Automobilka Toyota dnes v rámci autosalónu v Šanghaji prestavila nové elektrické koncepty bZ Sport Crossover a bZ FlexSpace. Ich sériové verzie budú súčasťou „balíka“ desiatich avizovaných elektromobilov, ktoré majú prísť na trh do roku 2026. A aj v tomto prípade si Japonci pomohli spoluprácou s čínskymi automobilkami.
Toyota nedávno odhalila plány ohľadom elektrifikácie. V rámci nich chce do roku 2026 uviesť na trh 10 nových elektromobilov. Tie by mali vyrásť na súčasnej „nededikovanej“ platforme e-TNGA. A až od roku 2026 by sme sa mali dočkať modelov od spoločnosti Toyota, ktoré vyrastú na platforme navrhnutej špeciálne pre batériové elektromobily.
Súčasťou avizovaných 10 elektromobilov pre najbližšie roky sú aj modely, ktorý vzídu z aktuálne predstavených konceptov Toyota bZ Sport Crossover a Toyota bZ FlexSpace.
Toyota bZ Sport Crossover
Ako už napovedá názov, Toyota bZ Sport Crossover je športovo ladený elektrický crossover. Za jeho vývojom stojí spoločný podnik 3 spoločností, a to Toyota, BYD (Čína) a FAW (Čína). Podľa Toyoty má byť určený pre mladších zákazníkov alebo tzv. generáciu Z.

Zdroj: Toyota
Japonci tiež uvádzajú, že tento model je vyvíjaný tak, „aby sa jeho funkcie po kúpe naďalej vyvíjali, vrátane inteligentných funkcií ako asistent vodiča a automatické parkovanie, čím by si majitelia mohli neustále užívať najmodernejší automobil“. A to naznačuje, že Toyota chystá systém bezdrôtových softvérových aktualizácií (tzv. OTA).

Zdroj: Toyota
Toyota bZ FlexSpace
Model Toyota bZ FlexSpace je SUV orientované najmä na úžitkové vlastnosti, ktoré má byť „ideálne pre rodiny, priateľov a páry“. Ponúknuť má veľký vnútorný priestor, pokročilú bezpečnosť, spoľahlivý dojazd a rôzne inteligentné funkcie. Na jeho vývoji pracuje Toyota s čínskou automobilkou GAC, pričom vyrábať a predávať ho bude spoločný podnik týchto spoločností.
- Zdroj: Toyota
- Zdroj: Toyota
Sériové verzie modelov Toyota bZ FlexSpace a bZ Sport Crossover prídu na čínsky trh budúci rok. Ich možná dostupnosť inde sa zatiaľ nespomína.
Zdroj: Toyota
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektrická Toyota bZ3 veľkosti Tesly Model 3 stojí v Číne od 26 000 €
Toyota chce, aby sa jej elektromobily dokázali nabíjať indukčne počas jazdy
Toyota avizuje 10 elektromobilov, novú generáciu s 2-násobným dojazdom a plug-in hybridy s dojazdom cez 200 km
3 komentáre
Slávnu Toyotu z Japonska, krajiny zo skupiny siedmych najvyspelejších krajín sveta, zachraňujú čínske automobilky, ktoré vznikli pred pár rokmi – to ste dopadli, milí vyspelí Japonci.
No, vývoj sa zastaviť nedá. Resp. dal by sa, ale boli by sme totálne hlúpi, keby sme sa o to pokúsili. Niekoľko rokov dozadu aké mobily boli tie naj? Čo si pamätám, tak Nokia, Ericsson resp. SonyEricsson, Siemens, možno nejaký ďalší. A keď spolužiak vytiahol Samsung, tak sme sa mu smiali, lebo to evokovalo Samsung Calex (chladničku). Teraz kde je Nokia a kde Samsung? Aspoň teda na našom trhu. Tá ktorá firma je špičkou v istej technológii a keď sa technológie menia, niektorí na to zareagujú a sú na špici, niektorí sa budú držať svojich „vyjazdených koľají“ a zaspia na vavrínoch. Viď dnes Toyota a elektromobily. Na špici je Čína a samozrejme Tesla. Osobne mi je ukradnuté kde a kto ten elektromobil vyrobí, dôležitá je pre mňa spoľahlivosť, technológia ako taká, komfort, veľkosť auta a samozrejme dojazd (čím väčší tým lepší, nakoľko by som si veľmi nerád likvidoval batériu častým nabíjaním na extra super ultra nabíjačkách).
Pozor však na jedno! Naša životná úroveň závisí od toho, čo a s akým ziskom sa vyrobí u nás! Bez toho nám bude tiež jedno, kde sa čo vyrobí, lebo my nebudeme mať za čo nakupovať!!! ….