Toyota sa zameria aj na cenovo dostupné bezemisné autá a ich 100-% trhový podiel v západnej Európe

12

Toyota aktuálne oznámila svoje plány, ktoré sa týkajú aj elektromobility v Európe. V jej západnej časti sa chystá najneskôr od roku 2035 predávať už len bezemisné automobily, a to či už batériové alebo vodíkové, má však „podmienky“. Avizuje pritom aj 7 batériových elektromobilov a zameranie na ich cenovú dostupnosť.

Toyota bude pripravená do roku 2035 znížiť emisie CO2 všetkých svojich nových vozidiel predávaných v západnej Európe o 100 %, teda na nulu. Podmienkou je, že do tej doby bude dostatočne rozvinutá infraštruktúra na nabíjanie elektromobilov a tankovanie vodíkového paliva,“ povedal Matt Harrison, prezident a generálny riaditeľ Toyota Motor Europe, píše sa v tlačovej správe japonskej automobilky.

A Toyota pripája aj ďalšiu podmienku, a to „posilnenie kapacity výroby obnoviteľnej energie“. Zaujímavé tiež je, že očakáva „zrýchlenie dopytu po vozidlách s nulovými emisiami“ až po roku 2030.

Japonci avizujú, že v nadchádzajúcich rokoch uvedú na trh „niekoľko cenovo dostupných vozidiel s nulovými emisiami, ktorých najnovším predstaviteľom je model Toyota bZ4X„. Aj vďaka ním chce automobilka v rámci vlastných predajov dosiahnuť aspoň 50-% podiel bezemisných vozidiel v západnej Európe do roku 2030.

„Toyota je samozrejme odhodlaná dodávať zákazníkom milióny batériových elektromobilov, ale cestou k celosvetovému zníženiu väčšiny čistých uhlíkových emisií je využívať každú položku z našej nástrojovej súpravy zahŕňajúcej hybridy, plug-in hybridy, batériové elektromobily, vozidlá na palivové články v správnom pomere, aby sme optimálne využívali obmedzenia infraštruktúry a okolnosti zákazníkov v jednotlivých regiónoch, ako aj obmedzenú dodávku a narastajúce výkonové schopnosti batérií,“ uviedol Pratt.

„Cenovo dostupnejšie elektromobily“

Toyota v ostatnej dobe spomína pomerne často cenovo dostupné elektromobily. A ním má byť aj nedávno predstavené kompaktné SUV Toyota bZ4X, ktorého cenu žiaľ stále nepoznáme. Japonci pritom avizujú ďalších 6 batériových elektromobilov, ktoré takisto vyrastú na novej dedikovanej platforme e-TNGA.

V prípade prvých modelov však zrejme nemožno očakávať cenovú „revolúciu“. Tú totiž Toyota naznačuje až na 2. polovicu tohto desaťročia. A to vďaka zvyšovaniu energetickej hustoty li-ion batérií v kombinácii s pokrokmi v oblasti znižovania energetickej spotreby vozidiel. To by malo viesť k 50-% poklesu cien batérií pri všetkých vozidlách bez skrátenia ich dojazdu.

Ako vieme, Toyota už roky vyvíja solid-state batérie. Aktuálne pritom viceprezident pre R&D v spoločnosti Toyota Gerald Killmann potvrdil, že tieto batérie s elektrolytom v pevnom skupenstve, od ktorých sa očakáva vyšší výkon, dlhší dojazd a kratší čas nabíjania, sa pravdepodobne najskôr objavia v hybridných vozidlách a až potom v plne elektrických. Kedy by sa tak mohlo stať, sme sa však nedozvedeli.

Zdroj: Toyota

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Toyota oznámila svoju 11,5-miliardovú batériovú stratégiu. Vyvíja 3 typy batérií
Toyota predstavila svoj prvý globálny elektromobil bZ4X
Investori automobilky Toyota kritizujú postoj jej šéfa k elektromobilite

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

12 komentárov

  1. Nielen Toyota, ale aj iné automobilky predstavujú a avizujú desiatky nových modelov elektromobilov. Všetko o 5, 10, alebo 15 rokov …. Realita dnešných dní, ktorá nás ale najviac zaujíma, je pritom veľmi, veľmi chudobná!

  2. Tak Toyota si teda dava podmienky 😀
    Len aby v roku 2035 este vobec existovala tato automobilka a nedopadla ako Nokia svojho casu… Lebo zatial vsetky kroky tomu nasvedcuju.

  3. Ako zvyčajne, marketingové drísty a žiadne tvrdé dáta. Keď majú na to, nech povedia veľkosť batérií, počet vyrobených kusov a cenu pre najbližšie roky. To ale neurobia. Pretože by iba utŕžili veľkú hanbu a posmech…

    Naozaj tragickou aktuálnou informáciou je však to, že v Európe je cena batérií až o 60% vyššia ako v Číne. A to v reále znamená totálna nákladová nekonkurencieschopnosť pre naše automobilky! Samozrejme kombinovaná neschopnosťou škálovať výrobu batérií. A navyše na amerických a čínskych weboch si robia srandu z našej európskej neschopnosti, ktorá je prepieraná v súvislosti s pomalým schvaľovaním Berlínskej Tesly. Európa je už iba na smiech…

  4. Europa nebude dalej len na smiech, ale stane sa pohrebiskom vlastnych automobiliek.
    A Toyota so svojimi podmienkami si na nom prave objednave 1.miesto.
    Len tak dalej s tymi vyhlaseniami, lebo cim skor niekto velky klakne, tym skor si to mozu uvedomit ostatni dinosauri.

  5. „V prípade prvých modelov však zrejme nemožno očakávať cenovú „revolúciu“. Tú totiž Toyota naznačuje až na 2. polovicu tohto desaťročia.“ – toto je zrejme tragický „nokiaomyl“

    Cenová revolúcia sa už dávno koná v Číne. Príde to aj do Európy a bude to skôr ako po 2025.

    Po druhé: Elektromobily sa masovo šíria, pôjde to ako v Nórsku:

    „…záujem Nórov o nové spaľovacie automobily by mohol skončiť už v r. 2022… predaj nových áut za január až august 2021… prvé čisto spaľovacie auto VW Tiguan je až na 38. mieste.“ https://www.teslamagazin.sk/spalovacie-auta-koniec-norsko-analyza-trend/

Pridajte komentár