Toyota ukázala 16 koncepčných elektromobilov. Do roku 2030 chystá 30 batériových modelov

3

Toyota, ktorá dlho v podstate ignorovala batériové elektromobily a zdá sa, že aj „lobovala“ proti ich rozširovaniu, predstavila svoje plány v oblasti elektromobility. Vrátane prvých 16 koncepčných batériových elektromobilov, z celkovo tridsiatich sériových modelov, ktoré majú prísť do roku 2030. Taktiež sme sa dozvedeli, že Lexus sa stane čisto elektrickou značkou a že Toyota zvýši nedávno avizované investície do batérií.

Toyota predstavila svoj prvý „globálny“ batériový elektromobil bZ4X len nedávno, pričom toto kompaktné SUV príde na trh v polovici budúceho roka. Podľa aktuálne zverejnených plánov sa však má dočkať veľkého množstva nasledovníkov.

Prvým z nich, ktorý sa dostane do Európy, by malo byť „malé SUV“, ktoré má byť „najkompaktnejším elektromobilom série bZ“. Aj ďalším plne elektrickým batériovým modelom bude „SUV“ či možno skôr crossover, tentokrát strednej triedy. Toyota pritom hovorí, že sa zameriava na účinnosť svojich elektromobilov. V prípade najmenšie modelu Japonci cielia na dosiahnutie spotreby 12,5 kWh na 100 km.

Ďalšie elektrické modely

Šéf Toyoty, Akio Toyoda, poukázal aj na sedan strednej triedy, veľké SUV s 3 radmi sedadiel, športiak Lexus so zrýchlením okolo 2 s (zrejme z 0 na 100 km/h) a dojazdom 700 km, offroadový model, komerčné modely a menšie a najmenšie segmenty elektromobilov (aj pre carsharing).

Väčšina koncepčných elektromobilov, ktoré Toyota dnes ukázala, má prísť na trh v priebehu niekoľkých nasledujúcich rokov. Tie majú napomôcť k dosiahnutiu cieľa, ktorým je ročný predaj 3,5 mil. batériových elektromobilov do roku 2030.

Lexus ako elektrická značka

V prípade značky Lexus je zas cieľom plne elektrické portfólio do roku 2030, ako aj 100 % podiel predaja týchto vozidiel v Európe, Severnej Amerike a Číne v rámci celkových predajov značky na týchto trhoch do roku 2030. A 5 rokov na to to má platiť aj v rámci globálneho predaja.

Nedávno Toyota uviedla, že do roku 2030 investuje do batérií cca 11,5 mld. € po prepočte. Aktuálne informuje, že svoje investície zvýši cca na 15,6 mld. € po prepočte „s cieľom realizovať ešte pokročilejšie, vysokokvalitné a cenovo dostupné batérie.“ Ďalším cieľom je dosiahnuť uhlíkovú neutralitu v rámci výrobných závodov do roku 2035.

toyota elektromobil

Zdroj: Toyota

Nuž veríme, že tento plán nie je napr. len o upokojení investorov spoločnosti Toyota a PR v kontexte uhlíkovej neutrality a boja proti klimatickým zmenám. Otázkou môže byť, či jej predstavitelia skončia s doterajšími pomerne častými anti-BEV vyhláseniami či s možným „protiklimatickým lobingom“, na čo upozornil napr. think tank InfluenceMap.

toyota elektromobil

Zdroj: Toyota

Otázkou je aj technologická kredibilita Toyoty v oblasti batériových elektromobilov, ktorú vyvoláva aj správa Reuters o možnom využití know-how čínskej automobilky BYD v rámci minimálne jedného elektromobilu zo série bZ určeného minimálne pre čínsky trh.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Toyota predstavila svoj prvý globálny elektromobil bZ4X
Investori automobilky Toyota kritizujú postoj jej šéfa k elektromobilite
Toyota o Tesle: Predávajú len recept, máme sa však čo učiť

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

  1. Ešte v máji 2021 sme si prečítali, ako Toyota v elektromobilite zaostáva, a investori sú nespokojní! V decembri 2021 Toyota prezentuje 16 koncepčných elektromobilov ….. Je to realita, alebo len „Potemkino“ ?!

Pridajte komentár