Na Toyotu a BMW zaútočili aktivisti „falošnými“ billboardmi. Obviňujú ich z lobingu proti ochrane klímy

3

Tri aktivistické organizácie sa spojili, aby napr. prostredníctvom parodujúcich billboardov vo falošnom mene spoločností Toyota a BMW poukázali na to, že snahy týchto automobiliek v oblasti znižovania emisií CO2 sú len marketing a greenwashing, pričom v skutočnosti lobujú proti opatreniam na ochranu klímy.

Ako uvádza jedna zo zainteresovaných organizácií, Subvertisers International, ich tímy si „v 14 európskych mestách vzali na mušku spoločnosti Toyota a BMW pre ich zavádzajúcu greenwash reklamu a lobovanie proti klimatickej legislatíve na celom svete.“ Prostredníctvom 400 reklamných jednotiek v rámci billboardov, autobusových zastávok a vlakových sietí pritom parodovali reklamy spomínaných automobiliek. A to „falošne“, akože v ich mene.

Podľa organizácie Subvertisers International bola hlavným podnetom pre túto aktivistickú činnosť reklama Toyoty, v ktorej japonská automobilka tvrdí, že smeruje k nulovým emisiám (iniciatíva „#BeyondZero“), pričom sa zároveň vyhrážala, že ak britská vláda nezmierni svoje plány v oblasti udržateľnej dopravy (vrátane zákazu predaja nových spaľovacích áut do roku 2030), ukončí výrobu áut vo svojom britskom závode neďaleko Derby. A niečo podobné podľa aktivistov robila aj vo Francúzsku.

Organizácia Subvertisers International tiež poukázala na žalobu niektorých automobiliek voči kalifornskej vláde s cieľom zabrániť prijatiu legislatívy ohľadom ochrany kvality ovzdušia, medzi ktorými bola veľmi aktívna aj Toyota. A ako sme už informovali, voči Toyote vznikla dokonca petícia „Toyota poháňa klimatickú krízu“, ktorá sa opierala o štúdiu think tanku InfluenceMap, podľa ktorej má byť japonská automobilka tretia medzi spoločnosťami, ktoré najviac lobujú proti ambicióznym zákonom o klíme a čistote ovzdušia. Pred ňou pritom skončili len ropné giganty ExxonMobil a Chevron.

Iniciatíva #BanFossilAds

Aktivisti zo Subvertisers International uvádzajú, že „nemôžeme strácať čas tým, že necháme veľkých znečisťovateľov, aby nás klamali svojimi PR a marketingovými stratégiami.“ Spomínané parodujúce reklamy pritom majú podporiť výzvu na obmedzenie reklamy na „vysokouhlíkové produkty“ v štýle tabakových výrobkov – „#BanFossilAds„.

Ďalšími organizáciami, ktoré sa zapojili do tejto akcie, sú Brandalism a Extinction Rebellion. Ako upozornil web The Driven, prvá menovaná vo svojom videu uviedla, že spoločnosti Toyota a BMW boli v rámci kampane vybrané na základe toho, že „boli zaradené medzi najhoršie spoločnosti na svete z hľadiska lobovania proti klimatickým politikám“.

V rámci zverejnenej reklamy aktivisti parodizujúcim spôsobom taktiež upozornili na to, že aj BMW podobne ako VW Group („DieselGate“) malo podvádzať pri emisných testoch inštaláciou špeciálnych zariadení. BMW ešte v roku 2021 uviedlo, že bolo zbavené tohto obvinenia. Aj tak však zaplatilo stámiliónové pokuty za emisné „škandály“.

Tu nájdete fotografie niektorých reklám z iniciatívy „#BanFossilAds“, ktoré zverejnila organizácia Subvertisers International:

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Investori automobilky Toyota kritizujú postoj jej šéfa k elektromobilite
Plug-in hybridy sú v reáli ďaleko „špinavšie“ ako na papieri, potvrdzujú ďalšie štúdie
Toyota čelí kritike a petícii za jej lobing proti klimatickým opatreniam a pomalú elektrifikáciu. Čo na to Japonci?

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

  1. Cesta pokroku v našich dejinách bola vo všetkých smeroch vždy ťažká! Aj ja mám pocit, že niektoré ultimatívne stanovené termíny sú výsledkom ambícií politikov a aktivistov, a firmy potom, keď nestíhajú, podvádzajú a robia obštrukcie viac, ako je zdravé!

    Praktická poznámka: Ak Toyota v britskom závode vyrába autá so spaľovákmi a, ako vieme mešká s elektrifikáciou, tak je prirodzené, že výrobu skôr zastaví, ako prerobí ! ….

    „Cesty Pána sú nevyspytateľné“!, a Číňania to preválcujú !!! 🙂

    • Praktická poznámka: Čo bránilo svetovým automobilkám, aby urobili to, čo Tesla a prešli od roku 2003 (založenie Tesly), teda za 19 rokov z vlastnej iniciatívy plne na výrobu elektromobilov? Namiesto toho lobovali proti limitom EÚ na emisie spolu s pani Merkelovou. Limity ale tiež neboli to pravé orechové. Namiesto strácania rokov času hádaním sa s fosilmi o limitoch mali štáty a EÚ špeciálne zdaniť spaľováky ako Nóri a miliardami podporiť výrobu elektromobilov (vrátane ťažby surovín) ako čínska a americká vláda. Plus výroba energie zo slnka a vetra na každom možnom mieste. Teraz by sa nemuseli triasť pred čínskou konkurenciou. Európska výroba fotovoltaiky, veterných turbín a tepelných čerpadiel je už dávno presunutá do Číny. Čoskoro tam bude aj výroba elektromobilov. Vyhlásený je klimatický stav núdze – a čo sa deje? Len tí, ktorí sú ohrození na živote, mladí ľudia, chápu vážnosť situácie a zúfalo bojujú o svoju budúcnosť. Ak si niekto nevedel predstaviť, čo spôsobí koniec ľudskej civilizácie, tak teraz už to vidí – ľudská hlúposť a pažravosť, zničenie prírody, v ktorej a z ktorej žijeme. A možno bude aj čerešnička na torte: jadrová vojna.

      • To je ako s náboženstvom! Prečo sa muslimovia a kresťania nechcú zrazu stať novými „modernými“ náboženstvami?! TESLA na začiatku nebola zaťažená žiadnou výrobnou minulosťou a storočnou tradíciou!

        To, aká je v súčasnosti zlá enviromentálna situácia našej planéty súvisí so všetkými našimi činnostiami, zlým nakladaním s výrobkami a odpadmi, a premnožením sa ľudstva! Rok 1960 cca 3 miliardy, rok 2022 skoro 8 miliárd !!! Pritom nevieme, kam by sme sa bez spaľovania tých fosílnych palív dodnes dostali. Možno by sme dodnes niekde v jaskyni, alebo inom brlohu drkotali zubamy!

        „Cesty Pána sú nevyspytateľné“!!!

Pridajte komentár