Spoločnosť Toyota pomerne nedávno avizovala batériové elektromobily, ktoré vyrastú na novej platforme e-TNGA. V rámci Európy pôjde o SUV-čka značiek Toyota a Lexus. No a aktuálne sa objavili aspoň hrubé náznaky, kedy by sme sa ich mohli dočkať.
Toyota v decembri minulého roka uviedla, že v najbližších mesiacoch predstaví ukážku svojho batériového elektromobilu. Pôjde o SUV strednej triedy, ktoré má odštartovať jej ofenzívu v oblasti batériových elektrických vozidiel.
Hneď na to značka Lexus ukázala prvé náčrty a zábery nového koncepčného elektrického SUV, ktoré bude predstavené v prvom štvrťroku 2021. Kedy prídu tieto modely v sériovej podobe na európsky trh, sme sa však nedozvedeli.
Aktuálne ale prichádzajú prvé oficiálne náznaky z USA. Spoločnosť Toyota Motor North America vo svojej nedávnej tlačovej správe uviedla, že tento rok zažijú v rámci amerického trhu debut 2 batériové elektromobily.
Nevedeli sme však, čo presne to znamená. V stanovisku pre portál Green Car Reports sa Japonci následne vyjadrili, že svoj 3. a 4. batériový elektromobil pre USA (za prvé dva považujú dve generácie elektrickej verzie modelu RAV4 „EV“) uvedú na trh budúci rok. Takže tohtoročný „debut“ sa zrejme vzťahuje na prototypy týchto vozidiel.
Aj v Európe?
Situácia na americkom trhu pritom môže naznačovať, kedy sa dočkáme prvých elektromobilov na báze platformy e-TNGA v Európe. To však neznamená, že na oboch trhoch Toyota ponúkne rovnaké modely, aj keď pre Európu avizované elektrické SUV by mohlo byť „spoločným“ globálnym modelom.
Na nedávno zverejnených oficiálnych fotografiách spoločnosti Toyota Motor North America sa nachádza aj batériový elektromobil zakrytý plachtou. Línie pritom ukazujú, že s najväčšou pravdepodobnosťou pôjde o sedan. Tomuto typu áut sa však v Európe v ostatnom období vo všeobecnosti nedarí, čoho dôkazom je aj ukončenie výroby niekdajšieho bestselleru VW Passat.
Zatiaľ to teda môže vyzerať tak, že prvými elektromobilmi na báze platformy e-TNGA pre Európu budú stredne veľké SUV-čka značiek Toyota a Lexus a pre USA SUV a sedan, pričom nemožno vylúčiť ani SUV od Lexusu. Nuž, uvidíme. V tomto smere by sme sa mali dozvedieť viac v najbližších týždňoch, kedy nám Toyota ukáže avizované „európske“ modely.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Toyota pracuje na elektrickom SUV. Čo od neho očakávať?
Lexus poodhalil chystané elektrické SUV s novou technológiou DIRECT4
Toyota uvádza na trh mini-elektromobil C+pod za 13 000 €
5 komentárov
No dobré ráno Toyota! Už si sa zobudila? (Tak teda vitaj v klube „baterkáčov“. Konečne!)
Ešte pred 3 – mi rokmi sa Toyoty predávali ako teplé rožky. (Dnes je to ináč – viď TV reklamy.)
Nuž, nie je dobre zaspať na vavrínoch. Príkladov je fakt veľa.
Nevravím, že za všetko môže absencia EV, je tu COVID atď. Ale „zaspať“ všeobecný trend sa môže kruto vypomstiť. Štáty chystajú všeobecný zákaz predaja spaľovacích áut a vsádzať na jednu kartu – vodík – je fakt riziko. Pre osobné autá je vodík neefektívne riešenie, popísalo sa toho už veľa.
A klasické hybridy bez nabíjania zo zásuvky, kde je Toyota jedničkou, sú síce super – ušetrili obrovské množstvá fosílnych palív a tým pádom aj skleníkových plynov, ale predsa len sú to „spaľováky“.
Takže – nech sa ti darí s BEV, Toyota!
Veľká pravda, na najväčšieho výrobcu automobilov je to podcenenie situácie.. oproti tesle je to technologické zaostávanie veľké a bude ho ťažké dobehnúť.. na druhej strane má Toyota úplne inu dostupnu výrobnú kapacitu, servisnú sieť a kvalitu výroby… Skutočná škoda že s bev zaspali..
To čo píšeš nieje o zaspati ale o rozume. Jedine toyota nejde to debilnou baterkovou cestou a to preto že aj uplny debil vie kam tonspeje. Samozrejme EÚ musí byť pápežskejsia ako pápež a na to aj zakape. O predajoch dúfam že hovoríš v nezaujimavej eu alebo ešte horšie na Slovensku. Odporucam ti všimnúť si že svet nieje EU. Na globalnej úrovni nemá konkurenciu. O kvalite európskych aut pomlcim.
Napísal si, MATIS, nádherný romantický výlev hodný starej klebetnej baby, v najlepšom prípade hodný krčmovej debaty.
Ani jeden logický argument! Proste nič, tmavá diera.
„svet nie je EU“ – iste, EU je súčasťou sveta,
„o kvalite európskych áut pomlčím“ – ty máš určite starého Favorita a na ničom novšom si sa nikdy nevozil.
„úplný debil vie, kam to speje“ – však napíš, keď to vieš…
Keď som sa v roku 2017 opýtal zástupcu Toyoty na čistý dojazd aktuálnej „hybrid Ravky“ na elektriku, a ako to bude s PHEV a BEV v najbližšej dobe, dostal som od podráždeného šéfa nejasnú nevľúdnu odpoveď. Sám asi cítil, že „im to akosi mešká“, ale povedal: „Oni u Toyoty dobre vedia, čo robia!“ Stále je tu dosť miesta pre klasiku, ale Toyota určite už dávno mala mať jeden až dva vlastné BEV projekty !!!