Prvý „globálny“ elektromobil od Toyoty, kompaktné elektrické SUV Toyota bZ4X, prešlo európskou homologizáciou. A vďaka tomu sme spoznali aj finálne hodnoty ohľadom dojazdu. Novinka sa pritom už chystá na trh.
Najväčšia japonská automobilka konečne prichádza na starý kontinent s plne elektrickým modelom. SUV bZ4X je pritom prvým z mnohých elektromobilov, ktoré avizuje. Jeho dodávky prvým zákazníkom sa očakávajú v lete tohto roku.
Toyota aktuálne tiež informovala, že ich elektrická novinka ponúkne dojazd 516 km WLTP (verzia s pohonom prednej nápravy – FWD), resp. 470 km WLTP (verzia s pohonom oboch náprav – AWD). Ide o finálny homologovaný dojazd, ktorý sa líši od pôvodných odhadov výrobcu – cca 500 km, resp. cca 460 km podľa cyklu WLTP. Toyota tiež uvádza spotrebu 14,3 kWh/100 km, resp. 15,8 kWh/100 km a účinnosť na úrovni 7,0 km/kWh, resp. 6,3 km/kWh.
- Zdroj: Toyota
- Zdroj: Toyota
- Zdroj: Toyota
Z predchádzajúcich oficiálnych správ už vieme, že Toyota bZ4X „FWD“ ponúkne výkon 150 kW, krútiaci moment 265 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,4 sekundy či maximálnu rýchlosť 160 km/h. Verzia „AWD“ zas disponuje výkonom 160 kW, krútiacim momentom 336 Nm, zrýchlením z 0 na 100 km/h za 7,7 sekundy či maximálnou rýchlosťou 160 km/h.
Obe verzie sú vybavené batériou s kapacitou 71,4 kWh, ktorá podporuje nabíjanie max. výkonom 150 kW (nabitie z 0 na 80 % za 30 min). Palubná nabíjačka poskytne výkon 6,6 kWh. Neskôr má byť dostupná príplatková 11-kW „palubka“.
Príplatková záruka na batériu
Toyota taktiež informuje, že si bude možné priplatiť za nadštandardnú záruku na batériu. V rámci nej bude garantovaná minimálne 70-% zostatková kapacita batérie v porovnaní s pôvodnou kapacitou, a to v rámci 10 rokov alebo nájazdu 1 mil. km. Cenu však nepoznáme.
Aká je štandardná záruka, taktiež nevieme. Toyota pri predstavení modelu uviedla, že batéria modelu bZ4X bola vyvíjaná s cieľom, aby si zachovala 90 % pôvodnej kapacity po 10 rokoch používania, resp. po nájazde 240 000 km.
- Zdroj: Toyota
- Zdroj: Toyota
- Zdroj: Toyota
Bežná záruka na vozidlo je 3 roky alebo 100 000 km. V cenníku modelu bZ4X sa tiež spomína, že na „komponenty hybridného pohonu vozidla je poskytnutá časovo rozšírená záruka v dĺžke trvania 5 rokov od začiatku záruky alebo do najazdenia 100 000 km“. To sa zrejme vzťahuje aj na „komponenty“ elektrického pohonu.
Elektromobil Toyota bZ4X je možné na Slovensku stále len rezervovať. „Predpredajné ceny“ pritom začínajú na 47 990 €. Viac o „slovenských“ cenách a výbave nájdete v našom predchádzajúcom článku.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Toyota ukázala 16 koncepčných elektromobilov. Do roku 2030 chystá 30 modelov
Vodíkové spaľovacie motory podľa Hondy nedávajú zmysel. Toyota má iný názor
Toyota oznámila svoju 11,5-miliardovú batériovú stratégiu. Vyvíja 3 typy batérií
11 komentárov
Myslel som si, že najhlúpejšie názvy modelov má ŠKODAQ, ale vidím, že ostatní ju v pohode priedbiehajú – bZ4X, i3 eDrive35L,e:Ny1,…
tvoje priezvisko si tentokrat radsej vynechal 🙂 🙂 🙂
Hej ty anonym, „plačeš“ na nesprávnom hrobe, zrejme máš stále akési červené súkno pred očami …..
a mozno aj nie 😉 len trafeny deutz zagagal 🙂
Tak čo to vlastne bude? RWD, alebo v zime nepoužiteľné FWD? Zákazníci sa asi môžu tešiť na škandál, ako mal StreetScooter.
Vďaka za upozornenie na preklep. Jednomotorová verzia je FWD.
s tym fwd chce ist toyota hlavou proti muru,,skoda,,takisto ako tragicka 6kw on board nabijacka..vidno,ze zjavne nevedia zabezpecit 11kw tak tam cpu to co davaju do plugin hybridov..
Pre „slečinky“ bude stačiť FWD …. 🙂
Veď práve,, ale pri ťažisku bev prednu nápravu pri fwd mierne zdvíha a to potom zhoršuje trakciu a zvyšuje riziko šmyku..
Radšej by som vymenil 1 milión za 0,5 milióna km životnosti a 0,001 milióna km dojazdu WLTP na jedno nabitie!
si take vyrob ty dilino 😉