Toyota bZ4X ponúkne vyšší ako odhadovaný dojazd a záruku na batériu až 1 milión km

11

Prvý „globálny“ elektromobil od Toyoty, kompaktné elektrické SUV Toyota bZ4X, prešlo európskou homologizáciou. A vďaka tomu sme spoznali aj finálne hodnoty ohľadom dojazdu. Novinka sa pritom už chystá na trh.

Najväčšia japonská automobilka konečne prichádza na starý kontinent s plne elektrickým modelom. SUV bZ4X je pritom prvým z mnohých elektromobilov, ktoré avizuje. Jeho dodávky prvým zákazníkom sa očakávajú v lete tohto roku.

Toyota aktuálne tiež informovala, že ich elektrická novinka ponúkne dojazd 516 km WLTP (verzia s pohonom prednej nápravy – FWD), resp. 470 km WLTP (verzia s pohonom oboch náprav – AWD). Ide o finálny homologovaný dojazd, ktorý sa líši od pôvodných odhadov výrobcu – cca 500 km, resp. cca 460 km podľa cyklu WLTP. Toyota tiež uvádza spotrebu 14,3 kWh/100 km, resp. 15,8 kWh/100 km a účinnosť na úrovni 7,0 km/kWh, resp. 6,3 km/kWh.

Z predchádzajúcich oficiálnych správ už vieme, že Toyota bZ4X „FWD“ ponúkne výkon 150 kW, krútiaci moment 265 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,4 sekundy či maximálnu rýchlosť 160 km/h. Verzia „AWD“ zas disponuje výkonom 160 kW, krútiacim momentom 336 Nm, zrýchlením z 0 na 100 km/h za 7,7 sekundy či maximálnou rýchlosťou 160 km/h.

Obe verzie sú vybavené batériou s kapacitou 71,4 kWh, ktorá podporuje nabíjanie max. výkonom 150 kW (nabitie z 0 na 80 % za 30 min). Palubná nabíjačka poskytne výkon 6,6 kWh. Neskôr má byť dostupná príplatková 11-kW „palubka“.

Príplatková záruka na batériu

Toyota taktiež informuje, že si bude možné priplatiť za nadštandardnú záruku na batériu. V rámci nej bude garantovaná minimálne 70-% zostatková kapacita batérie v porovnaní s pôvodnou kapacitou, a to v rámci 10 rokov alebo nájazdu 1 mil. km. Cenu však nepoznáme.

Aká je štandardná záruka, taktiež nevieme. Toyota pri predstavení modelu uviedla, že batéria modelu bZ4X bola vyvíjaná s cieľom, aby si zachovala 90 % pôvodnej kapacity po 10 rokoch používania, resp. po nájazde 240 000 km.

Bežná záruka na vozidlo je 3 roky alebo 100 000 km. V cenníku modelu bZ4X sa tiež spomína, že na  „komponenty hybridného pohonu vozidla je poskytnutá časovo rozšírená záruka v dĺžke trvania 5 rokov od začiatku záruky alebo do najazdenia 100 000 km“. To sa zrejme vzťahuje aj na „komponenty“ elektrického pohonu.

Elektromobil Toyota bZ4X je možné na Slovensku stále len rezervovať. „Predpredajné ceny“ pritom začínajú na 47 990 €. Viac o „slovenských“ cenách a výbave nájdete v našom predchádzajúcom článku.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Toyota ukázala 16 koncepčných elektromobilov. Do roku 2030 chystá 30 modelov
Vodíkové spaľovacie motory podľa Hondy nedávajú zmysel. Toyota má iný názor
Toyota oznámila svoju 11,5-miliardovú batériovú stratégiu. Vyvíja 3 typy batérií

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

11 komentárov

  1. Myslel som si, že najhlúpejšie názvy modelov má ŠKODAQ, ale vidím, že ostatní ju v pohode priedbiehajú – bZ4X, i3 eDrive35L,e:Ny1,…

Pridajte komentár