Toyota ukázala koncepčné elektromobily typu SUV (Land Cruiser), pickup a minivan

7

Toyota nám postupne poodhaľuje svoje budúce batériové elektromobily prostredníctvom koncepčných modelov, ktoré onedlho predstaví aj na domácom autosalóne. A aktuálne ukázala SUV Land Cruiser Se, pickup EPU a multifunkčný minivan Kayoibako.

Automobilka Toyota v ostatnom období pravidelne informuje o svojich plánoch v oblasti batériovej elektromobility. A aktuálne odhalila 3 koncepčné modely s plne elektrických pohonom na báze batérií, ktoré detailnejšie predstaví na autosalóne v Tokiu, ktorý začína 26. októbra.

Toyota Land Cruiser Se

Pravdepodobne najzaujímavejšou novinkou je koncept Toyota Land Cruiser Se, ktorý by mal byť predzvesťou novej generácie rovnomennej „SUV-klasiky“, avšak konečne aj s plne elektrickým pohonom. Toyota pritom uvádza, že tento model ponúka jazdné vlastnosti definované vysokým krútiacim momentom, ktorý je špecifický pre batériové elektromobily.

Monokoková karoséria má zabezpečiť „vysoko citlivé ovládanie a istotu pri zdolávaní náročného terénu“. A to naznačuje offroadové schopnosti. Japonci tiež uvádzajú, že Toyota Land Cruiser Se má 3 rady sedadiel, ktoré pojmú 7 pasažierov a rozmery 5 150 x 1 990 x 1 705 x 3 050 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor).

toyota and cruiser se

Zdroj: Toyota

Toyota EPU

Toyota EPU je koncept plne elektrického pickupu strednej veľkosti, ktorý má rovnako ako model Land Cruiser Se monokokovú karosériu pre vyššiu odolnosť a praktickosť. Japonci pritom naznačujú, že nákladný priestor bude možné prepojiť so zadnou časťou 2-radovej 5-miestnej kabíny.

A to by určite rozšírilo praktickosť tohto elektrického pickupu s rozmermi 5 070 x 1 910 x 1 710 x 3 350 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor).

Toyota Kayoibako

Toyota Kayoibako podľa japonskej automobilky predznamenáva budúcnosť mobility, ktorá dokáže uspokojiť potreby rôznych zákazníkov. A to od pracovných po rekreačné. Zámerom pritom je ponúknuť rozmerovo malé elektrické vozidlo (3 990 x 1 790 x 1 855 x 2 800 mm) s dostatočným vnútorným priestorom za dostupnú cenu.

„Ultrarozšíriteľný“ dizajn má podporovať rôzne druhy aplikácie tohto vozidla. Využiteľné má byť pritom napr. v rámci doručovania na poslednú míľu, komunitných aktivít (napr. mobilný obchod), kyvadlovej prepravy osôb či súkromných (napr. hobby) aktivít.

toyota kayoibako interier

Zdroj: Toyota

Zdroj: Toyota

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Toyota poodhalila 2 koncepty, ktoré sú predzvesťou elektromobilov novej generácie
Elektromobily Toyota s dojazdom 600 až 1 200 km majú zabezpečiť 4 druhy batérií
Tesla má užasnú technológiu, hovorí manažér Toyoty a naznačuje jej „vylepšené kopírovanie“
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

7 komentárov

  1. Zaspali dobu a tak, aby sa na nich úplne nezabudlo, sa snažia pripomínať konceptmi. Pápá Toyota, ideš za Nokiou a Kodakom do zabudnutia.

    • presne tak….
      strasne sa bili za vodik a na EV kaslali..

      teraz na seba upozornuju nejakymi konceptami…kym to vyrobia, bude konkureniza na mile daleko…
      a taketo auta kreslil moj syn na papier, ked mal 10 rokov…takze Toyota za 10-20 rokov bude minulost..

      a ked aj vyrobia dobre auto (raz, ako uz 2 roky „avizuju“), bude drahe a nebudu ho vediet na trhu predat…

  2. Hlavne to spravte z hliníka, nech sa to v teréne rýchlo ponaťahuje a hneď vyhodí do koša – ako Anglosasi.
    Mám od vás (Japoncov) jeden pickup, celý zhrdzavel. Ten predtým tiež. Tie vaše nové sú zase z plastu.
    Takže z ocele to nerobte. Alebo z takej, ako pre Anglosasov. Tie nehrdzavejú. Na súd už tento raz kvôli dvojitým štandardom nepôjdete. To bolo kedysi.
    Teraz ste predsa najdokonalejšia civilizácia aká kedy po Zemi chodila.
    A takýmto tempom bude aj zase iba chodiť.

Pridajte komentár