki“ prezentovala aj svoje elektrifikačné plány. Značka Lexus pritom predstavila elektrifikačné technológie, ukázala extrémne rýchly elektrický športiak a naznačila manuálnu prevodovku pre elektromobily.
Európska divízia spoločnosti Toyota oznámila, že v Európe chce dosiahnuť uhlíkovú neutralitu do roku 2040. Aktuálne pritom stále preferuje technologickú rôznorodosť, tzn. že európskym vodičom bude v rámci e-áut ponúkať batériové elektromobily, vozidlá s palivovými článkami na vodík, plug-in hybridy a full hybridy.
Čo sa týka batériových elektromobilov, Toyota „plánuje v Európe predstaviť 6 modelov z rodiny bZ do roku 2026″. Jedným z nich bude kompaktné plne elektrické SUV, ktoré vzíde z konceptu Toyota bZ Compact SUV. Toyota tiež oznámila zameranie na „softvérovo definovaný vývoj“, v rámci čoho by sme sa mali dočkať aj softvérovo definovaných vozidiel.
- Zdroj: Toyota
- Zdroj: Toyota
- Zdroj: Toyota
Lexus bol konkrétnejší
Na svojom mediálnom fóre v Bruseli automobilka Lexus poskytla okrem iného informácie o pokroku ohľadom elektrifikačných technológií. Pri tejto príležitosti ukázala viac z koncepčného modelu Lexus Electrified Sport, ktorý je predzvesťou rýchleho športového elektromobilu a naznačila manuálnu prevodovku pre elektromobily.
Pascal Ruch, viceprezident spoločnosti Toyota Motor Europe zodpovedný za značku Lexus v Európe, uznal, že v konečnom dôsledku zaujmú vedúcu pozíciu batériové elektrické vozidlá, ale zatiaľ čo výzvy v oblasti infraštruktúry a dodávok elektrickej energie pretrvávajú, „Lexus bude ďalej napredovať vo vývoji radu elektrifikovaných technológií pre hybridné, plug-in hybridné a batériové elektrické vozidlá, aby vyhovovali rôznorodým potrebám zákazníkov a jazdným podmienkam po celom svete.“
Lexus Electrified Sport
Lexus Electrified Sport predstavuje víziu značky pre budúci športový elektromobil: „Jeho širokým líniám – vytvárajúcim novú identitu batériového elektrického vozidla Lexus, inšpirovanú rýchlosťou a plynulosťou leteckej akrobacie – zodpovedá jeho výkon. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h sa očakáva približne za dve sekundy.“
- Zdroj: Lexus
- Zdroj: Lexus
- Zdroj: Lexus
- Zdroj: Lexus
- Zdroj: Lexus
Batériové technológie
Úplne nový hybrid Lexus RX je vybavený novou bipolárnou nikel-metalhydridovou batériou – technológiou, ktorá znižuje odpor a poskytuje vyššiu schopnosť zaťaženia a odľahčenia. Tým sa zvyšuje výkon každého článku o 70 %, takže možno získať viac energie bez zväčšenia rozmerov batérie. Lexus skúma aj novú generáciu li-ion batérií a potenciál solid-state batérií.
Technológie DIRECT4 a One Motion Grip
Lexus predstavil nové systémy, ktoré optimalizujú energetický potenciál elektrifikovaných pohonných jednotiek. DIRECT4, ktorý sa nachádza v nových modeloch RX 500h a RZ 450e, je exkluzívna technológia Lexus, ktorá okamžite vyrovnáva hnací moment prenášaný na prednú a zadnú nápravu, čím zabezpečuje optimálnu trakciu za všetkých jazdných podmienok, lineárne zrýchlenie a zlepšené držanie vozidla v zákrutách. Okrem výkonu a ovládateľnosti prispeje aj k vyššiemu komfortu jazdy, najmä pre cestujúcich na zadných sedadlách.
One Motion Grip je steer-by-wire systém riadenia, ktorý odstraňuje mechanické spojenie medzi volantom a prednými kolesami. Tento systém, ktorý sa má objaviť aj v novom modeli RZ 450e, zmení zážitok z jazdy a odstráni potrebu prekrižovania rúk pri otáčaní volantom, takže manévre budú jednoduchšie a presnejšie. Zlepší sa aj obratnosť pri nízkych rýchlostiach a stabilita na diaľnici. Systém vykonáva automatické mikrokorekcie pri jazde po nerovnom povrchu.
Elektrický pohon s manuálnou prevodovkou
Spoločnosť Lexus skúmala, či by mohol byť elektromobil vybavený manuálnou prevodovkou – projekt, ktorý pokročil do cieleného vývoja s použitím výskumného prototypu (v rámci modelu UX 300e), vybaveného radiacou pákou a spojkovým pedálom.
Takaši Watanabe, hlavný inžinier spoločnosti Lexus pre elektrifikované vozidlá, uviedol: „Zvonku je toto vozidlo rovnako tiché ako všetky ostatné batériové elektrické vozidlá. Vodič však môže zažiť všetky pocity typické pre vozidlo s manuálnou prevodovkou. Ide o systém založený na softvéri, takže ho možno naprogramovať tak, aby reprodukoval zážitok z jazdy rôznych typov vozidiel a umožnil vodičovi vybrať si preferovanú charakteristiku“.
Zdroj: tlačové správy (Toyota & Lexus)
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Toyota ukázala viac zo svojho chystaného elektrického offroadu Compact Cruiser
Lexus zvyšuje dojazd svojho prvého elektromobilu o vyše 40 %. A to nie je všetko
Tesla dosiahla vyšší kvartálny zisk ako Toyota – najväčšia automobilka sveta
7 komentárov
Ako, všetci, aj Toyota má veľké plány, ale kde sú tie spoľahlivé praktické BEV pre denno-denné používanie, ktoré tu mali byť už zopár rokov?!!!
Praktické BEV tu sú, ale za nepraktické ceny.
No, zopár ich teda bude, za tie nepraktické ceny, ale v tomto prípade som hlavne myslel na BEV od Toyoty!
to tak skoro nebude, lebo toyota s BEV zaspala,nema na to vyladene vyrobne linky ani dodavatelske retazce…. hanba pre najvacsieho vyrobcu automobilov na svete, ze nie je technologickym lidrom..takto podobne vyzerala nokia na vrchole slavy
No a to je to, čo som ja kritizoval na Toyote už v prvom komentári úplne hore! Pritom Toyota mala prvé hybridy Prius, a teraz je kdesi hlboko v peletóne !!! ……..
Toyte usiel vlak a teraz sa snazi ohurit niecim, co mozno bude o tri roky na trhu..konkurencia jej proste utiekla… Ale mozno si p, Sulik kupi auto na vodik 😀
Ako píšu noviny „UŽ SEDÍ VO VOLVE“ !!! 🙂 🙂 🙂