Toyota predávala elektromobily už pred 21 rokmi. Aký je jej súčasný postoj?

0

Toyota predávala plne elektrický model RAV4 už pred vyše 20 rokmi. Potom však naň už nenadviazala. Čo bolo za tým a aký je jej súčasný postoj k elektromobilom?

Toyota je jedným z najväčších výrobcov automobilov na svete, pričom minulý rok prekročila hranici 10 miliónov predaných hybridov. Vo svojom portfóliu má aj plug-in hybridný model Prius či model Mirai s vodíkovým pohonom. Vyvíja pritom aj vodíkový ťahač. Avšak elektromobil tejto japonskej značky dnes nekúpite. Prečo?

Elektrická „RAV-ka“ už v roku 1997

Toyota vyrábala plne elektrickú verziu modelu RAV4 v rokoch 1997 až 2003. Tá disponovala výkonom 50 kW (190 Nm) a batériou s kapacitou 27,4 kWh, ktorá zabezpečovala dojazd 153 km (EPA). Stála pritom 42 000 $. V rokoch 2012 sa dočkal tento elektromobil 2. generácie, pričom sa vyrábal len do roku 2014.

Jednalo sa v podstate len o tzv. „compliance car“, ktorého výroba bola ukončená kvôli nízkemu záujmu. Jack Hollis, šéf Toyota Motor North America, v tejto súvislosti hovorí, že Toyota disponovala, resp. disponuje technológiami elektrického pohonu, ale ponúkať elektromobily v dnešnej dobe sa jej neoplatí.

Toyotu ovplyvňujú predajcovia

Podľa predajcov vozidiel značky Toyota nie je dnes možné predávať taký počet elektromobilov, aby to bolo ekonomicky udržateľné. Hollis dodáva, že ak by ich predajcovia mali pocit, že existuje potrebný dopyt, plne elektrické vozidlá značky Toyota by už boli na cestách.

To však podľa neho neznamená, že Toyota v tejto oblasti zaháľa. Údajne na „dennej“ báze investuje do technológií palivových článkov, hybridov, plug-in hybridov aj elektromobilov. Všetky tieto 4 technológie sú súčasťou jej elektrifikačnej stratégie.

Nechcú to uponáhľať

Japonská automobilka a jej predajcovia uprednostňujú široký rozsah ponuky elektrifikovaných vozidiel. Sledujú pritom vývoj na trhu a tomu prispôsobujú svoju ponuku vozidiel. V tejto chvíli Hollis nevidí žiadny dôvod pre urýchlenie príchodu elektromobilov na trh.

Dúfame, že Toyota vie, čo robí a že je dostatočne silná a pružná na to, aby dokázala okamžite reagovať na potreby trhu. Čo si myslíte o tejto „opatrnej“ stratégii Toyoty ohľadom plne elektrických vozidiel?

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Najpredávanejší hybrid sveta, Toyota Prius, sa dočkal faceliftu a pohonu 4×4
Toyota, Honda či Fiat budú predávať čínske e-auto pod svojím menom. Prečo?
Opel uvedie na trh v krátkom čase 3 elektromobily a 1 plug-in hybrid

Zdroj: Autoguide, titulná fotografia: Toyota

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár