Automobilka Toyota aktuálne oficiálne avizuje, že v najbližších mesiacoch predstaví ukážku svojho batériového elektromobilu. Pôjde o SUV strednej triedy, ktoré má odštartovať ofenzívu batériových elektrických vozidiel japonskej značky. Konečne!
Plne elektrické SUV strednej triedy bude postavené na pripravovanej platforme e-TNGA. Ďalšie podrobnosti budú oznámené v nadchádzajúcich mesiacoch. V tejto fáze bola zverejnená iba štylizovaná silueta a detaily architektúry platformy.
Ukážkový model, ktorý zatiaľ nebol verejne pomenovaný, bude založený na novej platforme spoločnosti Toyota s označením e-TNGA. Nová platforma je vďaka svojej praktickej konštrukcii vysoko univerzálna a zároveň ľahko prispôsobiteľná pre rôzne typy produktov.
Základným princípom architektúry je, že počet hlavných prvkov zostáva nemenný, zatiaľ čo počet ostatných sa rôzni. Tento prístup umožňuje variabilitu z hľadiska šírky, dĺžky a výšky vozidla, ako aj premenlivý rázvor kolies.
- Zdroj ilustračného obrázku: Toyota
- Zdroj: Toyota
Platformu e-TNGA je možné definovať s pohonom predných, zadných alebo štyroch kolies a so širokou škálou kapacity akumulátora a elektromotora, vďaka čomu bude schopná vyhovieť rôznym typom vozidiel a profilom používania.
Vďaka tomuto univerzálnemu prístupu je možné skrátiť čas vývoja rôznych variantov produktov a jednotlivé modely vyvíjať súbežne. Prvý model založený na platforme e-TNGA je už vyvinutý a pripravuje sa do výroby. Výroba bude prebiehať v japonskom závode spoločnosti Toyota pre bezemisné vozidlá „ZEV Factory“.
„Spoločnosť Toyota v krátkom čase urobí ďalší krok v uvádzaní svojho pripravovaného portfólia batériových elektrických vozidiel a v nadchádzajúcich mesiacoch predstaví ukážku úplne nového batériového elektrického SUV strednej triedy. Všestrannosť a flexibilita technológie e-TNGA nám umožňuje navrhovať a vyrábať vozidlá, ktoré nebudú len batériovo-elektrické, ale aj vzrušujúce z hľadiska pocitu pri riadení a krásne na pohľad.“ hovorí Kodži Tojošima, zástupca riaditeľa závodu ZEV Factory spoločnosti Toyota Motor Corporation.
Zdroj: tlačová správa (Toyota)
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Unikli patentové obrázky k 2 chystaným elektromobilom značky Toyota
Chystané elektromobily od Toyoty ponúknu dojazd 300 až 600 km
Toyota prezradila novinky o vyvíjaných „revolučných“ solid-state batériách
11 komentárov
No hurá! Fakt konečne! Druhá najväčšia automobilka na svete (čo sa týka počtu vyrobených áut, nie trhovej hodnoty) sa konečne zobudila zo svojho vodíkového sna.
Chvíľu im to trvalo, ale snáď to „rozbehajú“ a dobehnú ten pelotón, ktorý sa im zatiaľ vzďaľuje.
Si amatér
Nepopieram, to je fakt. Daj svoj profesionálny názor.
Aj ty Eleanir 😉
A k článku: trošku príliš omáčky a blabla ohľadne ich direct4. V jednom momente to znie, akoby mala ta ich super platforma 3 nápravy.
Ale však prečo nepripomenut výhody ev aj tým co o nich ešte nepočuli 😉 aj napriek tomu, že všetky ev už fungujú presne takto, že distribuju krútiaci moment medzi dvoma napravami a tie lepšie dokonca aj medzi 4 kolesami. Takže žiadna novota..
No i tak je fajn počuť KONEČNE aj od Toyoty, že sa dajú na ev. Ten vodikovy sen nás veru dlho unavoval. Ako aj pán Sulik 😉
Možno by bolo vhodné zúročiť ten ich vodikovy výskum a začať chrlit vodikove kamióny. To jediné mi dáva trochu zmysel. I keď…
Tesla už ukazuje, že aj kamióny môžu byť ôk na baterky.
Takže eko-teroristi sa môžu tlapkať po pleciach. Dokopali druhú najväčšiu automobilku k prechodu z ropy na uhlie. No áno, stále sa vyrába elektrina z uhlia a nieje to na ústupe! Nemci spustili novú elektráreň na UHLIE!!! A aby toho nebolo málo, chcú presadiť zákaz stavať nové jadrové elektrárne.
To už je ale pokrok vrátiť sa späť na uhlie.
A taký drobný detail čo s vyradenými batériami nikto nerieši. A ako sa pľundruje príroda pri získavaní materiálov na batérie nikto nechce vidieť.
To sme ale ekológovia.
Len tak na okraj. Zaradia do ponuky aj baterkové nezmysly aby mohli v EU predávať aj väčšie objemy motorov.
Chces povedat. ze spalovaky su ekologickejsie ako EV? Ze havarie ropnych tankerov, ropnych vezi a poziare ropnych vrtov navrch k exhalatom z vyfukov su pre prirodu lepsie ako uholne elektrarne?
Ekologiu EV mozem mat aj ako uzivatel znacne v svojich rukach, svoje EV mozem nabijat ekologicky z domacich solarnych panelov, alebo veternej elektrarne, ale beznin ani naftu si na doma na zahrade nevyrobim.
A baterie posluzia desiatky rokov, ked uz nepostacia v aute, tak doma ako uloziste zo solaru/vetra. A az potom sa budu recyklovat na nove baterie na su technologie uz teraz.
Jasne ze EU ich donutila nastupit k elektromobilite skor, ale i tak by to tak skoncilo, lebo ropa nieje na vecne veky. Takze nevidim na tom nic zle.
djv, vysadil si tabletky?
Uhlie mam rad.
😀
nie, peloton nedobehnu, uz nikdy… jedine, je by TESLA zastavila na 10 rokov vyvoj a vyrobu 🙂
Smutné že sa dali zlákať do slepej uličky s batériami.
Ty si v slepej uličke a nevíš cúvať 😀 😀