Automobilka Toyota zverejnila prvé informácie ohľadom koncepčných elektromobilov, ktoré onedlho predstaví na domácom autosalóne. Tieto vozidlá sú predzvesťou sériových batériových modelov novej generácie, ktoré budú konečne postavené na dedikovanej „e-platforme“.
Toyota sa nás v ostatnom období snaží presvedčiť, že po predchádzajúcom spochybňovaní plne elektrických batériových vozidiel naskakuje na vlak plnohodnotnej batériovej elektromobility. Najnovšie pritom svoje plány v tejto oblasti podporuje poodhalením koncepčných modelov, z ktorých vzídu elektromobily novej generácie.
Koncepty majú „predstavovať budúcnosť transformovanú elektrifikáciou a inteligenciou“. Ide pritom o prvý pohľad na chystané SUV a športový automobil, ktoré vzájomne zdieľajú hlavné komponenty. Koncepčné vozidlá budú predstavené na domácom autosalóne Japan Mobility Show 2023, ktorý začína 26. októbra.
Toyota FT-3e
Toyota FT-3e je podľa Japoncov koncepčný model batériového elektromobilu novej generácie, a to typu SUV. Tento model je vybavený vonkajšími postrannými displejmi, ktoré informujú používateľa napr. o stave nabitia batérie či teplote a kvalite ovzdušia v kabíne. Otázkou pritom je, či nejde len o ozvláštnenie konceptu, ktoré sa nedostane do sériového modelu.
- Zdroj obrázku: Toyota
- Zdroj: Toyota
Toyota FT-Se
Toyota FT-Se je zas koncepčný model „vysoko výkonného športového batériového elektromobilu„, ktorý má čerpať zo skúseností divízie motoristického športu – TOYOTA GAZOO Racing. Japonci v prípade tohto modelu spomínajú napríklad „nízky profil prístrojovej dosky zabezpečujúci vysokú viditeľnosť“, ako aj podporu softvérových aktualizácií, ktoré umožnia „rozvoj vozidla spolu s vodičom“.
- Zdroj: Toyota
- Zdroj: Toyota
Na základe skorších informácií je viac ako pravdepodobné, že koncepčné elektromobily Toyota FT-3e a FT-Se predznamenávajú sériové modely, ktoré budú konečne postavené na platforme navrhnutej špeciálne pre plne elektrické batériové vozidlá.
Japonci už skôr uviedli, že ich prvé dedikované elektromobily sa majú začať objavovať na trhu od roku 2026. Spomínali pritom „3 nové platformy“, ktoré sa týkajú karosérie a podvozka, elektroniky a softvéru. Môžeme však povedať, že pôjde o jednu komplexnú platformu, akú v súčasnosti používajú moderné elektromobily.
Zdroj: Toyota
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektromobily Toyota s dojazdom 600 až 1 200 km majú zabezpečiť 4 druhy batérií
Toyota oznámila urýchlenie elektrifikácie, aby „prežila“ na najväčšom automobilovom trhu
Tesla má užasnú technológiu, hovorí manažér Toyoty a naznačuje jej „vylepšené kopírovanie“
ODBER NOVINIEK
8 komentárov
Marketingove keci, na maximu.
Toyota je minimalne 8rokov pozadu za Cinou (Zeekr , Avatr, Li a dalsie ), Teslou a 3-4 roky za europou.
Toto sa neda dobehnut.
A zaklincovali to nazvoslovim, katastrofa tie ich nazvy.
Niektoré pôrody bývajú ťažké. Uvidíme či to „matka“ prežije! …….
Presne tak, matka sa nam rozrastla do uctyhodnych rozmerov a zial nevie prejst dverami porodnice, co bude na skodu jej a pravdepodobne to nepreziju ani deti.
Co ma fakt mrzi, pretoze donedavna udavala toyota smer vsetkemu – hlavne vo vyrobe.
Narozdiel od vw group, ktory viac menej nic nerobil a tesil sa zo ziskov bez vyvoja.
Takze preferujem koniec vw nez toyoty, ale kde nie je progres, tam nieje buducnost. A zivot ide dalej a hlavne dopredu.
a kedy ze to presne skrachuju toyota a vw? aby som vedel, kedy mam vybrat peniaze z podielovych fondov. za tento rok som na nich slusne zarobil, tak ci to mam alebo nemam este podrzat aj do buduceho roka?
podla mna mas tak 5-10 rokov este pohodicku a potom to pride…a Toyota nemusi byt jedina…
Problem nebude to, ze nevyrobia dobre EV, to sa im skor ci neskor asi podari..problem bude, ze ho nebudu vediet vytobit lacno (v porovnani s Teslou a Cinanmi) a no a potom pride… velky tresk v automobilovom priemysle…kde bude Cina, Tesla, asi Hyundai a Kia a z Europy mozno 1-2 vyrobcovia (z Nemecka)
nepouzivaj slova, ktorych vyznamu nerozumies… ty podielovy fond…
Bodaj si mal pravdu (koment 5-10 rokov)!
Z toho komentu vyššie ale cítim iróniu a sarkazmus.
Je to určite nejakí ekonóm, kuchár alebo humanitárny vzdelanec uctievajúci Mamona a LPGTDITA3+ propagandu.
Nechápe, že aktuálny systém končí a čaká nás prelomová zmena.
Nie je ochotný také niečo pochopiť, kope za ich tím…
Osobne dúfam, že Európska legislatíva umožní stavbu „vlastných“ elektromobilov. Nepotrebujem koncernovú mašinériu a počúvať ódy o tom akí sú dokonalí, brzdiacu pokrok cez rôzne homo-logizácie a podobné deformy. Tento systém už nefunguje.
Podľa môjho názoru sa musíme vydať cestou ako USA, malí výrobcovia s „vlastným“ vývojom. Buď sa presadia alebo zomrú. Za morom to volajú startupy… A keď aj nejakí padne, je to rozhodne lepšie ako platiť zlatý padák nejakému koncernovému inkvizítorovi.
Na Čínsku cestu, bohužiaľ, zatiaľ nemáme. Sme dusený EU byrokraciou cez Priblblích Slovákov…
Chlapci, chlapci, tie vaše príspevky sú skôr o vás ako o autách a automobilkách! …..