Dokumenty MIIT odhalili prvé fotografie aj špecifikácie sériového elektromobilu Toyota bZ3C, ktorý sa zaradí do segmentu, kde dominuje Tesla Model Y.
Síce nie moc „ochotne“, ale aj Toyota chystá určitú ofenzívu v oblasti plne elektrických batériových vozidiel. A jedným z prvých modelov tejto e-mobility vlny bude crossover strednej triedy Toyota bZ3C. Jeho vzhľad naznačuje, že vychádza z konceptu bZ Sport Crossover, ktorý bol prvýkrát predstavený v apríli minulého roku.
Vtedy sme sa dozvedeli, že na jeho vývoji sa podieľali aj čínske automobilky BYD a FAW. Toyota tiež naznačila, že bude podporovať OTA aktualizácie. A koncom minulého roka Japonci predstavili tento koncept aj v Európe. A to ako „štýlovú alternatívu k vozidlám typu SUV“ a uviedli, že sériový model príde na európsky trh budúci rok.
Toyota bZ3C – sériový model
Aktuálne sme vďaka registračným dokumentom čínskeho Ministerstva priemyslu a informačných technológií (MIIT) spoznali vzhľad aj prvé špecifikácie sériového modelu, ktorý nesie meno Toyota bZ3C, o čom informoval web CarNewsChina.
Rozmery 4 780 x 1 866 x 1 510 mm (dĺžka x šírka x výška) a rázvor 2 880 mm radia tento elektrický crossover do strednej triedy, kde nájdeme aj bestseller Tesla Model Y. Známa je aj pohotovostná hmotnosť zrejme základnej verzie, a to 1 920 kg a veľkosť kolies – 18″ a 21″.
Vzhľadom na spoluprácu pri vývoji s BYD nemôže prekvapiť, že o elektromotory a batérie pre tento model sa postará práve najväčšia čínska automobilka. V dokumentoch MIIT je pritom zaregistrovaná verzia s 200-kW elektromotorom, ktorá dosahuje maximálnu rýchlosť 160 km/h.
Čo sa týka batérie, vieme len to, že má chémiu LFP. S najväčšou pravdepodobnosťou pôjde o model BYD Blade. A ďalším predpokladom je, že Toyota bZ3C, ktorá sa začne vyrábať v poslednom kvartáli tohto roku, vyrástla na súčasnej nededikovanej platforme E-TNGA, keďže prvé modely na báze novej platformy navrhnutej špeciálne pre elektromobily majú prísť na trh v roku 2026.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Toyota predstavila elektromobily, ktoré sa chystajú na európsky trh
Elektromobily Toyota s dojazdom 600 až 1 200 km majú zabezpečiť 4 druhy batérií
Tesla má užasnú technológiu, hovorí manažér Toyoty a naznačuje jej „vylepšené kopírovanie“
ODBER NOVINIEK
6 komentárov
Žeby sa Toyota zobudila zo svojho sna? No, nie je to vylúčené. Učite tam pracujú aj nornálni ľudia, ktorí si vedia spočítať dva + dva.
V každom prípade im držím palce.
JD
Z dôvodu stability prostredia držím palce všetkým automobilkám, aj keď niektoré zaniknú! Stávalo sa to aj v minulosti! …..
ja to prajem VW kvoli ich podvodom na zakaznikoch !
Mňa napadlo, kto čo z takejto spolupráce, v podstate konkurenčných automobiliek, má?! Môže sa stať, že TOYOTA nakoniec skončí v čínskych rukách?! 🙂
Toyota sama vyhlásila, že zatiaľ sú ev pre ňu len okrajová záležitosť. Pre zákazníkov, ktorí chcú ev od toyoty budú mať „niečo“ v ponuke.
Ked som sa pozrel na tu foto, prve co ma napadlo je, ze je to cisty BYD…To auto ma s Toyotou velmi malo spolocne…