Automobilka Toyota aj naďalej preferuje technologickú rôznorodosť v rámci elektrifikácie svojho portfólia. Na základe nedávnej správy od agentúry Reuters sa však zdá, že mohla zásadne prehodnotiť svoje pôvodné plány v oblasti batériových elektromobilov. A to s cieľom priblížiť sa lídrom – spoločnostiam Tesla a BYD.
Ako sme už informovali, Toyota sa dostala pod paľbu kritiky napr. od niektorých svojich veľkých investorov za svoj postoj k elektromobilite. Bola tiež obvinená z lobbingu proti klimatickým opatreniam. Koncom minulého roka bolo jej odpoveďou odhalenie 16 elektrických konceptov. Oznámila pritom, že Lexus sa stane čisto elektrickou značkou, ako aj zvýšenie investícií do batérií.
Toyota pomerne nedávno spustila predaj svojho prvého dedikovaného elektromobilu bZ4X, ktorý musela krátko na to zastaviť pre problémy s kolesami (hrozilo ich odpadnutie). Nie dlho potom sa objavila kritika reálneho dojazdu tohto modelu od škandinávskych motoristických novinárov.
A aktuálne agentúra Reuters informuje, že Toyota mení svoju stratégiu v oblasti elektrických vozidiel, a to s odvolaním sa na „nemenované zdroje oboznámené s touto problematikou“. Podľa nich sa pritom Japonci snažia „zúžiť medzeru“ medzi svojimi vozidlami a vozidlami lídrov v tejto oblasti, ktorými sú Tesla a BYD (čínska automobilka, s ktorou Toyota spolupracuje v rámci čínskeho trhu). A to z hľadiska ceny a vlastností.
Zlepšenie konkurencieschopnosti
Cieľom Toyoty má byť zlepšenie konkurencieschopnosti svojich elektromobilov naplánovaných pre toto desaťročie. A to prostredníctvom rýchlejšieho zavedenia technológií, ktoré sa týkajú napr. elektromotorov, výkonovej elektroniky či systému tepelného manažmentu.
Zdroje Reuters tiež uviedli, že kvôli chystaným zmenám sa môžu oneskoriť niektoré programy vývoja elektromobilov určených pre najbližšie obdobie. Zmeny sa majú dotknúť nástupcov prvých dedikovaných elektromobilov značiek Toyota (bZ4X) a Lexus (RZ). A to takým spôsobom, aby sa vyrovnali elektromobilom Tesla po stránke nákladov a vlastností.
Zvažovať sa má pritom nová platforma, ktorá by bola vyvinutá úplne od základov, a to špeciálne pre batériové elektromobily. V hre je tiež zavedenie výkonovej elektroniky na báze karbidu kremíka pre niektoré veľké prémiové modely.
Podrobných informácií o spomínaných zmenách sa máme z oficiálnych zdrojov dočkať do začiatku roku 2026. Hlavní dodávatelia Toyoty však majú byť v tejto veci informovaní už budúci rok, takže neoficiálne novinky by mohli byť známe skôr.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla dosiahla vyšší kvartálny zisk ako Toyota – najväčšia automobilka sveta
Novinári kritizujú nízky reálny dojazd Toyoty bZ4X. Čo na to výrobca?
Toyota chystá 6 elektromobilov. Lexus ukázal e-športiak a predstavil e-technológie
8 komentárov
………. a to všetko sa v Toyote malo odohrať 5 až 10 rokov skôr !!!
Iba v roku 2026…¿? Nie je to moc smelé na najväčšiu automobilku sveta? Meniče na báze karbidu kremíka začína montovať do vozidiel egmp platformy Hyundai/Kia na začiatku budúceho roka
Dobré ráno, Toyota! Už si sa zobudila? Tak teda vitaj v realite!
to su take reci ako politici..Maju jedno EV aj to je kritizovane pre kapacitu baterky.. a este k tomu predokolka..takze ked budu mat auta v predajji, potom mozeme debatit..dovtedy su to prazdne reci..
ja tiez mozem vydat spravu, ze na 2025 pripravujem 5 novych modelov a idem urobit dieru do sveta 😀
Neviete prečo sa BEV robia väčšinou ako predokolky? Keď zadokolky by mali byť vraj lepšie. Výrobcovia niečo šetria?
Prednokolky robia väčšinou výrobcovia, ktorý nemajú dedikovanu platformu a montujú elektromotor miesto spalovaku, alebo tragédia ako Toyota, čo sa nechcu učiť na chybách iných
To nie je celkom pravda, napr. Renault s modelom Megane E-Tech, ktory je postaveny na novej 100% elekteickej platforme CMF-EV zvolil prednokolku z dvovodu efektivnejsieho tepelneho manazmentu a redukcie hmotnosti. Vytvorili tak pravdepodobne najefektivnejsie sucastne BEV. Ale urcite kazde z rieseni ma svoje plusy aj minusy…
Kto jazdi elektromobil, tak chape ze prekolka je jedna katastrofa pri akceleracii v krizovatke na mokrej alebo zasnezenej vozovke. Preto novy Megan isto nie.