Toyota chystá mini-elektromobil s ľahko „znovu-použiteľnou“ batériou

5

Automobilka Toyota pracuje na mestskom elektrickom modeli Toyota Ultra-Compact BEV. Ten má byť vybavený štandardizovanou batériou, ktorá bude po zastaraní jednoducho „znovu-použiteľná“, napríklad v rámci domácnosti, el. siete či iných vozidiel.

Aj keď Toyota nie je zatiaľ veľkým fanúšikom batériových elektromobilov, do konca roka má predstaviť malý model pre 1 až 2 pasažierov. Toto vozidlo budú určené zrejme len na prenájom, pričom jeho batérie budú podliehať pravidelnej kontrole.

Rôznorodý „druhý život“

Keď batéria modelu Toyota Ultra-Compact BEV dosiahne určitú hodnotu degradácie, bude vymenená. Vyslúžila batéria potom nájde svoje uplatnenie inde. Toyota pritom dúfa, že batérie predá spoločnosti Panasonic, ktorá je okrem iného aj významným dodávateľom batérií pre domácnosti.

Taktiež by chcela dodávať svoje „vyslúžilé“ batérie energetickým spoločnostiam, ktoré by ich používali v rámci elektrickej siete. Ideou Toyoty je, aby jej potenciálni zákazníci prijali rovnaké štandardy, čím by sa vytvoril jednoduchý a nákladovo efektívny systém recyklácie.

Očakáva sa, že batérie budú mať kapacitu 8 kWh, čo má byť „dostatok energie na osvetlenie a nabíjanie mobilných telefónov pre 4-člennú domácnosť počas 3 dní.“ Užitočnosť takejto batérie pritom významne stúpa v spojitosti so solárnymi panelmi.

Bez použitia v rámci solárneho systému môže slúžiť na akumuláciu lacného nočného prúdu, ktorý bude domácnosť využívať počas dňa. Taktiež nie je na hodenie ani funkcia záložného zdroja energie. Najmä v oblastiach s problematickou el. sieťou či oblastiach, ktoré často čelia krutým prírodným živlom.

Toyota tiež zvažuje „väčšie batériové štandardy“. Ak by mala takáto vyslúžila batéria stále dostatok kapacity, mohla by sa využívať napr. aj v rámci zdieľaných vozidiel, ktoré slúžia na prepravu na krátke vzdialenosti.

Toyota ultra-compact BEV

Zdroj: Toyota

Zdroj: Nikkei

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Chystané elektromobily od Toyoty ponúknu dojazd 300 až 600 km
Tesla Powerwall pomohla ušetriť austrálskej rodine počas 4 rokov 7 650 € za elektrinu
Ďalší mýtus zborený: Recyklácia batérií e-áut funguje už dnes

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

  1. takze citigo s 36kwh baterkou ma dojazd 250km

    a akasi tojota s 8kwh baterkou bude mat dojazd 100km

    NEJAKO MI TO NEVYCHADZA, aj ked vezmem do uvahy, ze citigo je vacsie auto

    • Citigoe ma ale maximálku 130km/h, Toyota 60. Takže ono by to mohlo vychádzať i keď je to trošku prekvapivé, no zároveň ide o Toyotu, ktorá vie prekvapovat spotrebou 😉

Pridajte komentár