Prvý „globálny“ elektromobil od Toyoty dostáva prvé cenovky. Sľuby o cenovej dostupnosti sa ho netýkajú

8

Toyota v ostatnej dobe informuje o svojich plánoch, ktoré sa týkajú elektromobility. V nich sa pritom pomerne často spomína zameranie na cenovo dostupné elektromobily. Prvé európske cenovky prvého elektromobilu značky určeného pre globálny trh, ktorým je Toyota bZ4X, tomu žiaľ nezodpovedajú.

Ako sme už viackrát písali, Toyota nedávno ukázala 16 plne elektrických batériových modelov, z ktorých je zrejme len jediný model predprodukčný. A to kompaktné elektrické SUV Toyota bZ4X, ktoré príde na trh v polovici budúceho roka.

Na základe toho, že Toyota ohľadom svojich chystaných elektromobilov často spomína cenovú dostupnosť, boli sme veľmi zvedaví na cenu modelu bZ4X. No a prvé cenovky hlási britské zastúpenie japonskej automobilky, pričom tamojší zákazník bude mať na výber z celkovo 6 verzií, ktoré kombinujú 3 stupne výbavy s pohonom prednej nápravy „FWD“ a oboch náprav „AWD“ (základný stupeň je však dostupný len s pohonom FWD) + limitovaná edícia „Premiere“.

Ešte pred uvedením britských cien si v krátkosti zhrňme technické špecifikácie modelu Toyota bZ4X. Ten ponúka  batériu s kapacitou 71,4 kWh, odhadovaný dojazd 500 (FWD)/460 (AWD) km (WLTP), DC nabíjanie max. výkonom 150 kW (nabitie z 0 na 80 % za 30 min), 6,6-kWh palubnú nabíjačku (neskôr bude dostupná príplatková 11 kW „palubka“), výkon 150/160kW, krútiaci moment 265/336 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,4/7,7 sekundy či maximálnu rýchlosť 160 km/h.

Ceny

No a teraz už k tým cenám. Základný model s 1. stupňom výbavy a pohonom prednej nápravy začína v Británii na cene 41 950 GBP (49 365 €), pričom vo výbave nájdeme okrem iného 18-palcové zliatinové disky, infotainment s 8-palcovým displejom, 7-palcovú digitálnu prístrojovú dosku, cúvaciu kameru, „inteligentné nastupovanie a štartovanie“ či systém klimatizácie s diaľkovým ovládaním.

Vyššie výbavové stupne „predokolky“ stoja od 45 750 GBP (cca 54 500 €), resp. 47 650 GBP (cca 56 000 €). 4-kolka“ dostupná v strednej a najvyššej výbave vyjde na min. 48 350 GBP (cca 57 000 €), resp. 50 250 GBP (cca 59 000 €). A špeciálna limitovaná edícia „Premiere“, ktorá má v porovnaní s konvenčnou top verziou navyše zvukový systém JBL s 9 reproduktormi a panoramatickú strechu Skyview, stojí 51 550 GBP (cca 60 700 €).

Pri prvom pohľade na tieto ceny sa nám nezdá, že by Toyota bZ4X bola na súčasné pomery cenovo dostupná alebo lacnejšia ako konkurenčné elektrické SUV/crossovery v porovnateľných verziách od koncernov VW Group a Hyundai Motor. Samozrejme, my budeme zvedaví najmä na slovenské ceny. Nedá sa však očakávať, že cenovky na našom trhu budú výrazne iné.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Lexus ukázal svoj prvý dedikovaný elektromobil RZ 450e
Elektrické SUV Nissan Ariya dostalo prvé európske cenovky
Toyota ukázala 16 koncepčných elektromobilov. Do roku 2030 chystá 30 batériových modelov

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

8 komentárov

  1. Nielen Toyota je drahá, ale lacné v EU asi nebudú ani čínske BEV! Všetci, aj Japonci a Číňania, chcú na nás dobre zarobiť! Jedine prebytok ponuky a zároveň odmietanie zákazníkov kupovať drahé autá bude tlačiť ceny v EU dole!

    • haha,,,ktosi tu snival o cene 30000 eur 😀 som sa uz vtedy schutil zasmial,kedze za plugin rav4 chcu 50 tisic, takze som cenu ocakaval minimalne 50000 na najnizsej vybave…

    • Pre formálne deklarovanie ekologického záujmu, no minimálne reálne podporovanie presadenia nasadenia do prevádzky to bude iba dlhodobá hudba budúcnosti. Ak k nej v skutočnosti vôbec dôjde. Zatiaľ sú to iba imidžovky pre zbohatlíkov

  2. „Vyššie výbavové stupne „predokolky“ stoja od 45 750 GBP (cca 54 500 €), resp. 47 650 GBP (cca 56 000 €)“

    Tesla M3 Standard range plus s pohonom jednej – ale zadnej nápravy, čo je oveľa lepšie ako prednej u Toyoty! – predvádzacie vozidlo s autopilotom (7 tis. km najazdených) stojí 51 828,71 €. 448 km dojazd, 225 km/h maximálna rýchlosť, zrýchlenie 5,6s 0–100 km/h. Len blázon by si kúpil Toyotu bZ4X za 54 či 56 tis. € namiesto Tesly M3 SR+ za 52 tis. Pritom Tesla je k dispozícii teraz, nie niekedy v polovici budúceho roka (ak sa plán vôbec splní).

    „4-kolka“ dostupná v strednej a najvyššej výbave vyjde na min. 48 350 GBP (cca 57 000 €), resp. 50 250 GBP (cca 59 000 €). A špeciálna limitovaná edícia „Premiere“… stojí 51 550 GBP (cca 60 700 €).“

    Pritom Tesla M3 Performance long range s pohonom oboch náprav stojí cca 68 tis. eur a má 567 km
    dojazd, 261 km/h maximálnu rýchlosť a zrýchlenie 3,3s 0–100 km/h. Je to o cca 8 tis. € viac ako bZ4X s pohonom oboch náprav, ale rozdiel je nebotyčný.

    • Nedajú sa porovnávať jablká s hruškami – nové auto s jazdenkou, aj keď je to len predvádzačka so 7 tisíc najazdených km.
      Ale ináč máte 100 % pravdu.

    • Nechápem to prečo u baterkovych áut robia predokolku v základe a dokúpiť sa dá 4×4 ?
      Prečo nerobia v základe zadokolku a možnosť dokúpiť 4×4 ?

  3. Toyota to riadne schytá hlavne na čínskom trhu. Na ich agresívne ceny a vysokú spoľahlivosť BEV nemajú odpoveď. O tom, ako si v čínskych diskusiách robia srandu zo zaostalého a pomalého infotainment ani nehovorím. Ako frčka do nosa je aktuálna informácia o novom vysokovýkonnom čipe od SiEngine, ktorý si navrhli a vyrábajú Číňania. Síce vo fabrike TSMC, avšak s moderným 7nm procesom. Toyota dožije na hybridoch. Do úvahy treba brať aj to čo tam Japonci stvárali počas druhej svetovej vojny a aktuálnym vzájomným atakom. Nebude to obľúbená značka…

Pridajte komentár