Investori automobilky Toyota kritizujú postoj jej šéfa k elektromobilite

12

Toyota sa do elektromobility moc nehrnula a spoliehala sa najmä na svoje hybridy, vďaka ktorým sa jej zatiaľ darí plniť emisné normy a limity. Niektorí významní investori sa však obávajú, že spoločnosť stratí konkurencieschopnosť, keď bude ignorovať súčasné trendy, ktoré smerujú k prechodu na elektromobily. Na mušku si pritom berú najmä postoj šéfa automobilky Toyota.

5 veľkých investorov Toyoty, ktorých aktíva majú dokopy hodnotu okolo 500 mld. $, vyjadrilo pre agentúru Reuters svoje znepokojenie ohľadom smerovania automobilky Toyota. Podľa nich totiž japonská spoločnosť riskuje, že zaostane za konkurenciou, ktorá zavádza elektrické vozidlá. Poukazujú tiež na to, že Toyota poskytuje krytie ďalším spoločnostiam snažiacim sa vyhnúť veľkým zmenám, ktoré sú potrebné na splnenie klimatických cieľov.

Japonský gigant podľa Reuters minulý mesiac naznačil zmenu postoja ohľadom lobingu proti opatreniam, ktoré majú zabezpečiť naplnenie klimatických cieľov. Investori sa však obávajú, že šéf automobilky Toyota, Akio Toyoda, nemusí byť s touto zmenou stotožnený.

3 dni po nádejnom vyhlásení Toyoty totiž Toyoda spochybnil plány Japonska zakázať predaj nových spaľovacích áut v snahe o dosiahnutie uhlíkovej neutrality. Predpisy a nariadenia majú podľa neho nasledovať až potom, ako Japonsko rozšíri svoje technologické možnosti. Ukazuje sa však, že práve takéto nariadenia akcelerujú vývoj a implementáciu nových technológií a možností, ktoré sú v súlade s klimatickými cieľmi, pretože sú nevyhnutnou motiváciou k zavádzanie potrebných zmien.

Obavy z oslabenia konkurencieschopnosti

Ako sme už uviedli, 5 veľkých akcionárov Toyoty sa obáva oslabenia konkurencieschopnosti japonskej automobilky. A to najväčší dánsky penzijný fond Storebrand Asset Management, škandinávska správcovská spoločnosť Nordea Asset Management, anglický penzijný fond Church of England Pensions Board, najväčší nórsky penzijný fond KLP a dánsky penzijný fond AkademikerPension.

Posledný menovaný fond uviedol, že zváži predaj svojho podielu v Toyote, ak nedôjde k zmene. Riaditeľ Storebrand Asset Management zas povedal: „Plná elektrifikácia dopravy je nevyhnutná, ak chceme splniť naše klimatické ciele. Toyota by sa mala dostať do jej čela a nie predlžovať výrobu nových spaľovacích motorov a rozdávať svoj podiel na trhu iným spoločnostiam.“

S postojom spomínaných spoločností môžeme len súhlasiť. Dúfajme však, že Toyota sa už zobudila a jej nedávno ohlásené plány ohľadom zavádzania viacerých batériových elektromobilov sa stanú skutočnosťou. Na prvý globálny model bZ4X si však počkáme cca ešte rok.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Toyota o Tesle: Predávajú len recept, máme sa však čo učiť
Toyota vyvíja spaľovací motor, ktorý namiesto benzínu spaľuje vodík
Toyota predstavila svoj prvý „globálny“ elektromobil – SUV bZ4X

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

12 komentárov

  1. No, pozrime sa! Toyota, vraj japonská, má 5 naj investorov z Európy! Všetkým treba vyprášiť kožuchy !!! 🙂 Investorov bodnúť do slabín, a tí musia Toyodu otočiť alebo vymeniť ! Toyota skutočne mešká, aj oproti ostatným „BEV-oneskorencom“!

  2. Toyota môže ešte všelijako dopadnúť. Ak sa nepamätá a investori sa jej otočia chrbtom, pokojne môže skončiť v …, no, dajme tomu slušne povedané – v konečníku…

      • Asi to potom nebude jednoduché, vykopnúť Toyodu! Američania „vykopli Saddáma Hussajna, a rozsypal sa nielen Irak, ale celý Stredný východ ….

        • Je to zaujímavá filozofická otázka. Úspešnosť diktátorsky riadených automobiliek respektíve štátov. Asi platí, byť hore a diktovať je super, dole to je peklo. K tomu pridajte koncentráciu moci a bohatstva z technologickej podstaty progresu. Umelá inteligencia jednoznačne vymaže užitočnosť strednej triedy pre kapitál. Až následne stratí užitočnosť aj nižšia trieda. Treba to chápať v súvislosti efektivity nasadenia robotizácie a umelej inteligencie. Pre dnešnú strednú triedu to však znamená chudoba a otroctvo. Žiadne pozitívne vyhliadky bez fundamentálnej zmeny tokov peňazí a hlavne daní. Sú tu silné znaky začínajúceho fašizmu v pôvodnom historickom význame slova. Spojenie politickej totality s korporáciami. V novej kvalite s tandemom robotov a umelej inteligencii.

          Každá minca má však dve strany. Preto samotné korporácie skúmajú pozitíva a negatíva riadenia spoločností psychopatickými sociopatmi, ktorí sú však často mimoriadne úspešní v krízach a zlomových transformáciách. Zaujímavé by bolo kvalifikované porovnanie lídrov Musk versus Toyoda.

          • Tak, tak! Nie je to jednoduché rozhodnutie pre akcionárov Toyoty, ale aj v iných podobných prípadoch a situáciách!

            P.S. Milý DUDO, socializmus a komunizmus podľa súdruhov bola cesta do biedy tela i ducha! Vždy záleží na ľuďoch !!!

  3. Toyota vie čo robí a aj keď to tak nevyzerá mysli do budúcnosti viac ako iný o čom svedčí nie len počet patentov ktorý prevyšuje počet patentov všetkých automobiliek do kopy ale aj premyslená stratégia.
    Väčšina si pamätá na PRIUS ktorý všetci odsudzovali a klesali si na čelo na čo Toyota pretláča hybridnú technológiu a dnes?
    Toyota má už vyvinuté solid state batérie ktoré už testuje a nie sú na princípe lítia ale horčíka.
    Toyota pretláča hybridné vodíkovo elektrické vozidla teda vlastne elektrické vozidlá využívajúce vodík na výrobu elektriny čo sa pozdáva ľuďom viac ako čisto batériové vozidlá už len pre možnosť natankovania de Facto nabitia vozidla do 3 až 5 minút podľa tlaku pumpy.
    Okrem iného Toyota testuje aj spaľovací motor na vodík čo by rapídne znížilo cenu takýchto ekologických vozidiel s tým že ostane zachovaný faktor natankovanie za pár minút a navyše bonus pre tých ktorí nechcú prísť o zvuk motora
    Okrem iného je tu aj lineárny motor či vektorový elektrický pohon Lexusu čo bude iná pecka
    Vôbec sa nebojím o budúcnosť Toyoty a BEV LOBY má Toyota ťažko na háku Pán TOYODA má okolo seba mimoriadne schopných stratégov, manažérov a pred nedávnom prijímali niekoľko tisíc nových inžinierov keďže Toyota aj Lexus majú nezávislé vývojové centrá aj keď niektoré platformy využívajú spoločne.
    mimochodom logicky, Toyota rozumne využije aj dočasnú medzeru v segmente malých áut kde všetci budú vyrábať už len BEV a bude ponúkať malé Aygo so spaľovacím motorom a výsledok ?
    Áno správne, predajný úspech mnoho ľudí chce svoje nové lacné a malé auto či tretie auto do rodiny a dá prednosť práve autu so spaľovacím nízkoobjemovým motorom.
    Naopak, investori môžu byt spokojný, Toyota nespí a vie veľmi dobre čo robí

    • Milý PEGASUS, nemusia byť všetky kroky „BEV LOBY“ najchytrejšie a najsprávnejšie, ale to ani pána Toyodu! Nechcem sa vyhrážať, ale „veď uvidíme“ !!! 🙂 ……

Pridajte komentár