Portfólio Toyoty má byť kompletne elektrifikované do roku 2025

0

Automobilový gigant Toyota plánuje ponúknuť pre každý svoj model elektrifikovaný variant. A to do 6 rokov. Avšak do elektromobilov sa moc nehrnie. Môže si to dovoliť?

Bob Carter, výkonný viceprezident pre predaj spoločnosti Toyota Severná Amerika, sa pre CNBC vyjadril na tému novej modelovej línie elektrických vozidiel japonskej značky.

Spočiatku hybridná „revolúcia“

Toyota bola v podstate prvou automobilkou, ktorá dokázala po dlhých desaťročiach odmlky masovejšie predávať elektrifikované vozidlá. A to zásluhou hybridného modelu Prius, ktorý prišiel na trh v roku 1997. Jeho pohon Toyota v priebehu rokov neustále vylepšuje, pričom ním vybavila aj mnohé konvenčné modely.

V súčasnosti sa však už hybridy považujú skôr za náhradu dieselových vozidiel, ktoré sa stávajú „obeťou“ sprísňujúcich sa emisných noriem a cieľov. Japonský gigant ponúka ešte plug-in hybridnú verziu modelu Prius a na vybraných trhoch aj model Mirai s vodíkovým pohonom.

Rôzne druhy alternatívneho pohonu

Elektromobily však v portfóliu Toyoty aktuálne chýbajú. To by sa však malo podľa Cartera zmeniť do roku 2025. Avšak v tejto súvislosti nič konkrétne neprezradil. Potvrdil v podstate slová Jacka Hollisa, šéfa severoamerickej Toyoty, keď povedal, že pracujú na rôznych technológiách alternatívneho pohonu.

Tesla zrejme Toyotu „nevzrušuje“

Toyota súbežne vyvíja hybridy, plug-in hybridy, elektromobily aj vodíkové vozidlá. Podľa Cartera nenastal ešte správny čas pre zavádzanie plne elektrických áut na trh. V reakcii na poznámku redaktora CNBC, či neotáľala Toyota s nabíjateľnými vozidlami príliš dlho, keďže ju v tejto oblasti výrazne prekonáva Tesla, povedal:

„Ja by som argumentoval opačne. Keď sa pozeráme na plne elektrické autá od Tesly či iných, ich podiel na trhu predstavoval v minulom roku menej ako 1 %. Našou stratégiou je pokračovať v ponúkaní hybridných a plug-in hybridných vozidiel, pričom elektromobily prídu na rad, keď tento segment trhu narastie“, píše Electrek.

Aktuálne žiadny nátlak

Zdá sa tak, že postoj Toyoty k elektromobilom je jasný. Aktuálne si to môže zrejme dovoliť. V Európe je takmer každá 2. predaná Toyota hybridná, čo automobilke pravdepodobne zaručí bezproblémové plnenie pomerne náročných európskych emisných limitov, ktoré začnú platiť v roku 2021.

Čínske kvóty pre predaj elektromobilov a plug-in hybridov zas rieši aj tak, že pod svojou značkou predáva čínsky elektromobil Trumpchi GS4, resp. tu ponúka „elektrifikovanejšie“ verzie konvenčných modelov, ako napríklad plug-in hybridnú Corollu.

Dúfame, že Toyota má v tejto súvislosti všetko pod kontrolou a aktuálne uspokojenie z plnenia emisných limitov a kvót predaja e-áut sa jej v budúcnosti nevypomstí. Taktiež budeme veriť, že elektrických modelov značky Toyota sa dočkáme už čoskoro.

Zdroj titulnej ilustračnej fotografie (C-HR Concept): Toyota

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Toyota a Tesla spolupracovali pred 8 rokmi na vývoji elektromobilu RAV4 EV
Najpredávanejší hybrid sveta, Toyota Prius, sa dočkal faceliftu a pohonu 4×4
Toyota, Honda, Fiat a Mitsubishi budú predávať čínske e-auto pod svojím menom

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár