Elektromobily spájajú ďalšie automobilky. Hondu s GM a Toyotu s čínskou BYD

5

Elektromobilita spája ďalšie veľké automobilky. Japonská Toyota a čínske BYD budú spoločne vyvíjať batériové elektromobily. Americký GM s japonskou Hondou sa zas zamerajú na technológie palivových článkov pre automobily na vodík.

Automobilky Toyota a BYD oznámili, že založili spoločný podnik BYD TOYOTA EV TECHNOLOGY, ktorého prevádzka bude spustená v máji tohto roku.

„Spoločný podnik sa zameriava na výskum a vývoj plne elektrických automobilov poháňaných batériou za využitia know-how z Japonka a Číny. Elektromobily sú šetrnejšie k životnému prostrediu, bezpečnejšie, pohodlnejšie a inteligentnejšie,“ povedal Zhao Binggen, gen. riaditeľ spoločnosti BYD TOYOTA EV TECHNOLOGY.

Predseda spoločného podniku, Hirohisa Kishi, dodáva, že „inžinieri Toyoty a BYD pracujúci pod jednou strechou (okolo 300 zamestnancov) za zamerajú na vývoj batériových elektromobilov s vynikajúcim výkonom, ktoré uspokoja potreby zákazníkov v Číne.“

Honda + GM

Automobilky GM a Honda zas oznámila rámcovú dohodu o dlhodobej spolupráci pri vývoji technológií palivových článkov a skladovania vodíka novej generácie. Sľubujú si od toho zdieľanie odborných znalostí a zdrojov, ako aj úspory z rozsahu.

Cieľom spolupráce oboch spoločností má byť vyvinutie technológií, ktoré majú potenciál znížiť závislosť od ropy a zabezpečiť udržateľnú mobilitu. Tieto technológie majú byť schopnejšie a dostupnejšie ako to, čo v tejto oblasti poznáme.

Na základe tlačovej správy od GM sa pritom zdá, že výsledkom spolupráce by mohli byť technológie pre malé, stredné aj veľké vodíkové automobily s dojazdom do 640 km, ktoré sa natankujú za 3 minúty. GM a Honda nezabúdajú ani na vodíkovú infraštruktúru, ktorej rozšírenie je kriticky dôležité, ak majú mať tieto vozidlá šancu na úspech.

Zdroje: GM a Toyota

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla a Mercedes diskutujú o možnej spolupráci na elektrickej dodávke
Nové elektromobily Ford majú byť cenovo dostupné vďaka platforme od VW
BMW a Mercedes by mohli spolupracovať pri vývoji platformy pre elektromobily

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

  1. Míňať elektrinu na výrobu vodíka, jeho stlačovanie, dopravu a tankovanie, keď je môžeme rovno uložiť do batérie elektromobilu, je ozaj také výhodné? A spätná premena vodíka na elektrinu s veľkou stratou a so spotrebou kyslíka z okolia a produkciou na dýchanie a námrazu škodlivej vodnej pary tiež nevadí? Okrem toho už minimálne jedna čerpačka vodíka vybuchla, v Nórsku. Ešte treba, aby vybuchol aj vodíkomobil a zabil nejakú rodinku aj s okolím? Čo už všetci okrem Muska rozum potratili?

    • Všetky argumenty pána Anonyma sú naprosto logické.
      Ja si dovolím položiť jednu logickú otázku:
      Prečo také gigantické spoločnosti, ako TOYOTA, BMW, HYUNDAI, GM, HONDA a mnohé ďalšie vrážajú obrovské prostriedky do vývoja technológie palivových článkov pre automobily na vodík?
      Žeby nemali kam dávať peniaze? Alebo žeby naozaj „rozum potratili“?
      Alebo snáď bude za tým niečo iné – bude toto správna odpoveď?

    • No vodík má jednu úžasnú vlastnosť (z pohľadu automobiliek, distribútorov PHM a vlád) že ho nenatankuješ doma a dá sa zdaniť. (Tým netvrdím že nenájdu spôsob ako zdaniť EV)

Pridajte komentár